میزان آمادگی برای مدیریت بحران در کشور...
به اندازه کافی وجود دارد.
پیشرفت داشته اما با مطلوب فاصله دارد.
در حد صفر است و عقب گرد هم داشته است.
 
داخلی اقتصاد خبر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۰
 
 
بازاریابی برای نفت ایران توسط بخش خصوصی

کارشناس بازار انرژی می‌گوید که بخش خصوصی ایران به دنبال بازاریابی برای فروش نفت این کشور به پالایشگران کوچک آسیایی است. 
سیدحمید حسینی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته بخش خصوصی تمایل زیادی به خرید نفت‌خام داشت، گفت: اما اکنون با وجود عرضه نفت‌خام در بورس انرژی به دلیل مشکلاتی که در فروش و حمل نفت‌خام و همچنین انتقال پول آن به کشور وجود دارد، بخش خصوصی وارد میدان نمی‌شود. البته نباید ناامید شد زیرا با گذشت زمان ساز و کار فروش نفت به بخش خصوصی بوجود می‌آید. به گفته حسینی انتظار از بخش خصوصی برای ورود به بحث خید نفت‌خام درست نیست زیرا دولت نیز برای فروش نفت با سختی روبه‌رو است. 
وی مشکل دیگر بر سر راه ورود بخش خصوصی به خرید و فروش نفت‌خام را بی‌تجربگی این بخش دانست و افزود: به دلیل عدم تجربه، بخش خصوصی در این شرایط ریسک نمی‌کند. این کارشناس نفتی تاکید کرد: با پایین آوردن قیمت توسط شرکت ملی نفت نیز نمی‌توان جذابیت ایجاد کرد زیرا قیمت ارائه شده مناسب است اما مشکلات دیگری مانند پیدا کردن مشتری و پالایشگاه برای خرید ایران وجود دارد. اکنون بخش خصوصی به دنبال بازریابی برای فروش نفت ایران به پالایشگاه‌های کوچک آسیایی است اما این پالایشگاه‌ها به دلیل آنکه در بخش‌های بین‌المللی فعال نبوده‌اند، چابک نیستند و باید تلاش کنیم تا این مشکل حل شود. حسینی راه‌حل فروش نفت ایران به مشتریان سنتی مانند هند و چین را ورود دولت این کشورها به موضوع خرید نفت ایران دانست افزود: اگر دولت‌ها اراده کرده و خرید نفت انجام دهند، آمریکا نمی‌تواند دولت‌ها را تحریم کند.

کد مطلب: 109180
 
Share/Save/Bookmark