کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایبند به سوگند

9 مرداد 1403 ساعت 21:08


مراسم تحلیف و سوگند رئیس جمهور نیز با حضور مهمانانی از مقامات کشورهای خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و آقای مسعود پزشکیان سوگند یاد کرد «من به‌عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته‌ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق‌، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌ است حمایت کنم‌.»
همه رؤسای جمهوری که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده‌اند این سوگندنامه را خوانده و امضا کرده‌اند و پایبندی به این سوگند به عملکرد رؤسای جمهوری باز می‌گردد.
اما پس از سوگند ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان در سخنان خود در مجلس شورای اسلامی و در مقابل دیدگان ده‌ها مهمان خارجی که بسیاری از آنها از کشورهای دوست و همسایه بودند نطق انقلابی داشت.
هنگام سخنان رئیس جمهور کشورمان در برخی مقاطع حضار به تشویق او پرداختند، به ویژه هنگامی که در حمایت از مظلومان و مردم فلسطین و غزه پرداخت و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
این مواضع و سخنان را شاید برخی انتظار نداشتند چه آنهایی که موافق چنین سخنانی بودند و چه آنهایی که از این سخنان برآشفتند که باید هم عصبانی باشند چرا که بر خلاف نظر آنها بود.نهایی
قاعدتاً از شخصیتی که با نهج البلاغه انس نزدیک دارد باید هم چنین مواضعی دیده و شنیده شود، حضرت علی (ع) امام اول ما شیعیان، یادگاری برای پیروانش بجا گذاشته که با قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به اوج رسیده است. نه مولای متقیان(ع) ، نه امام حسن مجتبی(ع) و نه امام حسین (ع) تن به ذلت ندادند و برای اعتلای دین خدا قیام کردند و با ظالم و ظلم جنگیدند.
همانگونه که رئیس جمهور در سخنانش تأکید کرد ایران در سمت درست تاریخ ایستاده است و قطعا چنین سخن و سیاستی است که می‌تواند ایران اسلامی را از گردنه‌های دشوار گذر دهد.
رئیس جمهور به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد که البته وجود دارد و این مسئله تازگی هم ندارد اما اکنون که مسعود پزشکیان این مسئولیت سنگین را پذیرفته می‌داندکه راه دشواری در پیش دارد و برای هموار کردن راه نیازمند همکاران کارآمد و حمایت دیگر قوا و دستگاه‌های حاکمیتی است.
با توجه به این که دیگر قوا و دیگر دستگاه‌های کشور آمادگی خود را برای همکاری و یاری دولت جدید که پس از شهادت ناگهانی و جانگداز رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی بر سر کار آمده است اعلام کرده‌‌اند،‌ این امید وجود دارد که دولت وفاق ملی که رئیس جمهور نامگذاری کرده است بتواند ضمن ادامه راه دولت قبلی با برنامه‌های خود مشکلات اقتصادی کشور را حل کند چرا مسائل اقتصادی اولویت کشور است و برای حل آن نیز دولت نیازمند به تیم اقتصادی قوی است.
پایبندی به سوگندی که رئیس جمهوری خورده است می‌تواند موفقیت دولت جدید را به همراه داشته باشد. برای دولت جدید آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم این همدلی و همگرایی تا پایان ادامه داشته باشد.
 
محمد صفری


کد مطلب: 130240

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/editorial/130240/پایبند-سوگند

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir