شرایط کسب و کار و رونق اقتصادی در سال 95 ....
بهتر می شود
بدتر می شود
فرقی نمی کند
 
داخلی اقتصاد خبر
۳۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۴
 
 
از خردادماه امسال رانندگان خودروهاي سنگين بيمه تكميلي مي‌شوند
براي نخستين بار رانندگان بخش حمل ونقل بار كشور از ابتداي خرداد ماه امسال تحت پوشش بيمه عمر و حوادث تكميلي گروهي و بيمه مازاد درمان گروهي قرار مي گيرند.
به گزارش سياست روز به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي با تبادل تفاهم نامه بيمه تكميلي ميان كانون انجمن هاي صنفي موسسات و شركت هاي حمل ونقل داخلي كالا و اتحاديه شركت هاي تعاوني حمل ونقل بار كشور با شركت سهامي بيمه ايران ، تمام رانندگان وسايل حمل ونقل باري كه داراي كارت هوشمند شناسايي معتبر باشند و توسط بيمه گذار به بيمه گر معرفي شوند ، تحت پوشش اين بيمه قرار مي گيرند.
شهريار افندي زاده معاون وزير راه و ترابري و رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي در مراسم تبادل اين تفاهم نامه از رويكرد ويژه رييس جمهور ، وزارت راه و ترابري و سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي در جهت ارتقاي وضعيت حمل ونقل كشور و بهبود وضعيت رفاهي و معيشتي رانندگان برون شهري خبرداد و گفت : بيمه رانندگان همواره يكي از دغدغه هاي اصلي
دست اندركاران و شاغلان بخش حمل ونقل جاده اي بوده است به گونه اي كه براساس پيگيري هاي انجام شده در سال 79 رانندگان با پرداخت تمام حق بيمه به طور اجباري تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار گرفتند و از سال 86 توجه ويژه دولت نهم به رانندگان منجر به پرداخت ده بيست‌وهفتم از حق بيمه توسط دولت شد .وي افزود: مخاطرات مختلفي كه رانندگان ، سلامت و امنيت آنان و خانواده هايشان را تهديد مي كند ، زمينه گرايش به پوشش ساير انواع بيمه براي رانندگان را فراهم كرد به طوري كه سبب شد در سال جاري رانندگان تحت پوشش بيمه تكميلي قرار بگيرند.
وي از بيمه تكميلي رانندگان بخش حمل ونقل عمومي بار به عنوان حركتي ارزشي و ماندگار ياد كرد و اظهار داشت : براساس اين تفاهم نامه 414 هزار و 841 نفر راننده بخش حمل ونقل كالا كه داراي كارت هوشمند شناسايي معتبر در كشور هستند ، تحت پوشش بيمه تكميلي قرار مي گيرند ، در سال هاي بعد خانواده رانندگان نيز تحت پوشش اين بيمه قرار خواهند گرفت .
معاون وزير راه و ترابري آموزش و ارتقاي دانش رانندگان و كاركنان و متصديان شركت هاي حمل ونقل ، استمرار نوسازي ناوگان درصورت تامين منابع مورد نياز توسط ستاد مديريت سوخت و حمل ونقل ، به كارگيري فن آوري ها و تكنولوژي هاي نوين در بخش حمل ونقل ، راه اندازي مركز مديريت راه هاي كشور در شش استان و توسعه آن در تمام استان ها ، بهره گيري از تردد شمارهاي جديد در محورهاي مختلف كشور ، ايمني و بهسازي جاده ها و افزودن 1500 كيلومتر راه اصلي و فرعي به شبكه راه هاي كشور را از جمله اقدامات سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي در جهت بهبود وضعيت بخش حمل ونقل جاده اي كشور عنوان كرد.
افندي زاده از تلاش تمامي دست اندركاران و زحمتكشان در زمينه سفرهاي نوروز 89 تجليل و ابراز اميدواري كرد با توجه به نامگذاري سال 89 به عنوان « همت مضاعف و كار مضاعف » ، خدمات ارزنده و موثري در سال جاري از سوي سازمان به هموطنان و شاغلان اين بخش ارايه شود.
براساس اين گزارش شهرام آدم نژاد معاون حمل ونقل سازمان نيز در اين مراسم با اشاره به اهميت ارتقاي وضعيت سلامت و رفاه رانندگان به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد كشور گفت : بيش از 90 درصد حمل ونقل و جابه جايي ها در كشور توسط بخش حمل ونقل جاده اي انجام مي شود و با توجه به اين حجم عظيم جابه جايي توسط اين بخش و تاثير آن در ايجاد حمل ونقل اقتصادي ، روان و ايمن ، لازمه تحقق اين نوع حمل ونقل ، داشتن منابع انساني مطلوب و رانندگان سالم و داراي امنيت خاطر در بخش حمل ونقل است .
وي افزايش مهارت ها و دانش رانندگان ، توجه به سلامت رانندگان و تامين رفاه اين قشر را از جمله برنامه هاي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي ذكر كرد و اظهار داشت : بيمه درماني ، بيمه مسئوليت مدني ، بيمه سرنشين و بيمه ديه ، انواع بيمه هايي هستند كه در بخش حمل ونقل جاده اي مورد استفاده قرار مي گيرند و در آينده نيز انواع مختلف بيمه ، مانند بيمه هاي سفري ، اجرا مي شود كه اميدواريم گام موثري در جهت رفاه تلاشگران عرصه حمل ونقل جاده اي باشد.
محمد جواد سهاميان مقدم مديرعامل و رئيس هيات مديره شركت سهامي بيمه ايران نيز در اين مراسم از بيمه تكميلي رانندگان به عنوان اقدامي ارزشمند و مديريت خطراتي نام برد كه رانندگان همواره در طول راه هاي كشور با آنها مواجهند.
وي اظهار داشت : با تحت پوشش قراردادن رانندگان بخش حمل ونقل كالا ، امنيت رواني رانندگان بيش از پيش تامين مي شود تا اين قشر تلاشگر با آسودگي بيشتري در چرخه اقتصاد كشور فعاليت كنند.
بر مبناي اين گزارش بيمه عمر و حوادث تكميلي گروهي رانندگان بخش حمل ونقل كالاي كشور شامل پرداخت غرامت عمر زماني ( فوت به هر علت ) ، پرداخت غرامت فوت در اثر حادثه ، پرداخت غرامت نقص عضو كلي و دايم در اثر حادثه و پرداخت غرامت نقص عضو جزئي و دايم در اثر حادثه هر كدام به ميزان 30 ميليون ريال است .
اين گزارش مي افزايد : بيمه مازاد درمان گروهي رانندگان بخش حمل ونقل كالاي كشور نيز شامل هزينه هاي پزشكي و اعمال جراحي ناشي از بيماري و حوادث مشمول بيمه مازاد بر بيمه خدمات درماني ، بيمه تامين اجتماعي و .... است كه جبران هزينه هاي بيمارستاني و بيماران سرطاني ، جبران هزينه شش عمل جراحي مهم ( قلب ، مغز و اعصاب ، پيوند كليه ، كيد ، ريه و مغز استخوان ) ، هزينه هاي پاراكلينيكي ( انواع اسكن ، انواع سي تي اسكن ، ام آر. آي و انواع آندوسكوپي ) ، هزينه جراحي هاي مجاز سرپايي و بدون بستري ( مانند شكستگي ها ، گچ گيري و بخيه ) ،هزينه رفع عيوب انكساري ديدچشم و جبران هزينه هاي آمبولانس داخل شهري را در برمي گيرد.
شايان ذكر است بيمه تكميلي رانندگان بخش حمل ونقل كالاي كشور از ابتداي خرداد ماه امسال به مدت يك سال اجرا مي شود.
کد مطلب: 40182
 
Share/Save/Bookmark
 


۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۱۷:۳۵:۳۹
باسلام مگر رانندهای که از خودش وسیله ای نداردوباهمان کارت هوشمندرانندگی هم باروهم مسافر را جابجامیکرد چه اشکالی داشت که کارت کامیون واتوبوس رو ازهم جدا کردند نان راننده رابریدندزیرا هر زمان که کار بااتوبوس نبود باکامیون کار میکرد تابتواند خرج زندگیش رابدهد اگر وجدانی هست دراین مورد تجدید نظر شود ممنون .
ایرانیم
۱۳۹۶-۰۳-۲۳ ۰۱:۵۰:۰۱
با سلام.ما نمیدونیم کی حق به حقدار میرسه مگر ما جزو این مملکت نیستیم فقط عده ای خاص حق دارن استفاده کنن یا اینکه بیت المال مال عموم هست چرا روابط جای ضوابط را گرفته حداقل کار را برای رانندگان عزیز و زحمت کش را در نظر گرفتناین شغل سخت و پرمشقت را بعنوان کار سخت تصویب فرمایید.ما با ترس ولرز وکمک از خداوند زندگی میکنیم .
aaa
۱۳۹۶-۰۳-۰۸ ۰۰:۰۷:۰۹
سلام خسته نباشید,خواهشا ب داد راننده ها برسید مگه ما چقدر درامد داریم که بخوایم اینهمه پول بدیم,خدا هست ما که تو جاده ایم و دست به درگاه خدا,اخرش حق میگیره از ناحق
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۲۳:۲۰:۱۱
چرا رانندگی رو جزو مشاغل سخت به حساب نمیارید مگر نه اینکه رانندگان برون شهری باسختی گرمای بندر عباس وسرمای زمستان نا امن بودن جاده های غیر استاندارد و....جونشون ومالشون در خطر هست شب بیخوابی ها ودور از خانواده همیشه در جاده ها هستن آیا مسولین شرلیط خاص ویاامکانات ویژه ای رو برای این قشر زحمت کش قایل میشن؟ما حتی بیمه تکمیلی هم نداریم مسولین فقط شعار میدن
عباسعلی گوهرنیا
۱۳۹۶-۰۱-۲۲ ۱۵:۲۶:۰۷
باسلام
بایدگفت باتوجه به اینکه مزایای رانندگی هیچ گونه تحولی نداشته ولی همچنان روزانه ماهانه وسالانه نرخ بیمه وهزینه مدارک من دراوردی اقایان افزایش میابدوهیچ گونه توفیری به حال ان قشرزحمت کش نداشته اگرواقعااین نوع ایده هابخاطرحفظ وسلامت شهروندان ورانندگان مباشدپس چراهزینه گزافش راراننده بی خانمان بایدمتحمل وجواب گوباشدجیب یک راننده ای که هیچ مزایاوامکاناتی ازطرف دولت وکارفرمایان ندارندرابه ایده های من دراوردی پرهزینه خالی نکنین ودودست ازپادرازترباتوجه به هزینه های روزافزون دیگرزندگی اب ؛برق؛تلفن وهزینه های تحصیل فرزندان وایاب وذهاب راهی خانه های منقول بردوششان نکنید
سید احمد حسینی
۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۱۸:۰۴:۲۵
چرا باید شغل رانندگی در مملکت مااز لحاظ ازرش شغلی در رتبه اخر باشه درحالی که درکشوری مثل المان در رتبه دوم شغلی قرار داره
حامد فتحعلی پور
۱۳۹۵-۱۰-۲۷ ۰۲:۲۷:۳۴
چرا جواب این ملت رو نمیدید ؟؟.چرا مطالب رو بروز رسانی نمیکنید.؟؟اصلا مسئولی این نظرات ملت رو میخونه؟؟اصلا فکر نمیکنم کسی اینا رو بخونه چه برسه به مسئولش.واقعاکه !!!رانندگی سنگین جزء مشاغل سخته .
حسین
۱۳۹۵-۱۰-۱۵ ۱۱:۵۴:۴۲
سلام.من خیلی وقته پایه۱داشتم زد وضع اقتصادی خراب شد مغازموجمع کردم میخاسم برم کارت هوشمند بگیرم بعدثبت نام وفلان فرستادنم بیمه اونجاگفتن اقابخشنامه اومده باید ازادپرداخت کنی بیمه رو یعنی۲۸۰هزارتومان.کی الان پاسخگوباشه به ما هیشکی هم جواب نمیده
عزت اله نوروزی
۱۳۹۵-۱۰-۰۹ ۲۰:۰۸:۲۲
من راننده ماشین سنگین جاده ای هستم با ۱۷ سال بیمه بیمه تکمیلی نیستم و اینا همش شایعه است فقط حرف شما ست فقط شایعه
سعید اسماعیلی
۱۳۹۵-۱۰-۰۳ ۱۲:۵۶:۲۶
خواهشمندم مسولین به سن بیمه رانندگان جادهای توجه کنن رانندگی واقعا کاره سختیه بیخوابی ، پنچری ، گرما، سرما، هفته به هفته خونه نیومدن
اسماعیل
۱۳۹۵-۰۸-۰۶ ۱۱:۴۰:۱۹
سلام راننده هستم خواهشمندم سن بیمه بازنشستگی کم شود کار دشواری دارییم مبلغ حق بیمه. بن .عیدی. حقوق ..هیچ کدام درست نیست.
درمورد پیمانکاران نفتی ( کلان تانک) چرا هیچ کاری نمی کنید. کرایه تنی 120 تومان را 70 تومان میدن هیچ نظارتی هم نیست. چرا باید این طور باشد. زحمت ما میکشیم سود پیمانکار میبره لطفا رسیدگی کنید
سیدعلی
۱۳۹۵-۰۷-۱۴ ۱۴:۱۰:۴۶
سلام،خواهشمندم که نسبت ب باز نشستگی رانندگان رسیدگی کنن چطور میگن کار رانندگان سخت نیست خانواده انها هم ارامش ندارد
امیر عباسزاده
۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۰۱:۳۴:۰۱
با سلام،خواهشمندم از مسئولان محترم ک نسبت ب بازنشستگی رانندگان رسیدگی کنن،خداییش نمیدونم چطوری گفتن شغل ما سخت نیست،با خودتون تصور کنین پنچری گرفتن توی هوای داغ بندرعباس یا تو زمستان تو جاده اردبیل،یا شب تاصبح بیدار موندن،اینا بنظرتون راحته،روزها ندیدن زن وبچه راحته؟حتی خانواده ی ما راننده ها هم شبها راحت نمیخابن همش نگران ماهستن که مبادا پشت فرمون خوابمون ببره،خلاصه خداوکیلی شغل مقدس رانندگی شغل راحتی نیست ،ممنون
سعید یوسفی
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۱:۵۸:۳۰
سلام رانندگان ما همگی باید از حق خود دفاع کنیم نظرتان را بگذارید .
شغل راننده بیابان و بین شهری سخت است خواهشمندانه به این مشکل ما رسیدگی شود
حسین
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۸:۴۱:۰۳
فرق خلبان با راننده اتوبوس چیه مگه هر دو جان و مال مردم و جابجا نمیکنن,چرا اینهمه تبعیض قایل میشید,,,وزیر راه مسؤل رانندگان اتوبوس بین شهری است چرا به این عزیزان توجه نمیکنید,البته اگه خدا رو میشناسید,, اگه...
۱۲۳