چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : 40182

از خردادماه امسال رانندگان خودروهاي سنگين بيمه تكميلي مي‌شوند

براي نخستين بار رانندگان بخش حمل ونقل بار كشور از ابتداي خرداد ماه امسال تحت پوشش بيمه عمر و حوادث تكميلي گروهي و بيمه مازاد درمان گروهي قرار مي گيرند. به گزارش سياست روز به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي با تبادل تفاهم نامه بيمه تكميلي ميان كانون انجمن هاي صنفي موسسات و شركت هاي حمل ونقل داخلي كالا و اتحاديه شركت هاي تعاوني حمل ونقل بار كشور با شركت سهامي بيمه ايران ، تمام رانندگان وسايل حمل ونقل باري كه داراي كارت هوشمند شناسايي معتبر باشند و توسط بيمه گذار به بيمه گر معرفي شوند ، تحت پوشش اين بيمه قرار مي گيرند. شهريار افندي زاده معاون وزير راه و ترابري و رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي در مراسم تبادل اين تفاهم نامه از رويكرد ويژه رييس جمهور ، وزارت راه و ترابري و سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي در جهت ارتقاي وضعيت حمل ونقل كشور و بهبود وضعيت رفاهي و معيشتي رانندگان برون شهري خبرداد و گفت : بيمه رانندگان همواره يكي از دغدغه هاي اصلي دست اندركاران و شاغلان بخش حمل ونقل جاده اي بوده است به گونه اي كه براساس پيگيري هاي انجام شده در سال 79 رانندگان با پرداخت تمام حق بيمه به طور اجباري تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار گرفتند و از سال 86 توجه ويژه دولت نهم به رانندگان منجر به پرداخت ده بيست‌وهفتم از حق بيمه توسط دولت شد .وي افزود: مخاطرات مختلفي كه رانندگان ، سلامت و امنيت آنان و خانواده هايشان را تهديد مي كند ، زمينه گرايش به پوشش ساير انواع بيمه براي رانندگان را فراهم كرد به طوري كه سبب شد در سال جاري رانندگان تحت پوشش بيمه تكميلي قرار بگيرند. وي از بيمه تكميلي رانندگان بخش حمل ونقل عمومي بار به عنوان حركتي ارزشي و ماندگار ياد كرد و اظهار داشت : براساس اين تفاهم نامه 414 هزار و 841 نفر راننده بخش حمل ونقل كالا كه داراي كارت هوشمند شناسايي معتبر در كشور هستند ، تحت پوشش بيمه تكميلي قرار مي گيرند ، در سال هاي بعد خانواده رانندگان نيز تحت پوشش اين بيمه قرار خواهند گرفت . معاون وزير راه و ترابري آموزش و ارتقاي دانش رانندگان و كاركنان و متصديان شركت هاي حمل ونقل ، استمرار نوسازي ناوگان درصورت تامين منابع مورد نياز توسط ستاد مديريت سوخت و حمل ونقل ، به كارگيري فن آوري ها و تكنولوژي هاي نوين در بخش حمل ونقل ، راه اندازي مركز مديريت راه هاي كشور در شش استان و توسعه آن در تمام استان ها ، بهره گيري از تردد شمارهاي جديد در محورهاي مختلف كشور ، ايمني و بهسازي جاده ها و افزودن 1500 كيلومتر راه اصلي و فرعي به شبكه راه هاي كشور را از جمله اقدامات سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي در جهت بهبود وضعيت بخش حمل ونقل جاده اي كشور عنوان كرد. افندي زاده از تلاش تمامي دست اندركاران و زحمتكشان در زمينه سفرهاي نوروز 89 تجليل و ابراز اميدواري كرد با توجه به نامگذاري سال 89 به عنوان « همت مضاعف و كار مضاعف » ، خدمات ارزنده و موثري در سال جاري از سوي سازمان به هموطنان و شاغلان اين بخش ارايه شود. براساس اين گزارش شهرام آدم نژاد معاون حمل ونقل سازمان نيز در اين مراسم با اشاره به اهميت ارتقاي وضعيت سلامت و رفاه رانندگان به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد كشور گفت : بيش از 90 درصد حمل ونقل و جابه جايي ها در كشور توسط بخش حمل ونقل جاده اي انجام مي شود و با توجه به اين حجم عظيم جابه جايي توسط اين بخش و تاثير آن در ايجاد حمل ونقل اقتصادي ، روان و ايمن ، لازمه تحقق اين نوع حمل ونقل ، داشتن منابع انساني مطلوب و رانندگان سالم و داراي امنيت خاطر در بخش حمل ونقل است . وي افزايش مهارت ها و دانش رانندگان ، توجه به سلامت رانندگان و تامين رفاه اين قشر را از جمله برنامه هاي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي ذكر كرد و اظهار داشت : بيمه درماني ، بيمه مسئوليت مدني ، بيمه سرنشين و بيمه ديه ، انواع بيمه هايي هستند كه در بخش حمل ونقل جاده اي مورد استفاده قرار مي گيرند و در آينده نيز انواع مختلف بيمه ، مانند بيمه هاي سفري ، اجرا مي شود كه اميدواريم گام موثري در جهت رفاه تلاشگران عرصه حمل ونقل جاده اي باشد. محمد جواد سهاميان مقدم مديرعامل و رئيس هيات مديره شركت سهامي بيمه ايران نيز در اين مراسم از بيمه تكميلي رانندگان به عنوان اقدامي ارزشمند و مديريت خطراتي نام برد كه رانندگان همواره در طول راه هاي كشور با آنها مواجهند. وي اظهار داشت : با تحت پوشش قراردادن رانندگان بخش حمل ونقل كالا ، امنيت رواني رانندگان بيش از پيش تامين مي شود تا اين قشر تلاشگر با آسودگي بيشتري در چرخه اقتصاد كشور فعاليت كنند. بر مبناي اين گزارش بيمه عمر و حوادث تكميلي گروهي رانندگان بخش حمل ونقل كالاي كشور شامل پرداخت غرامت عمر زماني ( فوت به هر علت ) ، پرداخت غرامت فوت در اثر حادثه ، پرداخت غرامت نقص عضو كلي و دايم در اثر حادثه و پرداخت غرامت نقص عضو جزئي و دايم در اثر حادثه هر كدام به ميزان 30 ميليون ريال است . اين گزارش مي افزايد : بيمه مازاد درمان گروهي رانندگان بخش حمل ونقل كالاي كشور نيز شامل هزينه هاي پزشكي و اعمال جراحي ناشي از بيماري و حوادث مشمول بيمه مازاد بر بيمه خدمات درماني ، بيمه تامين اجتماعي و .... است كه جبران هزينه هاي بيمارستاني و بيماران سرطاني ، جبران هزينه شش عمل جراحي مهم ( قلب ، مغز و اعصاب ، پيوند كليه ، كيد ، ريه و مغز استخوان ) ، هزينه هاي پاراكلينيكي ( انواع اسكن ، انواع سي تي اسكن ، ام آر. آي و انواع آندوسكوپي ) ، هزينه جراحي هاي مجاز سرپايي و بدون بستري ( مانند شكستگي ها ، گچ گيري و بخيه ) ،هزينه رفع عيوب انكساري ديدچشم و جبران هزينه هاي آمبولانس داخل شهري را در برمي گيرد. شايان ذكر است بيمه تكميلي رانندگان بخش حمل ونقل كالاي كشور از ابتداي خرداد ماه امسال به مدت يك سال اجرا مي شود.
https://siasatrooz.ir/vdcewz8e.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

این بیمه ها رو یکی کنین تا حق راننده ضایع نشه
محمدرضا رنجبر
با سلام من راننده كاميون كمپرسي هستم و سال 91 را بيمه تكميلي پرداختم ولي در سال 92 به من گفتند بيمه تكميلي رانندگان تمام شد آيا راننده فقط در سال 92 حق استفاده از تكميلي را دارد و بقيه عمر سالم و به تكميلي احتياج ندارد
مهدی
ممنون که جوابگوی عزیزان نیستید!
اما این انصاف نیست یه سال بیمه شدیم بعدش حتی اعلام نمیکنن قصد دارن دوباره بیمه کنن یا نه...
از اداره بیمه هم میپرسیم جواب سربالا میدن واقعاکه...
jalal
باسلام من راننده کامیون جاده هستم ماهیانه مبلغ نودهزارتومان جهت بیمه پرداخت میکنیم وهیچ بیمه ای ماندیدیم بیمه تکمیلی ناقصی دراواخر91به مادادن که اینم جایی قبول نمیکردن ‏،دیگه بعدازاون بیمه تکمیلی به دست ما دیگه نرسیده ‏،بدبخت ترازهمه ماراننده ها هستیم کسی به دادمانمیرسه
علی
سلام.
بااحترام به تمامی دست اندرکاران.
چراهمیشهه بایدراننده هابدبخت ترین قشرجامعه چه ازنظروجه وچه سختی کارباشن توسرماوگرمابایددورازخانه وخانواده باشیم ولی درعوض مسولین محترم بجای چاره اندیشی محکم ومداوم فقط یک سری طرحهای زودگذرواجمالی صادرمیکنن که هیچ اداره یاارگانی نه درست پاسخگوهست وبعضی که کلااطلاعی ندارن.حتی موقع ازدواج تامیفهمن شغل دامادرانندگیه مخصوصاماشین سنگین انگاربایه ایدذی یا سرطانی مواجه شدن وسریع دست ردبه سینه دامادبخت برگشته میزنن.ماشدیم چوب دوسرطلا.نه دولت ونه جامعه هیچ کجاجایگاهی نداریم وهرروزهم باجونمون که کف دستمونه داریم حلال وارکارمیکنیم.پس لطفایه فکراساسی بحال مابکنیین بخداازهمه جارونده ومونده شدیم.حداقل طرحهای بیمه ای راجوری اجرایی کنیدکه خانواده وبازمانده هامون تامین باشن ودغدغه ای نداشته باشن.هرچی فکرراننده آزادترباشه پشت فرمون هواسش به رانندگیش وجاده بیشترودقیقترخواهدبودباتشکر ارهمگی.
ابراهيم درزي خلردي
بخدا ما شوفرها بدبختيم حق سرانه اگر 50 درصد تخفيف بين لطفا . صاحب ماشينم يكساه بارنامه بنام خودش ميگيرد
مهدی فلاحتی
در سال 92و93 بیمه تکمیلی را پرداخت کردم ولی به ما هیچ مدرکی دال بر قرار داد با شرکتهای بیمه ایی ارایه نشده بعد از ان ادعا کردند صندوق گذاشتند و هزینه درمان را از انجا پرداخت میکنند که انرا هم نکردن معلوم میشود این صندوق همان جیب مبارکشان میباشد -رانندگان عزیز حواسشان باشد هیچ هزینه ایی بابت بیمه تکمیلی پرداخت نکنند روش جدید اخاذی از رانندگان اختراع شده توسط خانبلوکی
حمیدرضا
سلام به خدا نمشیه سی سال کار کنیم لطفا رسیدگی کنید
احمد ریاحی
سلام من راننده پایه یکم با 25 سال سابقه.از8 سال کارکرد بارنامه چهار سال برایمآمده .و از سال 81 تاالان نقدی پرداخت کردم.تورا بخدا راننده. بیابان را با یک معلم مثل هم بازنشست بشن مگه شغل ما جز مشاغل سنگین نبست.ودر خواهشمندم که پایانه تهران را اصلاح کنید کرایه را با ما نص. میکنن پنجاه درصد
علیرضا شه بخش
سلام وخستنه باشی بنده سال ۹۲تحت پوشش بیمه تکمیلی بودم همسرم تومورسرطانی داشت هرچه مدارک پزشکی همراه بافاکتور دکتر داشتم فرستادم تهران هنوز جوا ب ندادن لطفا پیگیری نما ید
سعید عفاری
رسول واثقی
خداییش رانندگان قشر زحمتکشی هستندوهیچ کجا کسی براشون ارزش قایل نمیشه با این وضعیت بار واین کمسیون ها راننده فقط کار بقیه روراه میندازه
حجت اله سلیمی
باعرض ادب واحترام من راننده بیابانی هستم ودرواقع ۲۴ساعته درخدمت حمل ونقل هستیم وامیدوارم که تأمین اجتماعی این قشر را یاری کند که دقدقه دوری از خانواده را بهتر تحمل کنیم وانتظار داریم جزئ مشاغل سخت وزیانبار قلمداد شود
مرتضی جیریایی
برای چه سالی بوده است
مهدی سوری
خداوکیلی کجای کار رانندگی آسان هست که اونو جزء مشاغل سخت قرار نمیگیره شنا رو بخدا پیگیری کنید باتشکر
مجیدفرجی
با سلام من راننده کامیون هستم سختی کاررانندگان راحتما پیگیری کنیدهرکسی میگه سختی کار نیست آن آقا با رانندگی سرکارنداره اگه داشت سرما وگرما بیخوابی ودوری ازخانواده وخطرات استرس خرابی راچشیده بود.....انوقته که باید بین خودشو خدای خودش قضاوت کنه .ازاینکه بیمه تکمیلی رانندگان رااجرامیکنیدسپاسگزارم.
رضا
به نظر من واقعا بی انصافی و بی عدالتی در حق رانندگان هست که رانندگی جز مشاغل سخت نیست مگر نه اینکه یک راننده بیابان باید تمام مدت شبانه روز کار کند و در گرما وسرما دور از خانواده باشد ایا خود مسولین میتوانند که 30سال پشت سر هم رانندگی کنند ومدام پنجرگیری کنند و یا کارهای سنگین انجام بدهند
زهره
همسر من راننده ی بیابان است هرشب من و بچه هام در تنهایی ودور از پدرشان به سر میبریم شوهرم میاد خسته وهلاک دوباره باید راهی که اومده رو برگرده عمرش و تو جاده ها گذروند دور از زن و فرزند یه شبم سراروم رو بالشتش نذاشته چه کاری سخت تر از رانندگی بیابون واقعا بی انصافی هست که راننده های برون شهری رو جز مشاغل سخت بحساب تیارین مسولین ما راضی نیستیم یه شب خودتون و جای راننده ها بذارین بعد حکم صادر کنین
کامران صالحی مورچگانی
خیلی پیشنهاد خوبی است تشکر
سعید محمدی
.توجه . توجه رانندگان محترم لطفا به جای اینکه اینجا از مشکلاتها بگوییم همه باهم نامه بنویسیم و پست کنیم به سازمان حمل و نقل جاد ه ای .البته این مشکلات سازمان هم میداند چون که سکوت کردیم کسی بفکر راننده نیست .قشر زحمت کشی که سکوت کردیم .سکوت یعنی نگرفتن حق خودمان
زهره
سلام.واقعا این دولت خیلی بی انصافه من شوهرم راننده بیابان است 6ساله ازدواج کردم هیچوقت خونه نیست اونوقت ازهرلحاظ دولت براشون کم میذاره خدا ازهیچکدومشون نگذره امیدوارم
حسین
فرق خلبان با راننده اتوبوس چیه مگه هر دو جان و مال مردم و جابجا نمیکنن,چرا اینهمه تبعیض قایل میشید,,,وزیر راه مسؤل رانندگان اتوبوس بین شهری است چرا به این عزیزان توجه نمیکنید,البته اگه خدا رو میشناسید,, اگه...
سعید یوسفی
سلام رانندگان ما همگی باید از حق خود دفاع کنیم نظرتان را بگذارید .
شغل راننده بیابان و بین شهری سخت است خواهشمندانه به این مشکل ما رسیدگی شود
امیر عباسزاده
با سلام،خواهشمندم از مسئولان محترم ک نسبت ب بازنشستگی رانندگان رسیدگی کنن،خداییش نمیدونم چطوری گفتن شغل ما سخت نیست،با خودتون تصور کنین پنچری گرفتن توی هوای داغ بندرعباس یا تو زمستان تو جاده اردبیل،یا شب تاصبح بیدار موندن،اینا بنظرتون راحته،روزها ندیدن زن وبچه راحته؟حتی خانواده ی ما راننده ها هم شبها راحت نمیخابن همش نگران ماهستن که مبادا پشت فرمون خوابمون ببره،خلاصه خداوکیلی شغل مقدس رانندگی شغل راحتی نیست ،ممنون
سیدعلی
سلام،خواهشمندم که نسبت ب باز نشستگی رانندگان رسیدگی کنن چطور میگن کار رانندگان سخت نیست خانواده انها هم ارامش ندارد
اسماعیل
سلام راننده هستم خواهشمندم سن بیمه بازنشستگی کم شود کار دشواری دارییم مبلغ حق بیمه. بن .عیدی. حقوق ..هیچ کدام درست نیست.
درمورد پیمانکاران نفتی ( کلان تانک) چرا هیچ کاری نمی کنید. کرایه تنی 120 تومان را 70 تومان میدن هیچ نظارتی هم نیست. چرا باید این طور باشد. زحمت ما میکشیم سود پیمانکار میبره لطفا رسیدگی کنید
سعید اسماعیلی
خواهشمندم مسولین به سن بیمه رانندگان جادهای توجه کنن رانندگی واقعا کاره سختیه بیخوابی ، پنچری ، گرما، سرما، هفته به هفته خونه نیومدن
عزت اله نوروزی
من راننده ماشین سنگین جاده ای هستم با ۱۷ سال بیمه بیمه تکمیلی نیستم و اینا همش شایعه است فقط حرف شما ست فقط شایعه
حسین
سلام.من خیلی وقته پایه۱داشتم زد وضع اقتصادی خراب شد مغازموجمع کردم میخاسم برم کارت هوشمند بگیرم بعدثبت نام وفلان فرستادنم بیمه اونجاگفتن اقابخشنامه اومده باید ازادپرداخت کنی بیمه رو یعنی۲۸۰هزارتومان.کی الان پاسخگوباشه به ما هیشکی هم جواب نمیده
حامد فتحعلی پور
چرا جواب این ملت رو نمیدید ؟؟.چرا مطالب رو بروز رسانی نمیکنید.؟؟اصلا مسئولی این نظرات ملت رو میخونه؟؟اصلا فکر نمیکنم کسی اینا رو بخونه چه برسه به مسئولش.واقعاکه !!!رانندگی سنگین جزء مشاغل سخته .
سید احمد حسینی
چرا باید شغل رانندگی در مملکت مااز لحاظ ازرش شغلی در رتبه اخر باشه درحالی که درکشوری مثل المان در رتبه دوم شغلی قرار داره
عباسعلی گوهرنیا
باسلام
بایدگفت باتوجه به اینکه مزایای رانندگی هیچ گونه تحولی نداشته ولی همچنان روزانه ماهانه وسالانه نرخ بیمه وهزینه مدارک من دراوردی اقایان افزایش میابدوهیچ گونه توفیری به حال ان قشرزحمت کش نداشته اگرواقعااین نوع ایده هابخاطرحفظ وسلامت شهروندان ورانندگان مباشدپس چراهزینه گزافش راراننده بی خانمان بایدمتحمل وجواب گوباشدجیب یک راننده ای که هیچ مزایاوامکاناتی ازطرف دولت وکارفرمایان ندارندرابه ایده های من دراوردی پرهزینه خالی نکنین ودودست ازپادرازترباتوجه به هزینه های روزافزون دیگرزندگی اب ؛برق؛تلفن وهزینه های تحصیل فرزندان وایاب وذهاب راهی خانه های منقول بردوششان نکنید
چرا رانندگی رو جزو مشاغل سخت به حساب نمیارید مگر نه اینکه رانندگان برون شهری باسختی گرمای بندر عباس وسرمای زمستان نا امن بودن جاده های غیر استاندارد و....جونشون ومالشون در خطر هست شب بیخوابی ها ودور از خانواده همیشه در جاده ها هستن آیا مسولین شرلیط خاص ویاامکانات ویژه ای رو برای این قشر زحمت کش قایل میشن؟ما حتی بیمه تکمیلی هم نداریم مسولین فقط شعار میدن
aaa
سلام خسته نباشید,خواهشا ب داد راننده ها برسید مگه ما چقدر درامد داریم که بخوایم اینهمه پول بدیم,خدا هست ما که تو جاده ایم و دست به درگاه خدا,اخرش حق میگیره از ناحق
ایرانیم
با سلام.ما نمیدونیم کی حق به حقدار میرسه مگر ما جزو این مملکت نیستیم فقط عده ای خاص حق دارن استفاده کنن یا اینکه بیت المال مال عموم هست چرا روابط جای ضوابط را گرفته حداقل کار را برای رانندگان عزیز و زحمت کش را در نظر گرفتناین شغل سخت و پرمشقت را بعنوان کار سخت تصویب فرمایید.ما با ترس ولرز وکمک از خداوند زندگی میکنیم .
باسلام مگر رانندهای که از خودش وسیله ای نداردوباهمان کارت هوشمندرانندگی هم باروهم مسافر را جابجامیکرد چه اشکالی داشت که کارت کامیون واتوبوس رو ازهم جدا کردند نان راننده رابریدندزیرا هر زمان که کار بااتوبوس نبود باکامیون کار میکرد تابتواند خرج زندگیش رابدهد اگر وجدانی هست دراین مورد تجدید نظر شود ممنون .
ایمان
سلام
من میخوام بیمه تکمیلی بشم چیکار کنم رفتم تامین اجتماعی پرسیدم میگه شمانمیتونید بیمه تکمیلی بشید کجا باید برم بیمه های ازادم که پرسیدم میگن ما نمیتونیم شمارا بیمه کنیم لطفا راهنمایی کنید ممنونم