میزان آمادگی برای مدیریت بحران در کشور...
به اندازه کافی وجود دارد.
پیشرفت داشته اما با مطلوب فاصله دارد.
در حد صفر است و عقب گرد هم داشته است.
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۲
 
 
سناریوی ارتباطات در سه پرده!
پرده اول- چه بهانه ای بهتر از روزهای پایانی سال دستگاه های دولتی و یا خصولتی که حالا دیگر ...

پرده اول- چه بهانه ای بهتر از روزهای پایانی سال دستگاه های دولتی و یا خصولتی که حالا دیگر حقوق و مزایا و پاداش و دیگر رهاوردهای خارج از شمول دیوان محاسبات را دریافت داشته اند هرکدام به گونه ای جیم شوند و کار ارباب رجوع را به اواخر فروردین احاله دهند و این یک بدعت دیرینه ای می باشد که امروز معضلی به نام ویروس کووید ۱۹ یا همان کرونا آن را مضاعف کرده است!
گله مندی دوستان از سامانه ۲۰۲۰ مخابرات ما را بر آن داشت که صبح شنبه ۱۲ مهرماه جاری را به این کار اختصاص داده و رأس ساعت هفت و سی دقیقه صبح با تلفن ثابت ۲۰۲۰ تماس بگیریم و منتظر اپراتور باشیم تا ضمن ارائه تبلیغات مختلف جهت اینترنت مژده دهد که مکالمات ما ضبط می شود و در ادامه شماره‌های داخلی متنوعی را که در خدمت مشتریان است اعلام کند، اگرچه هریک از آنها از مخاطب می خواستند که بین ۱۵ تا ۲۵ دقیقه پشت خط بمانند تا بتوانند با مسئول مربوطه ارتباط برقرار نمایند و ما هم که به همین منظور دست به کار شده بودیم به بهانه تغییر شماره اینترنت خود، داخلی ۹ را گرفتیم و به مدت دو دقیقه گوشی به دست منتظر تا بالاخره ارتباط برقرار شد که تازه متوجه شدیم باید شماره داخلی یک را می گرفتیم.
بنابراین ارتباط را قطع و مجددا ۲۰۲۰ را شماره گیری کرده تا ۲۴ دقیقه دیگر پشت خط بمانیم و هر دو دقیقه یکبار شنونده اطلاع زمان باشیم که کم و کمتر می شود! پرده دوم- ۲۴ دقیقه بعدی هم سپری شده تا بالاخره نوبت ما می شود و موضوع تغییر خط اینترنت از روی شماره ای که تماس گرفته شده به تلفن دیگری عنوان می گردد که اپراتور با کمال ادب و متانت از ما می خواهد تا با شماره تلفنی که قصد انتقال اینترنت به آن را داریم تماس بگیریم و بازهم ناچار می شویم ارتباط را قطع کرده و با خطی دیگر ۲۰۲۰ را شماره بگیریم و ۲۲ دقیقه منتظر بمانیم اما با کمال تأسف درست پس از سپری شدن این زمان با بوق اشغال روبرو شویم که چاره ای جز شماره گیری مجدد نیست! مدت زمان انتظار این بار خوشبختانه ۱۰ دقیقه اعلام می گردد ولی بازهم در آخرین لحظه بوق اشغال به گوش می رسد و حالا طبق محاسبات انجام شده یک ساعت و چهل و پنج دقیقه وقت را به اضافه هزینه مکالمه ای که انجام نشده برای خود خریده ایم و چاره ای نیست تا همچنان و مصرانه پیگیر کار باشیم و به توصیه یکی از این اپراتورها که در لفافه می گویند مشکل از کمبود نیرو در این واحد است چون درآمدها سرشار نیست و پیمانکار وزارت ارتباطات هم به کم قانع نبوده و سعی می کند هزینه ها را البته با فشار بر نیروهای کاری قراردادی کاهش دهد که می طلبد وقت را تلف نکنیم و مسئله را از طریق دوست و آشنا حل کنیم حالا اگر دیگران رانتی ندارند مشکل خودشان است! پرده سوم- ۲۰۲۰ را رها کرده و بسوی مخابرات و تلفن های ثابت می رویم تا از طریق دفاتر پیشخوان درخواست انتقال خطی را از محلی به محل دیگر در فاصله صد متری و با همان پیش شماره در شهر نماییم. فرم لازم تکمیل و مبلغ یکصد هزار ریال هزینه آن به دفتر مذکور پرداخت می گردد و سه روز می گذرد تا از یکی از مراکز چندگانه با تلفن همراه متقاضی تماس بگیرند و اعلام کنند: انتقال این تلفن تنها با تغییر شماره قابل انجام است و توضیحاً اینکه خط مذکور شماره ای رند و بند دارد اما تیغ ما نمی برد و به سرعت تلفن مذکور حذف و خط دیگری به جای آن فعال می گردد که شماره آن با تلفن قبل کاملاً متفاوت است! حالا معلوم نیست این شماره رند به چه قیمت و چه کسی فروخته شده و از کجا سر در بیاورد! 

نویسنده: حسن روانشید

کد مطلب: 115889
 
Share/Save/Bookmark