کرمان موتور به عنوان شرکت سرمایه پذیر گروه اقتصادی کرمان خودرو و مکو به عنوان نماینده گروه مپنا اقدام به مشارکت و همکاری در خصوص تولید نخستین خودرو جدید با پلتفرم الکتریکی در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده خواهند کرد.
محمدحسین رفان، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) با اشاره به عقد تفاهمنامههای گروه مپنا با چند خودروساز کشورمان برای برقیسازی خودروها، گفت: این اولین قرارداد اجرایی حوزه خودرو برقی در ایران است که بین مپنا و کرمان موتور امضا شده و امیدواریم تولید خودرو برقی با کیفیت، به صورت فشرده برنامهریزی و اجرا شود.
در این مراسم سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور، گفت: پس از ۷ ماه مذاکرات فشرده، به دو قرارداد همکاری با گروه مپنا دست یافتیم و امیدواریم بین ۱۲ ماه تا ۱۸ ماه آینده، اولین خودرو برقی مشترک تولید و عرضه شود. وی با بیان اینکه در زمینه تولید خودروهای احتراقی فاصله ای حدود ۲۵ تا ۳۰ ساله با کشورهای توسعه یافته داریم افزود: برخلاف این حوزه در زمینه تولید خودروهای برقی، فاصله ما با دیگر سازندگان حداکثر حدود دو تا سه سال است و با کار و تلاش میتوانیم به کیفیت جهانی برسیم. وی با تقدیر از کیفیت دانش فنی موجود در گروه مپنا، قرارداد مشترک کرمان موتور و مپنا را اتفاق مثبتی دانست که میتواند برای کشور و صنعت مبارک باشد.
ارائه خودروهای برقی با کیفیت
در ادامه این مراسم عباس علی آبادی مديرعامل گروه مپنا با اشاره به توانمندیهای دانشبنیان گروه مپنا در عرصه صنعت و همچنین برنامهریزیها و پيشرفتهای کرمان موتور در دوران تأسیس نه چندان طولانی خود ابراز امیدواری کرد تا در آتیه نزدیک شاهد ارائه خودروهای برقی با کیفیت برای عرضه عمومی باشیم. وی با بیان اینکه گروه مپنا از مدتها پيش برنامه ايجاد زيرساخت براي خودروهاي برقي را دنبال كرده و در زمينه ايجاد پلتفرم خودرو برقي نیز اقدامات مناسبی در گروه مپنا صورت گرفته است تصریح کرد: تولید خودروهای برقی، موجب کاهش ميزان آلايندگی زيستمحيطی، مقدار انرژی مصرفی مورد نياز و کاهش مصرف سوختهای فسیلی میشود.
علی آبادی ایجاد زیرساخت خودرو برقی را با اهمیت خواند و گفت: لازم است زیرساختها همزمان به صورت سختافزاری و نرمافزاری فراهم شود، بنابراین علاوه بر برقیسازی خودروها، تمرکز بر ساخت ایستگاههای متعدد شارژ، شبکه و مرتبط کردن آنها با یکدیگر نیز مهم است. به گفته وی ؛بر اساس مستندات در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از سال ۲۰۳۰ میلادی عمده خودروها برقی خواهند بود و لازم است مانیز در این زمینه گامهای مفید و جدی برداریم.
علیآبادی با اشاره به ورود مپنا به عرصه باتری خودروهای برقی خاطرنشان کرد: برخلاف خودروهای احتراقی، فاصله صنایع خودرو سازی داخلی با خودروسازهای برقی برتر دنیا چندان زیاد نیست و وقت مناسبی است تا با تلاش و برنامهریزی دقیق، تحول مثبتی در زمینه برقیسازی ایجاد کنیم و در ردههای اول جهانی در این عرصه قرار بگیریم. به گفته مدیرعامل گروه مپنا ؛کشورهای توسعه یافته، با در نظرگرفتن حفظ محیط زیست و اقتصاد به سرعت به سمت برقیسازی پیش میروند و ما نیز در حال آمادهسازی خود برای فراهم کردن زیرساختها هستیم تا خودروسازها، برقی سازی خودروهای تولیدی را هدفگذاری و اجرا کنند. وی ورود مپنا به برقی سازی را یک اقدام صحیح زیست محیطی و اساسی دانست و گفت: قطعا مپنا در این زمینه به صورت قدرتمند، کاربردی و با تمام ظرفیت ورود خواهد کرد و امیدواریم نتیجه همکاری مپنا وکرمان موتور در زمینه ساخت خودرو برقی سبب رضایت بیشتر مردم شود.
محمدحسین رفان، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) با اشاره به عقد تفاهمنامههای گروه مپنا با چند خودروساز کشورمان برای برقیسازی خودروها، گفت: این اولین قرارداد اجرایی حوزه خودرو برقی در ایران است که بین مپنا و کرمان موتور امضا شده و امیدواریم تولید خودرو برقی با کیفیت، به صورت فشرده برنامهریزی و اجرا شود.
در این مراسم سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور، گفت: پس از ۷ ماه مذاکرات فشرده، به دو قرارداد همکاری با گروه مپنا دست یافتیم و امیدواریم بین ۱۲ ماه تا ۱۸ ماه آینده، اولین خودرو برقی مشترک تولید و عرضه شود. وی با بیان اینکه در زمینه تولید خودروهای احتراقی فاصله ای حدود ۲۵ تا ۳۰ ساله با کشورهای توسعه یافته داریم افزود: برخلاف این حوزه در زمینه تولید خودروهای برقی، فاصله ما با دیگر سازندگان حداکثر حدود دو تا سه سال است و با کار و تلاش میتوانیم به کیفیت جهانی برسیم. وی با تقدیر از کیفیت دانش فنی موجود در گروه مپنا، قرارداد مشترک کرمان موتور و مپنا را اتفاق مثبتی دانست که میتواند برای کشور و صنعت مبارک باشد.
ارائه خودروهای برقی با کیفیت
در ادامه این مراسم عباس علی آبادی مديرعامل گروه مپنا با اشاره به توانمندیهای دانشبنیان گروه مپنا در عرصه صنعت و همچنین برنامهریزیها و پيشرفتهای کرمان موتور در دوران تأسیس نه چندان طولانی خود ابراز امیدواری کرد تا در آتیه نزدیک شاهد ارائه خودروهای برقی با کیفیت برای عرضه عمومی باشیم. وی با بیان اینکه گروه مپنا از مدتها پيش برنامه ايجاد زيرساخت براي خودروهاي برقي را دنبال كرده و در زمينه ايجاد پلتفرم خودرو برقي نیز اقدامات مناسبی در گروه مپنا صورت گرفته است تصریح کرد: تولید خودروهای برقی، موجب کاهش ميزان آلايندگی زيستمحيطی، مقدار انرژی مصرفی مورد نياز و کاهش مصرف سوختهای فسیلی میشود.
علی آبادی ایجاد زیرساخت خودرو برقی را با اهمیت خواند و گفت: لازم است زیرساختها همزمان به صورت سختافزاری و نرمافزاری فراهم شود، بنابراین علاوه بر برقیسازی خودروها، تمرکز بر ساخت ایستگاههای متعدد شارژ، شبکه و مرتبط کردن آنها با یکدیگر نیز مهم است. به گفته وی ؛بر اساس مستندات در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از سال ۲۰۳۰ میلادی عمده خودروها برقی خواهند بود و لازم است مانیز در این زمینه گامهای مفید و جدی برداریم.
علیآبادی با اشاره به ورود مپنا به عرصه باتری خودروهای برقی خاطرنشان کرد: برخلاف خودروهای احتراقی، فاصله صنایع خودرو سازی داخلی با خودروسازهای برقی برتر دنیا چندان زیاد نیست و وقت مناسبی است تا با تلاش و برنامهریزی دقیق، تحول مثبتی در زمینه برقیسازی ایجاد کنیم و در ردههای اول جهانی در این عرصه قرار بگیریم. به گفته مدیرعامل گروه مپنا ؛کشورهای توسعه یافته، با در نظرگرفتن حفظ محیط زیست و اقتصاد به سرعت به سمت برقیسازی پیش میروند و ما نیز در حال آمادهسازی خود برای فراهم کردن زیرساختها هستیم تا خودروسازها، برقی سازی خودروهای تولیدی را هدفگذاری و اجرا کنند. وی ورود مپنا به برقی سازی را یک اقدام صحیح زیست محیطی و اساسی دانست و گفت: قطعا مپنا در این زمینه به صورت قدرتمند، کاربردی و با تمام ظرفیت ورود خواهد کرد و امیدواریم نتیجه همکاری مپنا وکرمان موتور در زمینه ساخت خودرو برقی سبب رضایت بیشتر مردم شود.