سخنگوي اتحاديه موسسات اتومبيل كرايه تهران اعلام كرد: نرخهاي جديد آژانسها اعلام شده و ارائه نكردن خدمات به مردم از سوي آژانسها و گرفتن كرايهاي اضافه بر نرخهاي مصوب، تخلف است.
فرهاد حداديان در گفتوگو با ايسنا، با ابراز اميدواري از اينكه ابلاغ نرخهاي جديد بتواند جلوي قانونشكنيها را بگيرد، اظهار كرد: هزار تومان ورودي و دقيقهاي50 تومان در روز و 55 تومان در شب به عنوان نرخ جديد آژانسها اعلام شده است همچنين مقاصد دورتر در استان تهران به صورت مسافتي محاسبه ميشوند كه نرخآنهر كيلومتر1200 ريال است البته نرخ آژانس براي محدوده خارج از تهران توافقي است.
سخنگوي اتحاديه موسسات اتومبيل كرايه تهران خاطرنشان كرد: در صورتي كه آژانسي از ارائه خدمات به صورت مكرر به بهانه نداشتن راننده خودداري كرد، مردم ميتوانند به شماره 6241005-0935 پيامك بزنند.
حداديان تاكيد كرد: تمام موسسات اتومبيل كرايه تهران موظف به رعايت اين نرخها هستند و اگر مردم تخلفات را به ما گزارش كنند، گشتهاي سيار اتحاديه سريعا با آژانسهاي متخلف برخورد خواهند كرد.
او گفت: نرخهاي قبلي آژانسيها متعلق به سه سال پيش بود كه در آن هنگام هزينهها بسيار پايينتر بود و بنزين هم سهميهبندي نبود.
وي تاكيد كرد: كارشناس سازمان حمايت از اتحاديههايي مثل مكانيسينهاي اتومبيل و لاستيكفروشان دربارهميزان استهلاكخودروهاي شاغل در آژانسها استعلام كردهو در آناليز قيمت از اين اطلاعات استفاده كردند.
سخنگوي اتحاديه موسسات اتومبيل كرايه تهران افزود: نكته جالب در محاسبه نرخها اين بود كه كارشناسان سازمان حمايت در محاسبات خود سهميه بنزين آژانسيها را براي 19 تا 21 روز در ماه در نظر گرفتند و در آناليز قيمتشان مابقي روزها را با بنزين 400 توماني محاسبه كردند؛ اين مطلب درستي ادعاي ما كه از ابتداي سهميهبندي، سهميه آژانسيها را كم ميدانستيم ثابت ميكند.
حداديان ابزار اميدواري كرد: با ابلاغ نرخهاي جديد، آژانسها بتوانند خدمات بهتري به مردم ارائه كنند و همچنين اتحاديه بتواند جلوي قانونشكنيهايي را كه به بهانه كم بودن قيمتهاي مصوب سه سال پيش انجام ميشد را بگيرد چون با نرخهاي كنوني بهانهاي براي كرايههاي اضافه وجود نخواهد داشت.
عجب جمعیتی، جمع و پریشان یکی صادق نباشد بین ایشان
بود بهتان وفحش اینجا فراوان خلافکاری ندیده چونکه تاوان
ادب اینـجا ندارد جایـگاهـی شرف را می دهند با نرخ کاهی
گروهی آمدند و فحش ندادند همان عدّه به جانشان فتادند
ندارد چاره گویا این جماعت که خونِ دل خورد با فحش وتهمت
نمیدانم کجای کار لنگ است درون صنف هنوز دعوا وجنگ است
عجب رویی، هنوزم ول نکردند! بقدر کافی آب را گل نکردند؟
همانها که نمودند بهر خود، کار ز ذکر نامشان آید مرا ، عار
به همراهان نمودند بس عنایت از آنها گرچه شد بیحد شکایت
نمودند ساده ای را همره خود که راحتـتر دهند برهرکسی کُــد
خداوندا ! به حق آه ِ! مظلوم نما ظلم و ستم را جمله معدوم
ازینرو تاکنون این صنف عقب ماند که بوده تاکنون دردست آن باند
تحول را اگر جویی دراین صنف به اصلح رأی بده، آراء نشه حیف
متأسفانه این اتحادیه یکی از غیرشفافترین اتحادیههاست. اگر این قیمت درست است باید آن را روی سایت خودشان بگذارند. اما شما مطلقاً قیمتی پیدا نمیکنید.... بعد هم واقعاً آژانسها کرایه سه سال قبل را میگرفتند. میدانید و دانسته دروغ میگویید. این اصلاً اخلاقی نیست. این قیمت اعلام کردن هم خیلی فایدهای ندارد. آقا هر دانشآموز کلاس پنجمی میداند دور و نزدیک مفاهیمی نسبی هستند. چرا کیلومتر اعلام نمیکنید؟
چرا نرخ ها را اعلام نمیکنند که قبل از تلفن زدن بدانیم حدودا چه مقدار هزینه کنیم نه پس از آن. از کجا بفهمیم قیمتی که یک آژانس به ما میگوید برای یک مسافت معین عادلانه است یا خیر؟
به گنجشک گفتن منار به یجات گفت یه چیزی بگو بگنجه.آخه توقف ساعتی 3000تومان ؟خارج از شهر کیلومتری 120 تومان ؟آخه کیلومتری 100تومان که پوله بنزینش میشه تازه اگه ماشین هیچ خرجی نداشته باشه تهران قم برای راننده میشه 2000 تومان سود.
به جاي اين حرفا برين جلوي اين اژانساي متفرقرو بگيرين كه با سرمايه ميلياردي ايرانسل امده نونه اين همه اژانس تو سطح شهرو گرفته، با يه مشت راننده كه هنوز فرهنگ تهران و ياد نگرفتن داره كل شهرو ميگيره، اگه رو اين چند هزارتا اژانس هم سرمايه گذاري ميشد الان همه چي رضايت مند بود