کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصمیم قاطع‌تر برای برخورد با اسرائیل نیاز است

12 مرداد 1403 ساعت 19:01


آنچه که در ماجرای ترور شهید اسماعیل هنیه اهمیت دارد،‌ واکنشی است که از سوی ایران و دیگر نیروهای مقاومت صورت خواهد گرفت این واکنش باید قاطع‌تر، سریع‌تر و ویرانگرتر باشد.
رژیم صهیونیستی با کمک‌ حامیانش برنامه ریزی ترور شهیبد هنیه را انجام داده است این رژیم می‌توانست او را در قطر ترور و به شهادت برساند اما این که ایران را انتخاب کرده قطعاً پیام‌هایی دارد که در اظهار نظر مقامات این رژیم جعلی و موقت دیده شده است.
سال‌ها است که جنگ میان ایران و جبهه مقاومت و رژیم صهیونیستی و حامیانش وجود دارد اما این جنگ گستدره نیست و شامل اقدامات و عملیات‌های ضربه‌ای است که از سوی هر دو طرف وجود دارد.
اسرائیل در میان جبهه مقاومت محاصره شده و توان درگیری گسترده را با این جبهه بزرگ ندارد،‌حتی حامیان اسرائیل هم، چنین جرأت و جسارتی از خود ندارند و دلیل آن را هم می‌دانند.
برای همین است که پاسخ باید قاطع‌تر، بی‌تعارف‌تر و بازدارنده‌تر از واکنش‌های قبلی باشد. علاوه بر این که ایران به خونخواهی شهید هنیه اقدام خواهد کرد گروه‌های مقاومت نیز در کشورهای لبنان،‌ عراق،‌ سوریه،‌ یمن و... در مراحل گوناگون عملیات مشارکت داشته باشند و از درون فلسطین نیز گروهای مقاومت وارد عمل شوند و ضرباتی را در قالب کمین و حمله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی انجام دهند.
درگیری با چند جبهه قطعا بسیار دشوار خواهد بود و اسرائیل را سردرگم خواهد کرد علاوه بر آن با وجودی که آمریکا اعلام کرده در صورت حملات ایران و جبهه مقاومت به اسرائیل از این رژیم دفاع خواهد کرد این دفاع در حد همان واکنشی خواهد بود که در زمان حمله موشکی ایران به اسرائیل صورت گرفت و انتظار نمی‌رود که پاسخ به ترور شهید هنیه با ورود جدی آمریکا همراه باشد.
ورود آمریکا به چنین معرکه‌ای است که قطعاً برای این کشور و دیگر کشورهای حامی اسرائیل گران تمام خواهد شد چرا که جبهه مقاومت هم از نظر وسعت جغرافیایی و هم از نظر نیرو و تسلیحات بسیار قدرتمند است و در صورت وقوع جنگ دیگر کشورهای اسلامی که تاکنون خود را کنار کشیده‌اند مجبور به واکنش شده و وارد عمل خواهند شد و نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند.
مردم کشورهای اسلامی هم اکنون پس از ترور شهید اسماعیل هنیه تظاهرات گسترده برگزار کرده و خواستار پاسخ به اقداک اسرائیلی‌های شدند که این نشان از خونخواهی آنها دارد.
قدر مسلم تعارفات را باید کنار گذاشت همانگونه که اسرائیل چنین تعارفاتی ندارد و هر گاه تصمیم بگیرد که ضربه‌ای وارد کند،‌انجام می‌دهد. هر چند ایران و جبهه مقاومت بارها پاسخ‌های قاطع و ویرانگری داده‌اند اما با چنین موجود پلیدی باید تندتر و خشن‌تر رفتار کرد چرا که اگر چنین نشود این رژیم تصور می‌کند که جسارت و توان پاسخ وجود ندارد. اما چنین ظرفیتی و حتی بسیار بیشتر از آن در ایران و جبهه مقاومت وجود دارد که می‌تواند کار را یکسره کند تنها کافی است یک تصمیم قاطع گرفته شود و پایان اسرائیل فرا برسد.
رژیم صهیونیستی مراکز حساس و حیاتی زیاید دارد که در صورت هدف قرار گرفتن این رژیم فلج خواهد شد.

محمد صفری


کد مطلب: 130261

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/editorial/130261/تصمیم-قاطع-تر-برخورد-اسرائیل-نیاز

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir