کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقداماتی که ایران پس از ترور شهید نصرالله باید انجام دهد

8 مهر 1403 ساعت 20:54


با توجه به ترور دبیرکل حزب الله لبنان شهید سید حسن نصرالله به دست رژیم صهیونیستی، سیاست و واکنش جمهوری اسلامی ایران در جایگاه فرمانده جبهه مقاومت و حامی نیروهای مقاومت اسلامی چیست؟
روشن است که فقدان سید حسن نصرالله در جایگاه یک فرمانده باهوش، مدیر و قاطع که یک سازمان قوی و ریشه‌دار را فرماندهی می‌کرد، دشوار است اما برای سید شهیدان جبهه مقاومت جانشین برگزیده خواهد شد و خلأیی به وجود نخواهد آمد.
در هر صورت یک زمان و دوره گذار نیاز است و با وجود حملاتی که رژیم صهیونیستی به آن ادامه می‌دهد، حزب الله نیز در حال پاسخ و حمله به سرزمین‌های اشغالی است.
تشییع پیکر شهید سید حسن نصرالله و دیگر همراهان او در لبنان که به زودی برگزار خواهد شد، جایگاه و پایگاه اجتماعی و سیاسی حزب الله را که ناجی لبنان است، نشان خواهد داد و با حضور گسترده مردم لبنان از همه طیف‌ها ثابت خواهد کرد که این سازمان در میان مردم لبنان و افکار عمومی و جهان اسلام محبوبیت دارد و عزیز است.
اکنون با توجه به تهدیداتی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی و موقت اسرائیل علیه ایران پس از ترور شهید سید حسن نصرالله کرده است، این شائبه به وجود آمده که ایران توان پاسخگویی را ندارد.
اما کافی است رژیم صهیونیستی کوچکترین تعرضی را به خاک ایران داشته باشد تا ببیند چه سرنوشتی در انتظار این رژیم خواهد بود.
سران رژیم صهیونیستی اگر خواهان یک جنگ تمام عیار و گسترده در منطقه با جبهه مقاومت با فرماندهی ایران اسلامی هستند و برای نابودی خود عجله می‌کنند، تهدیدات خود عملیاتی کنند تا نوع پاسخ ایران را ببینند. این که رژیم جعلی اسرائیل همچنان جرأت ندارد علیه ایران دست از پا خطا کند، نشانه ضعف و ناتوانی آن است چرا که می‌داند این رژیم با باران سنگین موشک‌های ایران با خاک یکسان خواهد شد.
اما در این مرحله از جنگ ترکیبی که اکنون در جبهه‌های گوناگون وجود دارد، ایران می‌تواند اقداماتی را انجام دهد تا در صحنه‌ کارزاری که وجود دارد، با هوشیاری و درایت یک پاسخ هوشمندانه به طرف مقابل بدهد که مدام ادعا می‌کند نباید اجازه داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. رژیم صهیونیستی دارای سلاح هسته‌ای است آن هم با تعداد زیادی از کلاهک‌های هسته‌ای و با وجود چنین زرادخانه‌ هسته‌‌ای، آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای هیچ نظارت و بازرسی از سایت‌های هسته‌ای این رژیم ندارد.
لغو سفر مدیرکل آژانس انرژی هسته‌ای رافائل گروسی به تهران و قطع همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخستین گام در پاسخ به ترور شهید سید حسن نصرالله و تهدیدات نتانیاهو باید باشد.
افزایش غنی سازی اورانیوم و بالا بردن درصد آن گام بعدی باید باشد تا نشان دهد که ایران اسلامی در دفاع از کشور، مردم و انقلاب و آرمان‌ها کوتاه نخواهد آمد و برای دشمن بدترین و شدیدترین هزینه‌ها را تحمیل خواهد کرد.
برگزاری یک رزمایش بزرگ موشکی مقابل دیدگان آنهایی که ایران را تهدید می‌کنند، زهر چشمی خواهد بود تا ببنند ایران چه تسلیحاتی در اختیار دارد، تا از توهم این شائبه بیرون بیایند، ایران ترسی از جنگ بر سر استقلال، مردم و انقلاب ندارد.
کره شمالی با دارا بودن سلاح هسته‌ای، آمریکا را از هرگونه تهدید و تعرض بر حذر داشته و هر گاه کوچکترین تهدیدی از سوی آمریکا علیه این کشور می‌شود،‌ سران کره شمالی آمریکا را تهدید اتمی می‌کنند.
باید به این باور واقعی رسید که دنیا، دنیای قدرت نظامی، موشک و تسلیحاتی است که کشور را در مقابل دشمنان مصون بدارد. زمان سلاح بر زمین گذاشتن نیست، کافی سلاح را بر زمین بگذاریم آنگاه با هجوم و حمله دشمن روبرو خواهیم شد و در چنین شرایطی ابزاری برای دفاع از خود وجود ندارد. تهدیدات جدی و دائمی است برای مقابله با این تهدیدات باید قدرت نظامی کشور افزایش یابد و شرایط اقتصادی نیز بهبود پیدا کند. دولت به امر اقتصاد بپردازد و کار نظامی را نیز به نظامیان واگذار کند آنها کار خود را به خوبی انجام خواهند داد دنیا دنیای گفتمان‌های بی‌حاصل تکراری همچون برجام نیست و حرف اول و آخر را فقط سلاح می‌زند و اگر دیپلماسی وجود دارد صرفا برای میزان و چگونگی از سلاح باید باشد ولاغیر.

محمد صفری


کد مطلب: 130821

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/editorial/130821/اقداماتی-ایران-ترور-شهید-نصرالله-باید-انجام-دهد

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir