کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در گفت‌و گو با سیاست روز تشریح کرد:

تجلی توانمندی‌های ایران در عرصه سازندگی

31 شهريور 1403 ساعت 21:58


مسئله محرومیت زدایی و نیز تکیه بر داشته‌های درونی در تحقق اهداف پیشرفت کشور و نقش آفرینی در صحنه جهانی بودن چشم داشت به مباحثی همچون برجام و اف ای تی اف از مباحث مهم در سیاستگذاری‌های کشور است. در همین راستا نیز قرارگاه خاتم، تلاش نموده تا با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و جوان بدون معطل ماندن برای وعده‌های برجامی، گام‌های عملی برای حل مشکلات کشور بردارد که تا به امروز نیز دستاوردهای بسیاری بت کرده است.
بر همین اساس نیز سیاست روز در  گفت‌وگوی تفضیلی با سردار عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، نگاهی جامع به فعالیت‌ها و دستاوردهای این نهاد سازنده انداخته‌ است. از حضور دو رئیس جمهور در کمتر از پنج ماه در این قرارگاه، تا برنامه‌های کلان اقتصادی، مهندسی و علمی که قرارگاه با قدرت تمام در حال پیگیری است. سردار عابد از پروژه‌های کلیدی مانند رفع ناترازی بنزین، طرح‌های آبرسانی و سازندگی در حوزه‌های مختلف، و چشم‌انداز آینده این نهاد می‌گوید. سردار عبدالرضا عابد تاکید دارد که قرارگاه خاتم آماده است با سرعت و کیفیت در تمام حوزه‌ها نیازهای کشور را رفع کند.
در ادامه مشروح این مصاحبه آورده می‌شود:
***
* سردار، نقش و اهمیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در تعامل با دولت چیست؟
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به‌عنوان بازوی اجرایی دولت در تمام زمینه‌ها، از انرژی و راه‌سازی تا آب‌رسانی و رفع ناترازی بنزین، خود را تجهیز کرده تا با تمام توان نیازهای کشور را برآورده کند. رهبر معظم انقلاب نیز این قرارگاه را بازوی توانمند دولت معرفی کرده‌اند. رئیس جمهور نیز در بازدید از قرارگاه، از نزدیک در جریان ظرفیت‌های آن قرار گرفتند.

* قرارگاه در زمینه رفع ناترازی بنزین چه اقداماتی انجام داده است؟
ما با پیش‌بینی ناترازی بنزین در کشور، پالایشگاه ستاره خلیج فارس را برنامه‌ریزی و اجرا کردیم که امروز 40 درصد از بنزین کشور را تامین می‌کند. همچنین پروژه پالایشگاه مهر خلیج فارس را در دست داریم که با بهره‌برداری آن، 13 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور اضافه خواهد شد.

*قرارگاه سازندگی در حوزه آب و سدسازی چه اقداماتی داشته است؟
ما تاکنون 62 سد را طراحی و اجرا کرده‌ایم که بخشی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است. در پروژه‌های آبی استان‌های مختلف نیز فعال هستیم و با تلاش شبانه‌روزی به‌دنبال رفع ناترازی آب هستیم. به‌عنوان مثال، پروژه انتقال آب دشت لار به تهران که تا سال  1404 به اتمام می‌رسد.

*پروژه‌های بزرگ راه‌سازی و زیرساختی که در دست قرارگاه است را برای ما تشریح کنید.؟
از پروژه‌های مهم می‌توان به راه‌آهن چابهار- زاهدان اشاره کرد که قرار است تا پایان سال جاری تکمیل شود. این پروژه به توسعه ترانزیت کشور کمک شایانی خواهد کرد. همچنین پروژه‌های بزرگراهی مانند حرم تا حرم نیز در دست اجرا است که با جدیت در حال پیشرفت است. با حضور رئیس جمهور در این مجموعه و تاکید بر استفاده از توانمندی‌های قرارگاه، نقش این نهاد در آینده ایران پررنگ‌تر از همیشه خواهد بود. قرارگاه با شعار «ما می‌توانیم» در مسیر سازندگی و پیشرفت کشور حرکت می‌کند و امیدواریم شاهد دستاوردهای چشمگیری در تمام عرصه‌های سازندگی باشیم.


کد مطلب: 130735

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/interview/130735/تجلی-توانمندی-های-ایران-عرصه-سازندگی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir