کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تروریست‌های تحت حمایت ائتلاف آمریکایی جنایتی جدید در حلب رقم زدند

کشتار دانش‌آموزان

1 آذر 1395 ساعت 9:00


حمایت‌های ائتلاف آمریکایی از گروه‌های تروریستی در حالی ادامه دارد و حتی برای حمایت از آنها دیموسترا را راهی دمشق کردند که در حمله جدید تروریستها به مناطق مسکونی حلب، چندین دانش‌آموز شهید شدند.
تلویزیون سوریه اعلام کرد، تروریستها دیروز چندین منطقه مسکونی در حلب را هدف قرار داده و مدارس، بیمارستانها و زیرساختها و خانه‌های شهروندان را گلوله‌باران کردند.خبرها حاکی است که در این حملات جنایتکارانه، بیش از ۱۰ نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند. بیشتر شهدا و مجروحان، دانش‌آموز هستند. از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز شهروندان سوری در شرق حلب، تروریست‌های معارض سوری غیرنظامیان را با زور سلاح سرکوب کرده و دست کم ۵۷ نفر کشته و زخمی شدند.سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که تعدادی از قربانیان ۱۳ و ۱۵ ساله بوده‌اند و شبه نظامیان مسلح دست کم ۱۰ مرد را بازداشت و در محل دیگری به قتل رسانده‌اند.
در این میان کشورهای غربی برای حمایت از تروریست‌ها دیموسترا را راهی سوریه کرده‌اند که البته طرحش از سوی دمشق رد شد. ولید معلم، وزیر امور خارجۀ سوریه، می‌گوید کشورش طرح فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل مبنی بر ایجاد منطقۀ خودمختار در شرق حلب مردود می‎داند.معلم در نشست خبری گفت: «طرح مذکور حاکمیت ما را نادیده گرفته و پاداشی به تروریست‌هاست. به همین خاطر پذیرفتنی نیست.» وزیر امور خارجۀ سوریه با بیان اینکه «ما انتظار داشتیم استافان دیمستورا (فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه) زمان از سرگیری مذاکرات سوری – سوری را تعیین کند»، گفت: «وی موعدی برای ازسرگیری مذاکرات صلح اعلام نکرده است.»معلم با تأکید بر ضرورت خروج تروریست‌ها از شرق حلب گفت: «عاقلانه نیست ۲۷۵ هزار هموطن ما توسط چند هزار تروریست به گروگان گرفته شوند.»
وی افزود آنچه برای سوریه مهم است آزادی کامل شهر حلب و نجات شهروندان شرق این شهر از چنگال تروریست‌هاست.وزیر خارجۀ سوریه گفت: «معضل شرق حلب باید همچون شهر المعضمیه در حومۀ دمشق، که مشکلاتش بر اساس توافقات و سازش‌ها رفع شد، حل شود.» وی تأکید کرد شرق حلب را نمی‌توان از بقیۀ مناطق مستثنی کرد. ولید معلم با اشاره به اینکه دمشق دولتی یکپارچه و دارای حاکمیت ملی است، گفت: «حضور سربازان ترکیه را در خاک خود نمی‌پذیریم.»لازم به ذکر است نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در عملیات دیروز خود، در شرق شهر حلب توانستند بعد از درگیری شدید با تروریستهای «نورالدین زنکی» ارتفاعات راهبردی «الزهور» را در منطقه «الارض‌الحمرا» پاکسازی کنند.این ارتفاعات راهبردی بر جاده قدیم متصل به شهرک صنعتی شیخ نجار اشراف کامل دارد.حملات یگان موشکی و توپخانه‌ای مقاومت به مواضع تروریست در « هنانو»، مجتمع مسکونی جوانان، «بعبدین»، «جبل بدرو» و «الحمرا» ادامه دارد. از سوی دیگر سخنگوی شورای نظامی منبج گفت: در پی خروج نیروهای سوریه دموکراتیک از منبج، شورای نظامی این شهر آماده دفع حملات داعش و تجاوزات ترکیه است.نیروی هوایی سوریه به کمک نیروهای اطلاعات این کشور، توانستند بزرگترین انبار تسلیحات و مهمات تروریست‌ها را در استان حلب منهدم کنند.یک منبع میدانی با اعلام این خبر گزارش داد، این نیروها به ا هدف بالا بردن تلفات تروریست‌ها، تنها به بررسی مکان دقیق انبار اکتفا کردند و کار حمله به آن را به جنگنده‌های سوریه موکول کردند.
نیروهای سرویس اطلاعات سوریه پس از آن، اطلاعات مربوط به این انبار را در اختیار نیروی هوایی سوریه گذاشتند.به گفته این منبع، جنگنده‌های سوری بعد از دریافت اطلاعات مربوط به مکان این انبار، چندین مرتبه آن را که در منطقه «مداجن الکیالی» واقع در نزدیکی روستای «تل حدیه» در حومه جنوب غربی حلب را منهدم کردند. در این میان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با رهبران معارض سوری در امارات دیدار کرد و در این دیدار آخرین تحولات سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. «فردریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با رهبران معارضان سوری در «دبی» دیدار کرده است.


کد مطلب: 97631

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/97631/کشتار-دانش-آموزان

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir