کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واقعیت‌های انکار ناپذیر

24 شهريور 1403 ساعت 23:12


هرچند که جهان معطوف به نسل‌کشی غزه است و خواستار اجماع جهانی برای پایان وحشی‌گری رژیم صهیونیستی، اما گویی برای غرب که خود کارنامه‌ای سیاه در نسل‌کشی دارد این مطالبه معنایی ندارد و همچنان به دنبال حاشیه‌سازی‌های نخ نما شده است. از جمله این رفتارها ادعاهای اخیر آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌ها و فشارها علیه ایران به بهانه همکاری موشکی ایران و روسیه و نیز همکاری نکردن هسته‌ای ایران با آژانس می‌باشد. این رفتارها در حالی صورت می‌گیرد که غربی‌ها رسما در حال کتمان چند حقیقت هستند.
غربی‌ها در حالی همچنان بر طبل فشار و مذاکره می‌کوبند که آنها پس از چهار دهه همچنان بر مسیر اشتباه خویش اصرار دارند و حاضر به پذیرش و اذعان به این حقیقت نیستند که دیپلماسی اجبار هیچگاه موجب تغییر در سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران نشده است و آنها نیز گزینه‌ای جز تغییر رفتار در قبال تهران ندارند چنانکه دیروز نیز عراقچی وزیر امور خارجه تهدید و فشار را نه عامل مذاکره بلکه برهم زننده آن عنوان کرد.
همچنین غرب در حالی تحریم ایران را ابزاری کارآمد عنوان می‌کند که آنها به افکار عمومی نمی‌گویند چگونه در طول 45 سال تحریم، ایران توانسته به قدرتی هسته‌ای، نظامی، فنی و علمی و... در سطح منطقه و جهان مبدل گردد که حتی غرب نیز توان انکار آن را ندارد. پاسخ به این پرسش بیانگر این حقیقت است که هیچ ابزاری برای مقابله با ایران جز تحریم‌های نخ نما شده برای غرب باقی نمانده است چنانکه دیگر حتی توان استفاده از واژه همه گزینه‌ها روی میز است نیز ندارند.
از سوی دیگر در حوزه‌ هسته‌ای غربی‌ها نمی‌گویند چگونه به پرونده سازی علیه ایرانی که بیشترین همکاری را با آژانس داشته می‌پردازند در حالی که آژانس به تعهداتش مبنی بر کمک به پیشرفت هسته‌ای ایران عمل نکرده و حتی از محکوم سازی و مجازات عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای و حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران و نیز موضع‌گیری در برابر به روز رسانی تاسیسات هسته‌ای دارندگان سلاح هسته‌ای و پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی به جرم فعالیت‌های مخفی هسته‌ای خودداری کرده است.
در حوزه موشکی و پهپادی و تسلیحاتی نیز غرب نمی‌گوید که بر اساس بندهای غروب کرده قطعنامه 2231 شورای امنیت ایران از مهر 2020 حق هرگونه خرید و فروش تسلیحاتی را داردو از مهر 2023 نیز تمام تحریم‌های موشکی و پهپادی ایران برداشته شده و حق هرگونه مراوده در این زمینه‌ها با هر کشوری را که بخواهد دارد و لذا جوسازی علیه آن یک هوچی‌گری غیر قانونی و نقض کامل قطعنامه لازم الاجرای شورای امنیت و قوانین بین‌المللی است. در حوزه منطقه‌ای نیز جهانیان و منطقه نیز تاکید دارند که ایران حافظ صلح و امنیت و رژیم صهیونیستی و حامیانش مخل امنیت هستند و مقابله سراسری با آنها امری ضروری است.
غربی‌ها به افکار عمومی نمی‌گویند چگونه مدعی اقدام برای صلح و امنیت هستند در حالی که هر روز اقدام به ارسال تسلیحات به اوکراین می‌کنند. از سوی دیگر نیز در 11 ماه نسل‌کشی غزه به رغم خواست جهانی هرگز حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده‌اند.
غربی‌ها در حالی مدعی انزوای ایران به دلیل رابطه نداشتن با غرب(بخوانید سه کشور اروپایی و آمریکا) و کارآمدی تحریم‌ها شده‌اند که آنها نمی‌گویند چگونه ایران کشوری منزوی است در حالی که پس از شهادت رئیس جمهور شهید رئیسی مقامات ارشد و نمایندگان بیش از یکصد کشور برای بدرقه رئیس جمهور شهید به ایران آمدند، چگونه از سراسر قاره‌های جهان ریاست جمهوری پزشکیان را به رئیس دولت چهاردهم تبریک و بر توسعه روابط با تهران تاکید کردند. چگونه ایران در اتحادیه‌های بزرگ جهانی همچون شانگهای و بریکس عضویت یافته و طرح‌ها و پیشنهاداتش در اجلاس‌های جهانی مورد حمایت همگان قرار می‌گیرد چنانکه در نشست اخیر بریکس پیشنهادات راهبردی تهران که احمدیان دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران مطرح کرد از محورهای مورد تاکید همگان قرار گرفت و در تحولی بزرگ نیز امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در اجلاس صلح و امنیت جهانی، با شرکت حدود ۵۰۰ نفر از ۹۰ کشور حضور یافت تا بیانگر دیدگاه‌های راهبردی و کارآمد جمهوری اسلامی برای امنیت پایدار باشد. استقبال گرم عراقی‌ها از رئیس جمهور پزشکیان خود سندی بر جایگاه ارزنده ایران در عرصه منطقه با محوریت همسایگان است که بیانگر اهمیت جایگاه ایران در معادلات منطقه و جهان است.
اینها گوشه‌ای از حقایقی است که غرب در لوای تحریم‌ها و هوچی‌گری‌های حقوق بشری به دنبال کتمان آنها می‌باشد تا به زعم خویش با تحقیر سازی و رعب‌افکنی ایرانیان را به تسلیم شدن در برابر زیاده‌های خویش وادار سازد هر چند که تحرکات غرب در برابر اراده ملت ایران تاکنون با شکست مواجه شده است.
 
قاسم  غفوری


کد مطلب: 130669

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/editorial/130669/واقعیت-های-انکار-ناپذیر

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir