میزان آمادگی برای مدیریت بحران در کشور...
به اندازه کافی وجود دارد.
پیشرفت داشته اما با مطلوب فاصله دارد.
در حد صفر است و عقب گرد هم داشته است.
 
داخلی اقتصاد خبر
تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۸
 
 
نهمین نشست تخصصی رسانه ها و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود
به همت دبیرخانه سلسله نشست‌های تخصصی اقتصاد رسانه ها و انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات؛ نهمین نشست تخصصی رسانه ها و اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.
این سلسله نشست‌ها که با همکاری علمی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و حمایت معنوی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار می شود، تداوم بخش مبحث گفتمان سازی رسانه ای است که در بند21 سیاست های اقتصاد مقاومتی بر آن تصریح شده است. دکتر حسینی دانا رئیس انجمن مدیریت رسانه و ارتباطات با بیان این مطلب گفت: هدف از برگزاری این نشست ها استفاده از توان پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی برای بررسی علمی چالش های اقتصادی جامعه است و از آنان انتظار می رود که در سخنرانی های خود، برای برون رفت از این چالش‌ها، راه حل های کاربردی ارایه نمایند. وی افزود: نهمین نشست این دبیرخانه، روز دوشنبه چهارم دی‎ماه جاری در ساختمان مرکزی ایرنا برگزار خواهد شد و طی آن 7 نفر از پژوهشگران دانشگاهی، موضوع لزوم اطلاع رسانی پُرحجم سازمان های مکلف در اقتصاد مقاومتی و ابعاد گوناگون آن را بررسی خواهند کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این نکته که اساتید همکار انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات با استفاده از روش مربی گری و به طور پیوسته، فرایندهای تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را هدایت می‌کنند، اظهار داشت: دانشجویان و اساتید دانشگاهی به عنوان یک منبع قابل اتکا، از توان بالایی برای حل علمی مسائل و مشکلات جامعه برخوردارند. حسینی دانا، سازمان های مکلف در سیاستهای اقتصاد مقاومتی را مهم ترین بهره‌برداران نتایج نشست های این چنینی دانست و تأکید کرد: به زودی مستندات مکتوب نشست های قبلی به صورت مدون در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد. وی در پایان خواستار همکاری بیشتر بین پژوهشگران و سازمان‌های اجرایی برای شناسایی چالش ها و ارایه راهکارهای عملیاتی به شیوه حل مسأله شد.
گفتنی است در نهمین نشست تخصصی رسانه ها و اقتصاد مقاومتی، این پژوهشگران به ارایۀ یافته‌های تحقیقاتی خود می پردازند:
دکتر محمد خددادی: گفتمان‌سازی اقتصادمقاومتی محتاج اطلاع رسانی پرحجم سازمان‌های مکلف
دکتر شاه‌منصوری: نقش اطلاع‌رسانی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
دکتر جهانشاهی: آینده اقتصاد مقاومتی در رسانه های ایران
خانم سعادزاده: مطلوبیت‌سنجی نظارت بر عملکرد رسانه‌ها در پیشبرد و تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی
آقای وکیلی: الگوی نظارتی رسانه ها برعملکرد دستگاه اجرایی کشوردر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با رویکرد مدیریت جهادی
دکتر حسینی دانا: ویژگی‌های اقتصادی اخبار رسانه‌ها
کد مطلب: 102363
 
Share/Save/Bookmark