کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سنوارهای دیگری خواهند روئید

27 مهر 1403 ساعت 18:56


هنگامی که اسماعیل هنیه در تهران به دست رژیم صهیونیستی ترور و به شهادت رسید،‌ سران رژیم جعلی اسرائیل تصور می‌کردند کار تمام شد و حماس و مردم غزه مقاومت را کنار خواهند گذاشت، اما اینگونه نشد.
سازمان حماس به زودی جانشین هنیه را تعیین کرد و یحیی السنوار فرماندهی حماس را به عهده گرفت و در میدان همچون دیگر رزمندگان حماس به جنگ با ارتش اسرائیل مشغول بود و نیروهای خود را فرماندهی می‌کرد.
زمانی که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در حملات تروریستی صهیونیست‌ها به شهادت رسید، اسرائیل جعلی و موقت باز هم تصور می‌کرد کار حزب الله تمام شد، اما زهی خیال باطل و خام! نیروهای حزب الله نه تنها سرخورده و ناامید نشدند بلکه حملات سنگین خود را آغاز کردند و نشان دادند هر چند فرمانده خود را از دست داده‌اند اما آرمان‌ها پا برجا است تا زمان پیروزی.
نیروهای حماس به خوبی، مقاومت و قیام را درک کرده‌اند و این ایستادگی تا شهادت را از مکتب امام حسین (ع) و حضرت امیر مؤمنان علی (ع) فرا گرفته‌اند چرا که هر یک از آنها بارها سخنان آن بزرگواران را بر زبان آورده و سرلوحه قیام خود قرار داده‌اند.
غزه کربلای دیگر است، در میان مردم فلسطین رواج پیدا کرده هر چند آنها شیعه نیستند اما اعتقاد قلبی به قیام اباعبدالله الحسین (ع) دارند.
چند ماه پیش «یحیی سنوار»، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، در نامه‌های خود، شرایط حاکم بر غزه را با قیام کربلا مقایسه و تاکید کرده برای شهادت آماده است. او این را هم نوشته بود که «باید در همان مسیری که شروع کرده‌ایم پیش برویم. یا بگذار کربلای جدیدی باشد.»
یک فلسطینی زیر بمباران صهیونیست‌ها مقابل دوربین فریاد می‌زند، غزه کربلای امروز است، من شیعه نیستم اما درباره امام حسین(ع) مطالعه کرده‌ام...»
فرهنگ عاشورا و کربلا جهانی شده، ‌هر آزاده‌ای در جهان با توسل به قیام اباعبدالله الحسین (ع) مقابل جور و ستم ایستادگی می‌کند، مبارزه می‌کند و به شهادت می‌رسد و می‌داند و یقین دارد که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است و این را از امام حسین(ع)  و فرهنگ عاشورا فرا گرفته است.
یحیی سنوار به شهادت رسید، اما راه او ادامه خواهد داشت، سنوارهای زیادی از دل مردم فلسطین و غزه رشد خواهند کرد و سر برخواهند آورد همچون ققنوس از دل آتش.
یحیی سنوار دلاورانه در نبرد با ارتشی تا دندان مسلح تا آخرین گلوله و سلاحی که برای او باقی مانده بود مقاومت کرد و به شهادت رسید و اجازه نداد تا به اسارت دژخیمان صهیونیستی در آید.
تصاویر شهادت یحیی سنوار خود گویای چگونه به شهادت رسیدن او است، می‌خواستند کشته شدن او را با ذلت نشان دهند اما عکس‌ها و فیلم‌ها واقعیت را نشان داد و ثابت کرد که مبارزان در راه خدا ترسی از مرگ ندارند بلکه آن را راهی برای رسیدن به معبود می‌دانند.
و چه زیبا گفت امام انقلاب و قیامی که علیه صهیونیست‌ها و ظالمان عالم به راه انداخت؛ «من کراراً این را گفته‌ام که ما چه کشته بشویم و چه بکشیم پیروزیم.»
 
محمد صفری


کد مطلب: 131047

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/editorial/131047/سنوارهای-دیگری-خواهند-روئید

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir