کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادله‌های جدیدی برای اثبات تقلب انتخاباتی عراق

2 دی 1400 ساعت 0:01


رئیس ائتلاف الفتح عراق، دیروز ادله جدیدی برای اثبات تقلب در انتخابات اخیر پارلمانی این کشور، به دادگاه فدرال ارائه کرد.
«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق، با حضور در دادگاه فدرال، ادله جدیدی برای اثبات تقلب و دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی برگزار شده در دهم اکتبر (۱۸ مهر) در این کشور، ارائه کرد.به نوشته وبگاه شبکه «السومریه»، وی در جلسه دادگاه فدرال عراق تصریح کرد: «کمیساریای عالی انتخابات عراق، پنج میلیون شهروند را به دلیل عدم تعویض کارت‌های انتخاباتی از شرکت در این انتخابات محروم کرد.ضمن این‌که بسیاری دیگر از شهروندان به علت اختلال در دستگاه‌ها از رأی دادن محروم شدند. العامری همچنین خواستار بازشماری دستی آرا در چهار دایره انتخاباتی، ابطال کلیه نتایج به دست آمده در دوایری که از دستگاه C۱۰۰۰ برای شمارش آراء استفاده شده و نیز بازشماری آرای آن‌ها با دستگاه‌های C-۹۰۰ شد.
خبر دیگر از عراق آنکه فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که پایگاه حریر در أربیل از نیروهای رزمی وابسته به ائتلاف آمریکایی تخلیه شد.«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در مصاحبه با خبرگزاری عراق (واع) با اشاره به تخلیه این پایگاه از نظامیان آمریکایی، گفت که مستشاران نظامیان در دو پایگاه عین الأسد و حریر حضور خواهند داشت.وی تصریح کرد که خروج نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی از عراق بدون مشکل انجام شد و پایگاه حریر در أربیل نیز از نیروهای رزمی ائتلاف آمریکایی خالی شده است. در همین حال عضو فراکسیون صادقون عراق تصریح کرد از آن‌جا که آمریکا جزء جدایی ناپذیر تروریسم است، خروج آن از عراق به مثابه اعلام پیروزی بر داعش است.«فلاح الیاسری» عضو فراکسیون صادقون عراق می‌گوید که گروه‌های مقاومت، آستین‌ها را بالا زده و برای درگیری مستقیم با نیروهای آمریکایی در صورت نقض توافقنامه عقب‌نشینی، آماده شده‌اند.
وی در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد: «گفت‌وگوی راهبردی در خصوص خروج نیروهای مسلح از عراق روشن بود و ما هیچ تعللی را برای ماندن در داخل این کشور نمی‌پذیریم و پایان ماه آینده، موعد نجات یا مرگ آن‌ها خواهد شد. الیاسری تصریح کرد: خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق در پایان سال جاری به مثابه اعلام پیروزی برگروه تروریستی داعش است، زیرا آن‌ها جزء جدایی ناپذیر تروریسم هستند.«هیثم الخزعلی» تحلیلگر سیاسی عراقی، پیشتر گفته بود که نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های خود با همان تعداد و تجهیزات باقی هستند و تغییر ماموریت آن‌ها، حقیقت تداوم حضور آن‌ها در خاک عراق را نفی نمی‌کند. پیگیری جدول زمان‌بندی شده عقب‌نشینی این نیروها از سوی دولت عراق، خنده‌دار است.


کد مطلب: 120978

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/120978/ادله-های-جدیدی-اثبات-تقلب-انتخاباتی-عراق

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir