میزان آمادگی برای مدیریت بحران در کشور...
به اندازه کافی وجود دارد.
پیشرفت داشته اما با مطلوب فاصله دارد.
در حد صفر است و عقب گرد هم داشته است.
 
داخلی فرهنگ خبر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۰
 
 
سعید مستغاثی:
شبه‌روشنفکران مردم را به رسانه بی‌اعتماد کردند

رئیس پیشین انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در رابطه با عملکرد غلط برخی رسانه‌های تخصصی سینمایی و روابط عمومی نهادهای گوناگون مرتبط با سینما گفت: متأسفانه سندروم کمبود اطلاعات و بی‌سوادی در میان رسانه‌ها به شدت زیاد شده است به نحوی که ما شاهد افزایش بی‌رویه و افراطی رسانه‌های زرد هستیم که مثلاً کار تخصصی انجام می‌دهند.
سعید مستغاثی افزود: بنده معتقدم در زمانه کنونی رسانه‌هایی که به جریان انقلاب منتسب هستند وظایف خطیری برعهده‌شان است؛ رسانه‌های انقلابی باید به درونمایه سینما و اتفاقات سینمای کشور توجه کنند و مردم را از حقایق آگاه نمایند چراکه متأسفانه سایر رسانه‌ها هیچ توجهی به درونمایه و اتفاقات سینما ندارند و تنها برای خوش‌آمد مدیران سینمای و روابط عمومی‌های وابسته به آن مبادرت به انتشار اخبار عمومی می‌کنند و فی‌الواقع عملکردی خنثی دارند.
وی ادامه داد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم سیاست با سینمای‌مان عجین شده است و این نگاه سیاسی همواره در رسانه‌ها نیز وجود داشته؛ زمانی که برخی داوران در جشنواره فیلم فجر که جشنواره‌ای برآمده از انقلاب اسلامی است اعلام می‌کنند که مثلاً فلان فیلم را چون از مضمونش خوششان نیامده داوری نکرده‌اند و فیلم‌های انقلابی و ارزشی همواره محجور واقع می‌شوند یعنی آنکه سینمای ما در بالاترین سطوح خود نگاهی باندی، حزبی، سیاسی، گروهی و جناحی دارد و به هیچ عنوان دیدگاهی تخصصی و عادلانه بر آن حاکم نیست.
مستغاثی با بیان اینکه متأسفانه امروزه بسیاری از رسانه‌های وابسته به شبه‌روشنفکران به جای تحلیل علمی و منطقی به سمت شعارزدگی و سیاست زدگی رفته‌اند اظهار داشت: زمانی که ما از رسانه‌های تخصصی صحبت می‌کنیم نیازمند آن هستیم که افرادی متخصص، باسواد و تحصیل کرده در رابطه با سینما در آن رسانه فعالیت کنند اما امروزه به جای افراد متخصص نیروهای شبه‌روشنفکر و وابسته در رسانه‌ها حاکم هستند و تفکرات جناحی خود را بسط و گسترش می‌دهند این عملکردی به شدت غلط است و متأسفانه در بسیاری از روابط عمومی‌های سینمایی نیز چنین اتفاقی به چشم می‌خورد.
این کارشناس فرهنگی با تأکید بر اینکه شبه روشنفکران و رسانه‌های وابسته به دولت مردم را نسبت به رسانه بی‌اعتماد کرده‌اند تصریح کرد: زمانی که رسانه‌های مدافع دولت و روشنفکرنماها فیلمی مانند «فروشنده» را پررنگ می‌کنند و از آن حمایت می‌کنند و با تبلیغات پوچ و دروغین‌شان می‌خواهند مردم را به سالن‌های سینما بکشانند و مردم به تماشای این فیلم پوچ می‌روند و می‌فهمند که رسانه‌ها به آن‌ها دروغ گفته‌اند حق دارند که اعتمادشان را نسبت به رسانه‌ها از دست بدهند. سینماپرس

کد مطلب: 105022
 
Share/Save/Bookmark