کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شنیدن پیام حق در جهان

2 مرداد 1403 ساعت 21:14


یک پیام و سخن حق به گوش برخی رسید و آن را دریافت کردند و درک کردند که این پیام چه می‌گوید. چنین اتفاقی نشان می‌دهد که جامعه بشری تشنه شنیدن سخن حق است و تاکنون نیز به واسطه دیوار بلند سانسوری که دور جوامع غربی کشیده شده پیام حق به گوش آنها نرسیده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی 10 خرداد ماه سال جاری نامه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا نوشتند. ایشان در این نامه مرقوم فرمودند؛
«این نامه را به جوانانی می‌نویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. جوانان عزیز دانشجو در ایالات متحده‌ آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ - که در حال ورق خوردن است - ایستاده‌اید.»
اکنون جمعی از جوانان بلژیکی پس از مطالعه نامه تحت تأثیر آن، پاسخی را به نامه رهبر معظم انقلاب داده‌اند که نشان می‌دهد این نامه چه تأثیری بر روی افکار عمومی غرب به ویژه جوانان و دانشجویان آن گذاشته است.
تاکنون نیز سیاست‌های ایران اسلامی در قبال مردم مظلوم فلسطین و روشنگری‌های جمهوری اسلامی باعث گشته بود تا بسیاری از مردم جهان نسبت به جنایاتی که علیه مردم مظلوم فلسطین می‌شود آگاه شوند و به خیابان‌ها بیایند.
چنین اتفاقی حتی از سوی مقامات غربی با نگرانی‌های شدید همراه بود و اعتراف و اذعان نیز می‌کردند که سیاست‌های ایران باعث گشت تا مردم کشورهای غربی تحت تأثیر قرار بگیرند و نسبت به جنایاتی که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود آگاه شوند. حتی تظاهرات کنندگان و دانشجویان معترض نسبت به دولت‌ها و حاکمان خود که از اسرائیل حمایت می‌کنند خشمگین هستند و این خشم را در تظاهرات و راهپیمایی‌های خود نشان داده‌اند.
برخوردهای تند و خشن پلیس برخی کشورهای غربی با تظاهرات کنندگان اثبات می‌کند که دولت‌ها همراه با اسرائیل در جنایات این رژیم سهیم هستند و همین امر باعث خشم و نفرت جوانان آمریکایی و اروپایی شده است.
پیام رهبر معظم انقلاب به دست آزادگان و آنهایی که فطرت انسانی روشن دارند رسید و این پیام و پیام‌های بعدی می‌رود تا به بیداری مردم خواب زده غرب که تحت سلطه نظام سرمایه داری هستند منجر شود.
سران و حکام کشورهای غربی که داعیه آزادی و دموکراسی دارند، اما به واقع دیکتاتورترین نظامات سیاسی را در کشورهای خود پیاده کرده‌اند و حتی  اجازه انتشار و دیده شدن وقایع جهان همچون فلسطین، یمن، سوریه، افغانستان و عراق را هم نمی‌دهند.
تأثیر پیام رهبری، اثبات می‌کند که به پایان دوران یکجانبه گرایی و انحصار در رسانه‌های غربی رسیده‌ایم. سانسور و وارونه جلوه دادن حقایق و وقایع دنیا در رسانه‌های غربی دیگر نمی‌تواند افکار عمومی خود را تحت تأثیر قرار داده و به آن جهت دهد.


محمد صفری


کد مطلب: 130165

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/editorial/130165/شنیدن-پیام-حق-جهان

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir