کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لطفا ظريف پاسخ ‌دهيد!

«ایران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است. مردی که تلقی می‌شد هولوکاست را انکار کرده، رفته است. سال نو مبارک.»...

16 شهريور 1392 ساعت 22:35

مولف :


«ایران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است. مردی که تلقی می‌شد هولوکاست را انکار کرده، رفته است. سال نو مبارک.»
اينها پاسخ نفر نخست دستگاه ديپلماسي ايران به کریستی پلوسی (دختر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا) است كه براي تبريك به زبان يهودي ظريف نوشته بود: «ممنون. سال نو با پایان دادن به انکار هولوکاست توسط ایران شیرین‌تر می‌شود.»
كاش ما هم در شبكه اجتماعي توييتر ثبت نام كرده بوديم و از جناب ظريف مي‌پرسيديم:
۱- به زعم شما آن مردي كه تلقي مي‌شد هولوكاست را انكار كرده، رفته است، اما خداي ناكرده احمدي‌نژاد از دنيا نرفته است كه فكر كنيم عقايد و افكارش را نيز با او دفن كرده‌ايم. آيا اينگونه سخن گفتن از رئيس‌جمهور سابق، در شأن يك مقام رسمي جمهوري اسلامي است؟
۲- احمدي‌نژاد كه طي ۸ سال اخير تبديل به يكي از منفورترين افراد در نزد صهيونيست‌ها شده بود، تنها دو سوال مطرح كرده بود. چرا آنقدر حساسیت وجود دارد و اجازه نمی‌دهند که در این راستا تحقیقات آزاد انجام شود؟ فرض کنیم اتفاقی هم افتاده اما در چه مکانی و توسط چه کسانی این اتفاق رخ داده و این موضوع چه رابطه ای با فلسطین دارد؟ آقاي ظريف پاسخ شما به اين سوالات آن مردي كه رفته چيست؟
۳- اگر نگاهي به سخنان و مواضع رهبر معظم انقلاب درخصوص هولوكاست بيندازيد (كه اتفاقا براي راحتي كار شما در ستون «نماي نزديك» تيتر يك اين صفحه قابل رويت است) متوجه مي‌شويد كه ايشان نيز همان سوالات احمدي نژاد را مطرح كرده‌اند. به نظر شما ايشان هم تلقي اشتباهي از هولوكاست دارند؟
۴- شما در مصاحبه با يك خبرگزاري داخلي عنوان كرده‌ايد: «جنایت هولوکاست به ابزاری تبدیل شد که صهیونیست‌ها ۶۰ سال پیش از آن استفاده کردند تا با ایجاد همدردی در دنیا مظلوم نمایی کنند و از این طریق حقوق مردم فلسطین را تاراج کنند اما نباید این سناریو برای آنها مجدداً زنده می‌شد و نباید اجازه داده می‌شد تا این ابزار برای آنها احیا گردد تا دوباره با سوءاستفاده از آن ۶۰ سال دیگر حقوق فلسطینی‌ها را سرکوب کنند.»
آفرين به شما. ولي چرا شما از هولوكاست واقعي براي آن دختر ننوشتيد؟ چرا شما نگفتيد كه اين بهانه ۶۰ ساله باعث شده تا ملت فلسطين از حقوق اوليه خود محروم شوند؟ واقعا سوال‌هاي احمدي‌نژاد باعث شد آنها گستاخ‌تر گردند؟ از شما با اين همه ظرافت و ذكاوت بعيد است كه اينگونه فكر كنيد.
راستي چرا آنها در رسانه‌هايشان فقط به اين نكته اشاره كرده‌اند كه شما هولوكاست را تائيد كرده‌ايد؟


کد مطلب: 83381

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/83381/لطفا-ظريف-پاسخ-دهيد

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir