کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتخاب بهترین و مفیدترین

8 تير 1403 ساعت 22:33


آنچه در صحنه انتخابات ریاست جمهوری در کشور افتاد نشان از حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی داشت.
از زمان شهادت شهید رئیسی، شهید جمهور، تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا انتخابات تحریم شود، رسانه‌های بیگانه که در محور دشمنان ایران اسلامی قرار دارند بر روی این هدف متمرکز شدند، همچون سال‌ها و دوره‌های گذشته، گرچه بر روی برخی تأثیر می‌گذارند اما هیچگاه نتوانسته‌اند اکثریت را با خود همراه کنند چرا که مردم ایران برای کشور خود جان می‌دهند.
مردم نمی‌توانند کشور را به دست دشمن بدهند، مردم دشمن شناسان خوبی هستند،‌ می دانند که ایران مملکتشان است، ایران برای همه ما هم مادر است هم پدر،‌ ناموس است، می‌دانند اگر برایش کاری نکنند یا با او نامهربان باشند مانند این است که وطن را به حال خویش رها کرده و دیگر با آن کاری نداریم! مانند بعضی‌ها که مادر یا پدرشان را به خانه سالمندان می‌سپارند اما عذاب وجدان دارند شاید بعضی‌ها هم نداشته باشند اما ادم با معرفت و با وجدان مادرش را پدرش را وطنش را رها می‌کند؟ ما پیر می‌شویم اما وطن پیر نمی‌شود. وطن همیشه هست و برای نگه داشتن این آب و خاک باید ایستاد. ایستادگی مرم ایران مقابل همه دشمنی‌هایی که می‌شود، بی‌نظیر است،‌ نمی توان مردمی همچون مردم ایران در جهان یافت، همانگونه که حضرت امام(ره) گفته‌اند« من با جرأت مدعى هستم که ملت ایران و توده میلیونى آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله- صلى الله علیه و آله- و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن على- صلوات الله و سلامه علیهما- مى‌باشند.»
با وجود چنین مردمی است که انقلاب توانسته با همه دشمنی‌های سنگینی که هر کشوری را به راحتی نابود و رژیم آن را سرنگون می‌کند، ایستادگی کند.
حال که انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری چه در این دوره یا در مرحله بعد، باید قول‌ها و وعده‌هایی که داده است از یاد نبرد،‌آنها را فهرست کند و در اولویت کارهای خود قرار دهد و اگر توانایی اجرای هر یک از پانها را ندارد صراحتاً از مردم عذرخواهی کند تا اعتماد مردم لطمه نخورد و خدشه دار نشود.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز هنگام رأی دادن سخنی گفتند که ان شا لله چنین شود. ایشان در پایان بیاناتشان گفتند: «امیدوارم انشالله خداوند متعال برای این کشور مقدر کند بهترین و مفیدترین گزینش را و سال‌های آینده انشالله سال‌های خوب و مطلوبی باشد و مردم از گزینش خود راضی باشند.»
این دعای خیر گفتنی‌های زیادی دارد که می‌تواند راهگشا باشد هر چند انتخابات پایان یافته است و چه بسا به مرحله بعد کشیده شود اما این سخن برای همه ادوار در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و حتی خبرگان رهبری مصداق دارد و کاربردی است.
بهترین و مفیدترین گزینش در انتخابات می‌تواند کشور را به مقصد و مقصود برساند و اگر گزینشی انجام شود که بهترین و مفیدترین نباشد،‌نمی‌توان انتظار بالایی از آن فرد انتخاب شده داشت.
همواره در انتخابات ریاست جمهوری چند نامزد وجود دارند که احزاب و گروه‌ها پشت سر آنها قرار می‌گیرند و از آنها حمایت می‌کنند و تبلیغاتش را نیز در دست می‌گیرند، عده‌ای‌ هم از شخصیت‌ها اعلام حمایت می‌کنند و حتی پا به میدان و کارزار تبلیغاتی می‌گذارند و از آبروی خود نیز مایه می‌گذارند، ‌اما هیچیک از این رفتارها و اتفاقات نمی‌تواند ملاک درستی برای انتخاب بهترین و مفیدترین فرد باشد. تبلیغات همیشه اغوا کننده بوده و هست و نمی‌توان به انها عتماد کرد و چه بسا اگر تاکنون در برخی مواقع و مقاطع انتخاب‌های درستی انجام نداده‌ایم به دلیل اغوا کننده بودن تبلیغاتی است که برخی نامزدها داشته‌اند و اتفاقاً پیروز هم شده‌اند.
مردم هر انتخابی داشته باشند پذیرفتنی است، اما اگر انتخابت نادرستی داشته باشند، ابتدا مردم زیان می‌بینند و اگر درست انتخاب کنند سود این انتخاب نیز به آنها می‌رسد. امید است که بهترین و مفیدترین فرد انتخاب شود.
 
محمد صفری


کد مطلب: 129928

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/editorial/129928/انتخاب-بهترین-مفیدترین

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir