يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
کد مطلب : 92066

رونق قصه‌گويي به روايت رخ ديوانه

رونق قصه‌گويي به روايت رخ ديوانه

سينماي ايران گرفتار فيلم‌نامه‌‌هاي ضعيف است و همين رنجوري فيلم‌نامه كليد اصلي رشد آمار مخاطب و چرب‌تر شدن گيشه و چرخش چرخ ناچرخ صنعت سينماي ايران و ورود آن به سينماي بين‌الملل است.
نگاهي به فيلم‌هاي پرفروش سال‌هاي اخير هم كه از هنر سينما بهره‌مند بوده‌اند تاييد كننده همين موضوع است.
براي مثال قوت اصلي فيلم جدايي نادر از سيمين كه قله افتخارات فيلم‌هاي ايراني در مواجهه با سينماي بين‌الملل را فتح نموده است، بهترين شاهد مثال ضرورت وجود فيلم‌نامه خوب و چفت و بست دار است. از ديگر نمونه‌هاي فيلم‌هايي با فيلم‌نامه‌هاي پخته مي‌توان به يك حبه قند، روز واقعه، ورود آقايان ممنوع، تقاطع، دربند و ديگر فيلم‌هايي از اين دست اشاره نمود.
حالا و در اكران نوروزي فيلم‌هاي سينماي ايران، «رخ ديوانه» ابوالحسن داوودي درست دارد با گام نهادن در بستر فيلم‌نامه‌اي تاحدودي جذاب و قصه‌گو، بار جذب مخاطب و گيشه را با خود همراه مي‌كند.
فیلم سینمایی «رخ دیوانه» پرافتخارترين فيلم جشنواره فيلم فجر در سال گذشته بود. تندیس بلورین بهترین جلوه‌های ویژه: وحید قطبی‌زاده، سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری: بهمن اردلان برای، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی: ابوالحسن داودی، سیمرغ بلورین بهترین فیلم: بیتا منصوری برای تهیه فیلم، بهترین فیلم از نگاه مردم: بیتا منصوری و ابوالحسن داودی افتخاراتي است كه اين فيلم از آن خود كرد تا در سينماي ايران جاي خوبي براي خود باز كند و در اكران نوروزي هم گيشه خوبي را براي خود كسب كند.
«رخ دیوانه» ماجرای چند جوان بی‌کار در یک گروه در اینترنت است که با یکدیگر آشنا می‌شوند و این آشنایی سبب می‌شود آن‌ها با هم قرار بگذارند و شوخی‌های مختلفی انجام دهند. اما این شوخی‌ها و تصمیم‌های نابخردانه منجر به بروز اتفاقی می‌شود كه....
فيلم رخ ديوانه، داراي بازيگراني است كه اگر چه تاحدودي خوب ايفاي نقش مي‌كنند اما چيزي فراتر از فيلم‌ها و تجربيات قبلي اشان نشان نمي‌دهند. اما اين فيلم‌نامه است كه علي‌رغم وجود برخي اشكالات وارد به آن از جمله تيپ ماندن كاراكترها و ناپختگي شخصيتي همچون شكوه و روايت بي‌منطق حضور او و نقش پاياني او در فيلم و انفعال مسعود از نيمه فيلم به نحوي كه حضور او در قتل كم‌رنگ مي‌شود، از حفره‌هاي موجود در فيلم است اما در كل فيلم‌نامه توانسته است با جذابيتي موجه، مخاطب را غافلگير نموده و او را تا انتها با خود همراه كند. تيتراژ و شروع جذاب فيلم، ضرب‌‌آهنگ و ريتم تند فيلم هم توانسته است در همراه نمودن مخاطب با فيلم كمك خوبي باشد. جان كلام آنكه اين فيلم را در سينماي امروز ما كه گويي قهركرده از قصه، مغتنم شمرد و براي تجربه‌ پاي تماشاي آن نشست.

https://siasatrooz.ir/vdccexqo.2bqie8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی