وزارت آموزش و پوروش درهای خود را به روی مسعود فیاضی باز نکرد و به همین خاطر این وزارتخانه همچنان بدون وزیر و با سرپرست اداره خواهد شد که البته به اذن رهبری نیاز دارد.
مجلس شورای اسلامی روز گذشته جلسه علنی خود را با حضور رئیس جمهور برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد.
نتیجه جلسه دیروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به مخالفت با وزیر پیشنهادی منجر شد.
نمایندگان با ۱۱۵ رأی موافق، ۱۴۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع به مسعود فیاضی برای تصدی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش اعتماد نکردند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اکنون یک هفته فرصت دارد وزیر بعدی را انتخاب کند.
در ابتدای جلسه، گزارش کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره برنامههای گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش قرائت شد که نظر نهایی کمیسیون، مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش بود.
سید ابراهیم رئیسی رئیسجمهور که برای دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس رفته بود با بیان اینکه در فرآیند انتخاب وزرا محور کار شایستگی است و رابطه رفاقت و قرابت و فشارهای رسانهای باعث معرفی کسی نمیشود، تأکید کرد: این روش به عدالت نزدیکتر است و در انتخاب و معرفی وزیر آموزش و پرورش نیز همین روند طی شده است.
رئیسی گفت: کارگروههای کارشناسی با ۲۰ نفر از افرادی که در مظان مسؤولیت بودهاند مصاحبه کردهاند و این به دلیل حساسیت و اهمیت بالای وزارت آموزش و پرورش بوده است.
رئیس جمهور ادامه داد: شرایط کلی شامل روحیه انقلابی، فسادستیزی،کارآمدی و روحیه تحولی که برای همه وزرا مطرح بوده و این شرایط باید مستمراً ارزیابی شود، در انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم مطرح بوده است و با بررسیهای انجام شده در کارگروههای تخصصی، آقای دکتر فیاضی در مصاحبههای مختلف کارگروهها از جایگاه قابل قبول و ممتازی برخوردار شده است.
وی خاطرنشان کرد: خودم نیز چند بار با ایشان صحبت و مصاحبه کردم و اینکه وزرای اسبق آموزش و پرورش هم ایشان را با صلاحیت اعلام کردهاند، به دلیل شناخت از آموزش و پرورش و شناخت از وزیر پیشنهادی بوده است.
رئیسی همچنین با اشاره ضمنی به برخی انتقادات در خصوص خویشاوندی وزیر پیشنهادی با برخی مسؤولان تصریح کرد: ممکن است افرادی با هم خویشاوند باشند ولی دستاوردهای زندگی خود آنها اهمیت دارد؛اگر قرار بر بیتوجهی به شایستگیها و دستاوردهای افراد باشد این هم بیعدالتی است.
موافقین و مخالفین وزیر پیشنهادی نیز دیدگاههای خود را بیان کردند و اما در این میان استدلال مخالفین وزیر پیشنهادی به نظر منطقی تر بود چرا که نتیجه رأی گیری بر آن صحه گذاشت.
البته برخی بر این اعتقاد هستند که فیاضی به خاطر نسبتی که با شهردار تهران دارد، رأی اعتماد نتوانست بگیرد.
مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز پی از شنیدن سخنان موافقان و مخالفان، در دفاع از برنامههای پیشنهادی خود اظهار داشت: قطعا تنها دغدغه من ارتقای آموزش و پرورش است زیرا ۴۰ درصد از حجم دولت معادل ۵۰ میلیون نفر را در خود دارد از این رو بنده دست افراد مخالف میبوسم و دغدغههای آنها را سرلوحه کار خود قرار میدهم.
وی ادامه داد: بنده در مرکز پژوهشهای مجلس حضور داشتم و شأن نمایندگان مجلس را می دانم و به این واقف هستم که تصمیماتی که نماینده میگیرد تصمیم درستی است و هر تصمیمی که نمایندگان مجلس نسبت به بنده اتخاذ کند پذیرا هستم.
فیاضی تاکید کرد: من مدیر تحول گرا هستم و نقشه راه بنده سند تحول بنیادی آموزش و پرورش است و اصلاً اعتقادی به سندهای دیگر همچون بیست سی ندارم و حتی در دستور کار نخواهد بود.
نهایتا وکلای ملت با استماع نظرات موافقان و مخالفان گزینه پیشنهادی دولت، با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع به مسعود فیاضی برای تصدی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش اعتماد نکردند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از مخالفت با وزی پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: از آقای رئیسی رئیس جمهور میخواهم که در اسرع وقت وزیر آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند.
مجلس شورای اسلامی روز گذشته جلسه علنی خود را با حضور رئیس جمهور برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد.
نتیجه جلسه دیروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به مخالفت با وزیر پیشنهادی منجر شد.
نمایندگان با ۱۱۵ رأی موافق، ۱۴۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع به مسعود فیاضی برای تصدی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش اعتماد نکردند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اکنون یک هفته فرصت دارد وزیر بعدی را انتخاب کند.
در ابتدای جلسه، گزارش کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره برنامههای گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش قرائت شد که نظر نهایی کمیسیون، مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش بود.
سید ابراهیم رئیسی رئیسجمهور که برای دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس رفته بود با بیان اینکه در فرآیند انتخاب وزرا محور کار شایستگی است و رابطه رفاقت و قرابت و فشارهای رسانهای باعث معرفی کسی نمیشود، تأکید کرد: این روش به عدالت نزدیکتر است و در انتخاب و معرفی وزیر آموزش و پرورش نیز همین روند طی شده است.
رئیسی گفت: کارگروههای کارشناسی با ۲۰ نفر از افرادی که در مظان مسؤولیت بودهاند مصاحبه کردهاند و این به دلیل حساسیت و اهمیت بالای وزارت آموزش و پرورش بوده است.
رئیس جمهور ادامه داد: شرایط کلی شامل روحیه انقلابی، فسادستیزی،کارآمدی و روحیه تحولی که برای همه وزرا مطرح بوده و این شرایط باید مستمراً ارزیابی شود، در انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم مطرح بوده است و با بررسیهای انجام شده در کارگروههای تخصصی، آقای دکتر فیاضی در مصاحبههای مختلف کارگروهها از جایگاه قابل قبول و ممتازی برخوردار شده است.
وی خاطرنشان کرد: خودم نیز چند بار با ایشان صحبت و مصاحبه کردم و اینکه وزرای اسبق آموزش و پرورش هم ایشان را با صلاحیت اعلام کردهاند، به دلیل شناخت از آموزش و پرورش و شناخت از وزیر پیشنهادی بوده است.
رئیسی همچنین با اشاره ضمنی به برخی انتقادات در خصوص خویشاوندی وزیر پیشنهادی با برخی مسؤولان تصریح کرد: ممکن است افرادی با هم خویشاوند باشند ولی دستاوردهای زندگی خود آنها اهمیت دارد؛اگر قرار بر بیتوجهی به شایستگیها و دستاوردهای افراد باشد این هم بیعدالتی است.
موافقین و مخالفین وزیر پیشنهادی نیز دیدگاههای خود را بیان کردند و اما در این میان استدلال مخالفین وزیر پیشنهادی به نظر منطقی تر بود چرا که نتیجه رأی گیری بر آن صحه گذاشت.
البته برخی بر این اعتقاد هستند که فیاضی به خاطر نسبتی که با شهردار تهران دارد، رأی اعتماد نتوانست بگیرد.
مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز پی از شنیدن سخنان موافقان و مخالفان، در دفاع از برنامههای پیشنهادی خود اظهار داشت: قطعا تنها دغدغه من ارتقای آموزش و پرورش است زیرا ۴۰ درصد از حجم دولت معادل ۵۰ میلیون نفر را در خود دارد از این رو بنده دست افراد مخالف میبوسم و دغدغههای آنها را سرلوحه کار خود قرار میدهم.
وی ادامه داد: بنده در مرکز پژوهشهای مجلس حضور داشتم و شأن نمایندگان مجلس را می دانم و به این واقف هستم که تصمیماتی که نماینده میگیرد تصمیم درستی است و هر تصمیمی که نمایندگان مجلس نسبت به بنده اتخاذ کند پذیرا هستم.
فیاضی تاکید کرد: من مدیر تحول گرا هستم و نقشه راه بنده سند تحول بنیادی آموزش و پرورش است و اصلاً اعتقادی به سندهای دیگر همچون بیست سی ندارم و حتی در دستور کار نخواهد بود.
نهایتا وکلای ملت با استماع نظرات موافقان و مخالفان گزینه پیشنهادی دولت، با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع به مسعود فیاضی برای تصدی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش اعتماد نکردند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از مخالفت با وزی پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: از آقای رئیسی رئیس جمهور میخواهم که در اسرع وقت وزیر آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند.