میزان آمادگی برای مدیریت بحران در کشور...
به اندازه کافی وجود دارد.
پیشرفت داشته اما با مطلوب فاصله دارد.
در حد صفر است و عقب گرد هم داشته است.
 
داخلی اقتصاد خبر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
 
 
آیا اصناف از عملکرد اتاق بازرگانی راضی هستند؟
مجید کریمی نامزد پیشگامان تحول در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران با بررسی سال 97 که دارای فراز و نشیب های بسیاری بود و چشم انداز پیش رو که نشان دهنده ادامه دار بودن این روند است اعلام کرد، سوالی که در رابطه با انتخابات اتاق بازرگانی بعنوان عالی ترین نهاد بخش خصوصی به ذهن می رسد این است که آیا اصناف ، اتحادیه ها و ... از عملکرد اتاق راضی هستند؟
توجه به این مسئله بسیار ضروریست که رضایت داشتن با اعلام حمایت کاغذی از فردایی نامشخص به ذات متفاوت است. وقتی بازرگانان برای یک ثبت سفارش ساده می بایست تمام انرژی و پرسنل خود را بسیج کنند، وقتی صادر کنندگان با مشکل دریافت و انتقال ارز مواجه هستند، وقتی ابتدا تصیمی گرفته می شود و با امتحان بر روی بخش خصوصی عواقب آن بررسی می شود و در این هنگام اتاق بازرگانی که می بایست بدون لکنت موارد را صریح و شفاف بیان کند و جلوی خسران به کشور و مردم را بگیرد ، خود غافلگیر شده و کاری نمیکند احتمال رضایت از عملکرد اتاق به حداقل خود می رسد.
امید است بدنه واقعی اصناف و دلسوزان در روز شنبه به نگرشی رای بدهند که با ایجاد تحول امید دوباره را به اقتصاد ایران عزیزمان بدمد.

کریمی: غالب اعضای اتاق باید خصوصی باشند
مجید کریمی، فعال اقتصادی بر این باور است که می بایست افرادی در دوره نهم وارد اتاق بازرگانی شوند که بر اساس عملکرد و سوابقشان ، به طور واقعی بخش خصوصی را نمایندگی کرده و به این تفکر پایبند باشند.
مجید کریمی، کاندیدای بخش صنعت انتخابات اتاق بازرگانی پیرامون حوزه فعالیت خود گفت : «بنده 17 سال در حوزه ICT فعالیت دارم. در حال حاضر در زمینه تجهیزات شبکه، تجهیزات نظارتی و امنیتی و همچنین تجهیزات ذخیره سازی در دو حوزه بازرگانی و صنعت مشغول به کار هستم و در انتخابات هیات نمایندگان دوره نهم در بخش صنعت کاندیدا شدم.»
کریمی پیرامون حضور و نقش جوانان در اتاق بازرگانی افزود: « واقعیت این است که یک سری از حوزه‌ها مانند IT و ICT وجود دارند که سن و سابقه طولانی در کشور ندارد و فعالان این حوزه عموما قشر جوان هستند و با توجه به اهمیتی که حوزه ICT در توسعه عموم بخش‌های دیگر زیرساختی و توسعه کشور دارد، عملا اگر اتاق بخواهد به درستی بخش خصوصی را نمایندگی کند باید در تمام حوزه ها نماینده داشته باشد.
وی در پاسخ به انتقاد بیشتر دولتی بودن و نفوذ دولتی‌ها در اتاق بازرگانی و همچنین به خطر افتادن استقلال اتاق و از بین رفتن بی‌طرفی و کارشناسی آن، گفت: «پاسخ به این سوال برمی گردد به بررسی عملکرد و سابقه کاندیداها. تنها در صورتی می‌شود این تحول صورت بگیرد تا افرادی که در دوره نهم وارد اتاق خواهند شد، حداقل بخش اعظم عملکرد و سوابقشان دولتی نباشد و به طور واقعی بخش خصوصی را نمایندگی کنند.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: اگر ما به رسالت اتاق توجه کنیم که اتاق بازرگانی باید بخش خصوصی را نمایندگی کند و تاثیرگذار در بخش تصمیم ساز و تصمیم گیر حاکمیتی باشد، قاعدتا اگر از همان بدنه بخواهد استفاده شود، رسالت و هدف اصلی اتاق زیر سئوال خواهد رفت. به عبارت دیگر اگر باور داریم که هدف اتاق برداشتن موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی باشد، ذهن‌هایی که خودشان باعث ایجاد آن مشکل شدند قطعا نمی‌توانند راه حل رفع آن موانع را ارائه دهند، بنابراین اینجاست که نمایندگی اتاق بازرگانی در بخش خصوصی معنا پیدا می‌کند.
کد مطلب: 108142
 
Share/Save/Bookmark