شما میتوانید کالای خود را طبق شرایط ذکر شده در «فرآیند بازگشت کالا»، بازگردانید. هنگامی که کالای شما به تیم کارشناسی فنی تحویل داده شود، بررسیهای لازم صورت گرفته و نتیجه از طرف تیم «خدمات مشتریان بامیلو» به شما اعلام میگردد. در نهایت و با توجه به نوع مشکل کالا، یکی از چهار حالت زیر برای کالای مرجوعی رخ میدهد.
۱- درصورتی که کالا با رعایت شرایط و قوانین، بازگشت داده شده باشد، کالا پذیرفته شده و مبلغ آن به مشتری عودت داده میشود.
۲- در صورت معیوب بودن کالا، آن را با کالای سالم جایگزین و برای مشتری ارسال میشود یا درصورت ناموجود بودن، مبلغ کالا به مشتری عودت داده خواهد شد.
۳- درصورتی که خرابی ناشی از استفاده نادرست مشتری باشد، مورد تأیید بامیلو نبوده و همان کالا به طور مجدد برای مشتری ارسال میگردد.
۴- درصورتی که خرابی، ناشی از ایرادهای جزئی و نرم افزاری قابل رفع یا تعمیر باشد؛ کالای شما توسط بامیلو به نمایندگی تحویل و پس از اطمینان از اصلاح و سلامت دستگاه، به شما عودت داده میشود.در نظر داشته باشید که این روند طی ۷ الی ۱۰ روز کاری انجام خواهدشد.
توجه داشته باشید، پس از گذشت ۳۰ روز، بامیلو هیچگونه مسولیتی در قبال کالای خریداری شده ندارد و شما میتوانید شخصاً درخواست خود را از شرکت گارانتیکننده کالا پیگیری نمایید.
اما اگر دلایل بازگشت کالا مورد قبول واقع نشده و یا با محصول بازگشتی مغایرت داشته باشد، محصول به مشتری پس داده میشود. در صورت امتناع مشتری از دریافت، کالا به صورت امانی نزد بامیلو باقی مانده و نسبت به مفقودی و یا آسیبدیدگی مسئولیتی برعهده بامیلو نمیباشد.
دقت داشته باشید، بازگشت محصول خریداریشده به بامیلو جهت استفاده از خدمات گارانتی بعد از بازه ۳۰ روز برعهده خریدار است. لازم به ذکر است، جهت بهرهمندی از خدمات پس از فروش، سلامت کارت گارانتی و رسید تحویل کالا الزامیاست. همینطور، محصول میبایست در بستهبندی اصلی خود ارسال گردد. (بامیلو مسئولیتی در قبال محصولاتی که با بستهبندی اصلی و سالم ارسال نشدهاند ندارد.
کالاهای زیر شامل شرایط بازگشت نمیشوند:
۱- دستهبندی مد و لباس: لباس زیر، گن و زیرپوش، لباس خواب، لباس بارداری و شیردهی، جوراب شلواری و ساپورت، مایو.
۲- زیورآلات: گوشواره و پیرسینگ، کلیه زیورآلات طلا.
۳- خانه و سبک زندگی و لوازم برقی خانگی: حوله، لیف، خوشخواب و لوازم مصرفی بهداشت منزل و کالاهای حجیم.
۴- زیبایی و سلامت: لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، لوازم تنفسی و فیزیوتراپی.
۵- فرهنگ و هنر: کتاب، لوازم تحریر، چند رسانهای.
۶- مواد غذایی و پتشاپ: تمامی کالاها غیرقابل بازگشت هستند.
۲۲ مهرماه از فروشگاه آنلاین بامیلو کفشی را سفارش دادم، ۲۵ مهرماه به دستم رسید و همان زمان کفش را به پا کردم تا از اندازه آن مطمئن شوم. کفش تنگ بود و پا را اذیت میکرد، براساس آنچه که در بالا به شرایط بازگرداندن کالای خریداری شده توجه کرده بودم آن را در سایت بامیلو بازگشت زدم و برگه بازگشت را نیز پر کردم.
کالا از سوی فروشگاه بامیلو پس گرفته شد و چند روز بعد هم از سوی این شرکت با من تماس گرفته شد.
سلام از بامیلو هستم.
سلام بفرمایید.
شما کفشی رو که خریده بودین پس فرستادین؟
بله پس فرستادم.
شما کفش و تست کردین، پاتون کردین؟
آره خوب برای این که کفش و اندازشو تست کنن باید بپوشن تنگ یا گشاد نباشه.
خب شما کفش رو روی زمین گذاشتین و پوشیدین، زیرش خاکی شده.
آره کفش رو توی اتاق محل کارم پام کردم کف اتاق هم کثیف نبود.
به همین خاطر ما نمیتونیم پول شما رو پس بدیم اما میتونیم کالای جایگزین به شما بدیم.
از کوره در رفتم و گفتم این دیگه میشه دزدی آشکار با اعلام قبلی، نه دیگه من اگر میدونستم که فروشگاه آنلاین شما به خاطر ۶۵ هزار تومن اینجوری رفتار میکنه هیچ وقت ازش خرید نمیکردم. مدیریت این مجموعه باید پاسخگو باشه، مهم اون ۶۵ هزار تومن نیست من اصلا این پول رو صدقه دادم فدای سرم، اما این که به خاطر کمی خاکی بودن کف کفش که طبیعیه شما میگید شرایط بازگشت نداره واقعا کار وقیحانهای که که دارید انجام میدید. من روزنامهنگارم، گزارش مینویسم و درباره اتفاقی که افتاه توضیح میدهم. کفشی که سالم به شما برگشت داده شده و هیچ صدمهای بهش وارد نشده چطور شرایط بازگردوندن نداره؟
اینارو گفتم و خدا حافظی کردم و گوشی رو هم قطع کردم. به سراغ سایت بامیلو رفتم و شرایط باز پس دادن را دوباره خواندم و چیزی که دلیل بر ابطال حق باز گرداندن کفش خریداری خود باشد در آن نیافتم.
در این آشفته بازار اقتصادی، چنین شرکتهایی با اینگونه رفتار با مشتری باعث عصبانیت هر چه بیشتر مردمی میشوند که در این بازار زیان میبینند. نظارت بر عملکردها که نباشد، غورباقه هم ابوعطا میخواند!
روزنامه سیاست روز حسب وظیفه رسانهای خود آماده است تا درد دل مردم را درباره چنین اتفاقاتی منتشر کند و اینگونه شرکتها را به چالش بکشد تا پاسخگو باشند.