کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزینه شورای وحدت بعد از تایید صلاحیت شورای نگهبان معرفی می‌شود

4 ارديبهشت 1400 ساعت 23:33


سخنگوی شورای وحدت گفت: در صورت عدم حضور رئیسی در انتخابات، کاندیدای منتخب شورا پس از اعلام لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان شورای نگهبان معرفی می‌شود.
منوچهر متکی در نشست با اعضای شورای وحدت استان گلستان اظهار داشت: تشکیل شورای وحدت حاصل یک نیاز بود، نیازی که می‌طلبید افرادی که دل در گرو نظام و ولایت و انقلاب داشته‌اند پا به عرصه بگذارند و بتوانند در مسائل کشور و انقلاب نقش آفرینی داشته باشند.
وی افزود: در همین راستا و در یک اقدام شفاف از سوی جامعه روحانیت مبارز تحت ریاست آیت الله موحدی کرمانی در شهریور ۹۹ با فراخوانی و دعوت به وحدت و همدلی احزاب کشور تفاهم نامه‌ای متشکل از حدودا ۴۰ حزب تنظیم و اعلام آمادگی کردند تا با تجمیع ظرفیت‌ها و وجود نیروهای انقلابی اصولگرا جهت معرفی و انتخاب کاندیداهای اصلح اتفاق نظر کرده و برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات ۱۴۰۰ با حضور حداکثری مردم تمام تلاش خود را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری را انجام دهند. سخنگوی شورای وحدت بیان داشت: در همین راستا شورای عالی وحدت متشکل از ۵ نفر نماینده احزاب، ۳ نفر نماینده روحانیت مبارز و ۷ نفر نماینده اقشار تشکیل شد. نکته حائز اهمیت در این همسویی و مشارکت جبهه روحانیت مبارز با سایر احزاب، بسترسازی برای شکوفایی و نقش آفرینی احزاب در عرصه انتخابات است.
متکی ادامه داد: با ساختارسازی سیاسی شورای وحدت، شرایطی را برای آنها فراهم کرد که این احزاب در ۵ بلوک حزبی و هر بلوک تا حدود ۸ حزب که مجموعا متشکل از ۴۰ حزب می‌شود، در شورای وحدت حضور داشته باشند.وی گفت: تاکنون ۲۲ کمیته در این شورا ساماندهی و تشکیل شده و تا هفته آینده چند کمیته دیگر نیز به آن اضافه می‌شود که قرار است با توجه به وجود این کمیته‌ها در سطح کشور و در گام اول جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر را به عضویت در آورده و در گام دوم ۳۵۰ هزار نفر و در نهایت تا زمان انتخابات این جمعیت به ۵۰۰ هزار نفر اضافه می‌کنند که این نیروها اقدام به رای سازی و جذب نفرات برای رای به کاندیدای منتخب در سراسر کشور خواهند کرد.


کد مطلب: 117767

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/117767/گزینه-شورای-وحدت-بعد-تایید-صلاحیت-نگهبان-معرفی-می-شود

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir