کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراض‌های مردمی به حاکمیت نظام سرمایه‌داری در فرانسه ادامه دارد

تظاهرات جلیقه‌ زردها در آخرین شنبه سیاه 2019

7 دی 1398 ساعت 21:23


همزمان با استمرار اعتصاب در بخش‌های حمل و نقل عمومی،مردم پاریس تجمع خود برای برگزاری آخرین شنبه اعتراضی در سال ۲۰۱۹ را برگزار کردند.
آخرین شنبه سیاه فرانسه دیروز با حضور معترضین به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه (جلیقه زردها) در پاریس انجام ‌شد.جلیقه زردها تجمع خود را در برخی از میادین پاریس آغاز کردند تداوم اعتراضات جلیقه زردها در حالی است که فرانسه از سه هفته قبل درگیر اعتصابات سراسری شده است.معترضین (جلیقه زردها) با انتخاب روزهای شنبه و نامگذاری آن با عنوان «شنبه سیاه» اعتراضات خود را در هر هفته پیگیری می‌کنند.
جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از ۱۷ ماه نوامبر سال گذشته میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان آغاز شد ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش گذاشت. روزنامه لوپاریزین نوشت: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به حرف هیچ کس گوش نمی‌دهد
روزنامه لوپاریزین نوشت: ماکرون بیش از پیش منزوی شده است و به حرف هیچ کس گوش نمی‌دهد. یک سال از آغاز اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه می‌گذرد. امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که طبق نظرسنجی‌ها میزان محبوبیتش در حال سقوط آزاد است، تا اندازه‌ای تضعیف شده است که اسکورت وی تصمیم می‌گیرد به طور محرمانه مقصدش را به سوی اقامتگاه لنترن در ورسای که زوج ریاست جمهوری پایان هفته را در آن می‌گذراندند تغییر دهد. دلیل این اقدام مسئله امنیتی اعلام شد. این حکایتی است که برخی را به شدت سردرگم کرده است. برخی از ماکرون به عنوان رئیس جمهوری یاد می‌کنند که مسیر ماشین خود را تغییر داد تا از مردمی که به وی رای دادند دوری کند. عده‌ای نیز وی را رئیس جمهوری می‌دانند که با وجود راه اندازی گفتگوی بزرگ ملی اندکی تنها شده است. در شرایط کنونی که در زمان اجرای اصلاح نظام بازنشستگی تا این اندازه تعیین کننده است، رئیس جمهور که سکوت اختیار کرده است از چند روز پیش به برگانسون سفر کرده است. بسیاری از حامیان ماکرون وی را مسئول ۱۰۰ درصد همه رویداد‌های کنونی می‌دانند. آسیب جانبی اصلاح در نظام بازنشستگی این است که برخی از حامیان دیرینه حتی در میان اقتصاد دانان و روشنفکران حالا در مورد این حمایت تردید دارند و ناامید شده اند.
ژک اتلی کارشناس سیاسی و یکی از مربیان ماکرون می‌گوید این تغییرات ضروری است، اما تنها در صورتی معنا خواهد داشت که در طول زمان عادلانه و معتبر اجرا شود.


کد مطلب: 112206

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/112206/تظاهرات-جلیقه-زردها-آخرین-شنبه-سیاه-2019

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir