میزان آمادگی برای مدیریت بحران در کشور...
به اندازه کافی وجود دارد.
پیشرفت داشته اما با مطلوب فاصله دارد.
در حد صفر است و عقب گرد هم داشته است.
 
داخلی اقتصاد خبر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۷
 
 
سومین نمایشگاه کاغذ و مقوا گشایش یافت
سومین نمایشگاه کاغذ و مقوا گشایش یافت
 
سومین نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گشایش یافت.
به گزارش روابط عمومی، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، دکتر مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت و دکتر حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران حضور داشتند. برپایه این گزارش در این نمایشگاه بیش از ۶۰ شرکت داخلی تولیدات خود را که شامل انواع کاغذ، مقوا و ماشین‌آلات تولید، به نمایش گذاشتند. گفتنی است به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، بازدید از این نمایشگاه تنها برای متخصصین با ارائه کارت دعوت است.
دکتر مهدی صادقی نیارکی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفتگویی با تاکید بر اینکه در شرایط بیماری کرونا، تمامی فعالیت های اقتصادی و تجاری کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی برقرار است، گفت: نمایشگاههای تخصصی، محلی برای نمایش توانمندیها و بهم رسانی این توانمندیها به نیازمندیها در سطح داخلی و خارجی است. وی افزود: حضور در نمایشگاه تخصصی، به معنی نمایش توانمندیهایی است که هم می تواند برطرف کننده نیازمندیهای داخلی باشد و هم با هدایت در کانال صادرات، منجر به توسعه صادرات و ارزآوری قابل توجه برای کشور می شود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری یک نمایشگاه تخصصی، از آن منظر که موجب به هم رسانی نیازمندیها و توانمندیها می شود، موجب انتفاع ذینفعان آن، در بخش تولید، عرضه و مصرف می شود، اظهار داشت: باید از فرصت برگزاری نمایشگاه برای رسیدن به توسعه صادرات غیر نفتی بهره ببریم، چرا که در شرایطی که بسیاری از کشورهای پیشرو به واسطه ویروس کرونا دچار رکود، افت تولید و کاهش تجارت شدند، ما می توانیم با توسعه بازارهای صادراتی خود و وفور تولیداتمان، بازارهای مصرف کشورهای همسایه و اطرافمان را تامین کالا کنیم. وی ادامه داد: در حاضر با توجه به افزایش قیمت های جهانی کالاها، تولیدبیشتر محصولات در کشور توجیه اقتصادی دارد، بنابراین نباید این فرصت را برای کسب بازارهای جدید از دست بدهیم.
صادقی با تاکید بر اینکه باید از برپایی نمایشگاههای تخصصی حمایت کرد، تصریح کرد: از آنجایی که تشکل ها و انجمن های بخش خصوصی حلقه واسط میان تولید کنندگان و بازار مصرف هستند از این رو باید با حضوری قدرتمندانه و پررنگ در نمایشگاههای تخصصی داشته باشند تا بیش از پیش برای بازاریابی های جدید و توسعه صادرات غیرنفتی گام بردارند.
کد مطلب: 114486
 
Share/Save/Bookmark