کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه جمعی گسترده از فعالان رسانه‌ای به محمدباقر قالیباف

الگویی قابل اعتنا از مدیریت جهادی فراروی مدیران کشور قرار گرفته است

4 شهريور 1396 ساعت 21:26


 جمعی از فعالان رسانه‌ای در نامه‌‌ای به شهردار سابق تهران تأکید کرده‌اند که مدیریت جهادی و انقلابی وی بر شهر توانست کیفیت زندگی مردم را ارتقا ببخشد و در عین حال مدیریت شهری را از یک نهاد فنی و خدماتی به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی تبدیل کند.
جمعی از فعالان رسانه‌ای در نامه‌ا‌ی به محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران با اشاره به توسعه همه‌‌جانبه این شهر در دوران مدیریت وی تصریح کرده‌اند: مدیریت شهری طی یک دهه گذشته در حوزه تونل‌سازی، راه‌سازی، مترو و زیرساخت‌ها و فضای سبز و مراکز تفریحی و... تا توجه به موضوعات اساسی انقلاب اسلامی از جمله فرهنگ دفاع‌مقدس و فرهنگ اهل‌بیت(ع)، فرهنگ جهاد، شهادت و استقامت یک الگوی قابل اعتنا از مدیریت جهادی را پیش‌ِروی مدیران کشور قرار داده است.
متن کامل نامه فعالان رسانه‌ای به شهردار سابق تهران به‌شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
خدا قوت آقای قالیباف
با سلام
۱۲ سال گذشت؛ امروز تهران مقابل چشم همگان است. مخالف و موافق شما اگر بر مدار انصاف باشد، توسعه همه‌جانبه شهر و کارآمدی مدیریت‌تان را تحسین و تمجید می‌کند.
مدیریت جهادی و انقلابی شما بر شهر، توانست کیفیت زندگی مردم را ارتقا ببخشد و در عین حال مدیریت شهری را از یک نهاد فنی و خدماتی، به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی تبدیل کند. شهرداری تهران در این سال‌ها شهرسازی را با توجه به مؤلفه‌های انسانی و محتوای فرهنگی و هویتی مدیریت کرد و اجازه نداد عطش سیری‌ناپذیر توسعه غربی، شهر را از محتوا تهی کند.
مدیریت شهری طی یک دهه گذشته در حوزه تونل‌سازی، راه‌سازی، مترو و زیرساخت‌ها و فضای سبز و مراکز تفریحی و غیره تا توجه به موضوعات اساسی انقلاب اسلامی از جمله فرهنگ دفاع‌مقدس و فرهنگ اهل‌بیت، فرهنگ جهاد، شهادت و استقامت یک الگوی قابل اعتنا از مدیریت جهادی را پیشِ‌روی مدیران کشور قرار داده است.
نگاه "مردم‌محور" در توجه به فعالیت‌های اجتماعی و فقرزدایی به‌روش به‌کارگیری مشارکت مردمی و تأکید بر "محله‌محوری" و "مسجدمحوری" برای ایجاد علقه‌ها و تعلق‌های هویتی و شهری و شهروندی از جمله گام‌های بلندی است که طی این سال‌ها برداشته شده است.
برای اولین بار عمران و شهرسازی در تهران با داشتن پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و اگرچه تا اهداف پیشِ‌رو راه زیادی مانده است اما این خیز کارشناسی و فرهنگی می‌تواند الگوی دیگر سازمان‌ها و نهادها قرار گیرد.
تهران امروز هم زیباست، هم توسعه‌یافته و هم برآمده از دغدغه‌های فرهنگی و این مرهون زحمات شبانه‌روزی شما برادر بزرگوار در این مسئولیت بااهمیت است.
امید است مدیریت شهری جدید بدون مرزبندی‌های ناصواب سیاسی و با نگاه به راه طی‌شده و خدمات صورت‌گرفته، در مسیر پیشرفت بیشتر شهر و تکمیل کارهای ناتمام همت عالی گذارد.


کد مطلب: 100677

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/100677/الگویی-قابل-اعتنا-مدیریت-جهادی-فراروی-مدیران-کشور-قرار-گرفته

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir