کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنگامي كه آل سقوط شرط تعيين مي‌كند

آل‌سعود، ابراز علاقه کرده است که خواهان روابط خوب با ايران است. عادل الجبير وزير خارجه عربستان سعود براي اين روابط خوب...

20 مرداد 1394 ساعت 21:42


آل‌سعود، ابراز علاقه کرده است که خواهان روابط خوب با ايران است. عادل الجبير وزير خارجه عربستان سعود براي اين روابط خوب، شروطي را هم مطرح کرده است از جمله اين که، ايران بايد سياست‌هاي خصمانه خود را در منطقه تغيير دهد و از دخالت در کشورهاي عربي حوزه خليج‌فارس، سوريه، عراق و لبنان دست بردارد.
آل‌سعود اکنون مشغول کشتار مردم بي‌دفاع يمن است و در ۴ ماه گذشته تاکنون بيش از چهار هزار نفر از مردم اين کشور را که خواهان استقلال و حکومتي مردمي هستند به شهادت رسانده است. صدها هزار تن مجروح شده‌اند و بسياري از مردم اين کشور در وضعيت وخيم از لحاظ غذا و دارو قرار دارند.
همه اين وضعيتي که در يمن پيش آمده به خاطر سياست‌هاي تجاوز‌گرانه و خصمانه رژيم آل‌سعود عليه مردم اين کشور است. اين رژيم يک جنايتکار جنگي است و بايد به همين خاطر از سوي مجامع بين‌المللي به عنوان جنايتکار محاکمه شود.
در سوريه هم دخالت‌هاي آشکار جنايتکاران کودک‌کش در يمن، وضعيت وخيمي را براي مردم اين کشور که خواهان استقرار دولت کنوني بشار‌اسد هستند، ايجاد کرده است. ۴ سال است که سوريه درگير جنگي است که آل‌سعود با مشارکت سران کشورهاي عربي منطقه و آمريکا، ايجاد کرده‌اند.
در عراق نيز نيروهاي تکفيري وهابي داعش که دست‌پرورده حکومت آل‌سعود هستند، آشکارا هم مسلمانان سني را قتل‌عام مي‌کنند هم شيعيان اين کشور را. حمايت‌هاي اين رژيم از گروه‌هاي تروريستي با پول‌هاي نفت عربستان انجام مي‌شود.
شرم‌آور است که، آنگاه جمهوري اسلامي ايران بنابرگفته‌هاي وزير خارجه آل‌سعود، بايد دست از سياست‌هاي خصمانه خود در منطقه بردارد سپس ميان ايران و آل‌سعود «روابط خوب» برقرار شود!
آل‌سعود به عنوان رژيمي که عليه جهان اسلام اقدام مي‌کند، با رژيم صهيونيستي که به قتل‌عام مسلمانان فلسطين مي‌پردازد، همراهي مي‌کند و اين همراهي و حمايت عليه جمهوري اسلامي است،اين رژيم نزد مسلمانان جهان اسلام مشروعيت ندارد. سران اين رژيم که خود را خادم الحرمين الشريفين مي‌نامند، چگونه مي‌توانند ادعا کنند که حافظ حقوق مسلمانان هستند؟ اسلامي که آنها ترويج مي‌کنند، اسلام تکفيري، داعشي و وهابي است. اسلام آمريکايي آل‌سعود، هيچ تناسبي با اسلام ناب محمدي(ص) ندارد.
همگان شاهد هستند که اسلام مروج آل‌سعود چگونه در منطقه جنايت مي‌کند. افکار عمومي جهان به خوبي مي‌توانند تشخيص دهند که آيا ايران به بي‌ثباتي منطقه و ناامن کردن آن اقدام مي‌کند يا آل‌سعود و کشورهاي رهرو او؟!
جمهوري اسلامي ايران با چنين رژيمي که شبيه رژيم صهيونيستي است، نيازي به روابط ندارد. حتي اقداماتي که اين رژيم عليه جهان اسلام انجام داده است، فجيع‌تر از جنايات رژيم صهيونيستي است، چرا که آل‌سعود خود را مسلمان مي‌پندارند، اما مسلمان‌کشي مي‌کند، صهيونيست‌ها، مسلمان نيستند و از آغاز تأسيس اين رژيم ، سياست آنها ضديت با مسلمانان بوده است.
اگر شروط آل‌سعود براي روابط خوب با ايران آنهايي است که عادل‌الجبير مطرح کرده، شروط جمهوري اسلامي ايران هم اين است که رژيم آل‌سعود دست از سر مردم يمن بردارد، به دخالت‌هاي خود در سوريه و عراق پايان دهد، لبنان را به حال خود بگذارد، با رژيم صهيونيستي قطع ارتباط کند، آنگاه پس از راستي‌آزمايي‌ از رفتار اين رژيم شايد بتوان با عربستان رابطه دوباره برقرار کرد.
اين رژيم در جايگاه و مقامي نيست که بتواند براي جمهوري اسلامي ايران تعيين تکليف کند. وضعيت سياسي و اجتماعي اين کشور آنقدر متزلزل و مخرب است که آينده نامعلومي را براي خود رقم زده است.
جمهوري اسلامي ايران به رابطه با رژيمي که روبه سقوط است، نيازي ندارد.
ايران به حمايت‌هاي خود از کشورهاي دوست ادامه مي‌دهد و به مقابله با گروه‌هايي که از سوي آل‌سعود حمايت مي‌شوند مي‌پردازد. سوريه، عراق، يمن و حزب‌الله خطوط قرمز جمهوري اسلامي ايران در منطقه است و هيچگاه حمايت‌هاي خود را از مردم اين کشورها قطع نخواهد کرد.

سياوش كاوياني


کد مطلب: 93270

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/editorial/93270/هنگامي-آل-سقوط-شرط-تعيين-مي-كند

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir