میزان آمادگی برای مدیریت بحران در کشور...
به اندازه کافی وجود دارد.
پیشرفت داشته اما با مطلوب فاصله دارد.
در حد صفر است و عقب گرد هم داشته است.
 
داخلی جامعه خبر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۶
 
 
نخستین برگزاری میزگرد ستاد مردمی اقتصاد و رسانه ها با هدف طراحی پدافند رسانه ای در برابر اقدامات جنگ روانی دشمن
نخستین میزگرد ستاد مردمی اقتصاد و رسانه ها با هدف طراحی پدافند رسانه ای در برابر اقدامات میدانی و جنگ روانی دشمن علیه مردم کشورمان با حضور کارشناسان رسانه و مسکن، عصر روز سه شنبه در فرهنگسرای رسانه ها و شبکه های اجتماعی برگزار شد.
در این برنامه، خانم دکتر مهناز امیراحمدی، استاد شهرسازی دانشگاه صنعتی برلین، با اشاره به تجربیات کشور آلمان در زمینۀ مدیریت زمین و مسکن، دو عامل برنامه ریزی و نظارت را کلید خروج از بحران کنونی مسکن دانست و تأکید کرد: برخلاف کسانی که عقیده دارند تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن کشور معنایی ندارد، توجه به آمایش سرزمینی، موضوع مهمی است که می تواند با تشریح نیازها و ظرفیت های مورد نیاز، اقدامات عرضه کنندگان و مصرف کنندگان مسکن را به درستی نظارت کرده و جلوی آشفتگی ها و التهاب‌های ناگهانی بازار را بگیرد.
عضو شورای معماری و شهرسازی شهر برلین افزود: توجه به کیفیت سازه ها با هدف افزایش سن ساختمان ها و کند شدن فرایند کلنگی شدن و همچنین رعایت استانداردهای چندگانه و روزآمد می تواند عامل پیشگیری از آشفتگی های ناگهانی با منشأ اقتصادی در بازار مسکن باشد.
دکتر امیراحمدی، اصلاح قوانین مالیاتی در معاملات مسکن را عامل دیگری در پیشگیری از این نوع آشفتگی ها دانست و تأکید کرد که این اقدام به تدریج، خانه های احتکار شده را راهی بازار مصرف خواهد کرد و قیمت ها را در سطح پایین تری به تعادل خواهد رساند.
در ابتدای این جلسه، دکتر حمیدرضا حسینی دانا وظایف رسانه ها در اسناد بالادستی مرتبط را تشریح کرد و با تأکید بر بند 21 سیاستهای اقتصاد مقاومتی و مصوبه 29 خرداد شورای عالی هماهنگی اقتصادی بویژه توصیه های مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با هیأت دولت، گفت: وظیفۀ ترویج فرهنگ رفتار شایسته اقتصادی و انتقاد سازنده در کنار مقابله با جنگ روانی دشمن، مسئولیت خطیری است که در حال حاضر بر عهدۀ رسانه ها قرار داده شده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان فلسفۀ تشکیل ستاد مردمی اقتصاد و رسانه، ضرورت بررسی مسائل اقتصادی جامعه با رویکرد رسانه ای را تشریح و مأموریت غایی این ستاد را فراهم کردن راهکارهای علمی-اجرایی با هدف کمک به فرایند تصمیم‌سازی‌ در ابعاد کلان اقتصاد کشور عنوان کرد. وی افزود: با توجه به فراگیری رسانه های همراه و گسترش فضای مجازی، رسانه ها بستر مهم و فراگیری هستند که امکان برقراری تعاملات سازنده و آسان بین مردم، مسئولان و کارشناسان متخصص را فرهم کنند.
کد مطلب: 105356
 
Share/Save/Bookmark