میزان آمادگی برای مدیریت بحران در کشور...
به اندازه کافی وجود دارد.
پیشرفت داشته اما با مطلوب فاصله دارد.
در حد صفر است و عقب گرد هم داشته است.
 
داخلی اقتصاد خبر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵
 
 
سفير اسپانيا در ايران:
سرناتو آماده همكاري با بزرگترين خودروساز ايران است

سازندگان ايراني و قطعه‌سازان زنجيره تامين ايران خودرو در نشست مشترك با هياتي از انجمن قطعه سازان كشور اسپانيا كه به نمايندگي از هزار قطعه‌ساز اين كشور به ايران سفر كرده اند،‌ محورهاي تعامل و همكاري با يكديگر را بررسي كردند.
به گزارش ايكوپرس، صنعت خودرو اسپانيا در رده دوم اروپا و رتبه هشتم قرار دارد و انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اسپانيا موسوم به «سرناتو» با يك هزار عضو نقش اصلي را در اين زمينه ايفا مي كند. مديرعامل سرناتو به همراه هياتي از منتخبين اين انجمن با سفر به ايران و نشست مشترك با قطعه سازان رنجيره تامين گروه صنعتي ايران خودرو راه‌های توسعه همكاري‌های مشترك را مورد ارزيابي قرار دادند.
در اين نشست يك روزه كه با بازديد هيئت اسپانيايي از خطوط توليد ايران خودرو دنبال شد، مهندس ناقدي قائم مقام ايران خودرو و مهندس خاتمي و دكتر پارسا، قائم مقام‌های شركت ساپكو نيز حضور داشتند. براساس اين گزارش، ادواردو لوپز بوسكتز، سفير اسپانيا در اين نشست با اشاره به رشد ۵۶درصدي صادرات ايران به اسپانيا نسبت به سال ۲۰۱۵ روابط تجاري دو كشور را داراي آينده‌ای روشن ارزيابي كرد.
وي ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين نشست، افزود: سرناتو به عنوان نماينده بيش از هزار توليد كننده و تامين كننده ۱۷خودروساز اسپانيا آماده همكاري با بزرگترين خودروساز ايران است.

آماده همكاري با سازندگان خارجي براي دستيابي به اهداف برنامه ۲۰۲۵ هستيم
مدير همكاري‌های بين المللي ايران خودرو به عنوان ديگر سخنران اين نشست مشترك، با بيان اين كه نشست برگزار شده فرصت خوبي براي شناخت بهتر استعدادها و فرصتهاي دو طرف خواهد بود، پروژه‌های توسعه محصول، صنعتي سازي و دانش محور را به عنوان اصلي ترين حوزه‌های همكاري سازندگان ايراني و اسپانيايي برشمرد.
مجيد سليمي ضمن ارائه گزارشي از وضعيت ايران خودرو در بازارهاي بين المللي و فرصت‌های پيش روي صنعت خودرو در دوران پساتحريم اظهار داشت: هدف ايران خودرو توليد ۱.۸ ميليون خودرو تا سال ۲۰۲۵ است و براي رسيدن به اين هدف، برنامه‌های استرات‍ژيك خود را در فاز نهايي به طراحي و توسعه پلتفرم‌های جديد، تنوع در سبد محصولات و همكاري در قالب جوينت ونچر در زمينه‌های مختلف اختصاص داده است.

داخلي‌سازي محصولات جديد اصلي‌ترين خط مشي ساپكو
مدير مطالعات و برنامه ريزي استراتژيك ساپكو نيز در اين نشست ضمن ارائه گزارشي از وضعيت زنجيره تامين در سطح داخلي و
بين الملل و بيان ظرفيت‌ها و توانمندي‌های سازندگان صنعت قطعه سازي اظهار داشت: بر اساس خط‌مشي جديدي كه از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت براي مديريت زنجيره تامين تعريف شده است، داخلي سازي محصولات جديد هدف اصلي ما خواهد بود.
حسين نظري سطح ساخت داخل در همكاري‌های خارجي را ۴۰ و براي محصولات ايكاپ تا پايان سال سوم را ۷۰درصد عنوان كرد و افزود: از ديگر برنامه‌های ما كاربرد فناوري‌های نوين در فرايندهاي توليد محصولو ارتقاي زنجيره تامين از طريق همكاري‌های بين المللي با سازندگان است.

تاكيد مديرعامل سرناتو براي همكاري بر پايه كيفيت و فناوري با قطعه سازان ايراني
خوزه پورتيا مديرعامل سرناتو در اين نشست كه به نمايندگي از هزار سازنده عضو اين انجمن در اين نشست حضور يافته بود، با اشاره به ۵۰ سالگي اين صنعت در ماه گذشته گفت: صنعت خودرو اسپانيا در رده دوم اروپا و رتبه هشتم دنياست كه در اين ميان، قطعه سازي با قرار گرفتن در جايگاه چهارم اتحاديه اروپا توانسته است طي ۶دهه فعاليت، يكپارچگي و كيفيت در زنجيره ارزش را براي اين صنعت به ارمغان آورد.
وي افزود: تكيه بر تنوع تكنولوژيك و فرهنگ كسب و كار در OEMهاي مستقر در اسپانيا توانسته است صنعت اين كشور را با مزيت رقابتي بالايي روبرو سازد و اين رقابت پذيري را با تعهد به تحقيق و توسعه و فعاليت‌های دانش بنيان به خوبي حفظ كرده است.

معرفي شركاي بومي به سازندگان اسپانيايي از سوي انجمن قطعه سازان
مازيار بيگلو دبير انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو و نماينده سازندگان ايراني در اين نشست، با دعوت از سازندگان اسپانيا براي بازديد از توانمندي‌ها و امكانات موجود براي دستيابي به چشم اندازي روشن از اين صنعت در ايران اظهار داشت: با توجه به بحث داخلي سازي كه براي توليد محصولات جديد ايران خودرو مطرح شده است و از آنجا كه سازندگان ايراني به دنبال شركاي خارجي توانمند و مطمئن هستند، اميدواريم فرصت همكاري با سازندگان اسپانيايي فراهم شود.

کد مطلب: 100122
 
Share/Save/Bookmark