کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت در آستانه روز ملی صنعت و معدن در برنامه صف اول:

بسته حمایت از تولید "خادم الرضا" مشکل بخشی از صنایع را برطرف می‌کند

10 تير 1403 ساعت 10:03

معاون وزیر صمت و رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت در آستانه روز ملی صنعت و معدن گفت: بسته حمایت از تولید و تجارت با عنوان بسته یادگار خادم الرضا به زودی رونمایی شده و بخشی از مشکلات صنایع را برطرف می‌سازد.


به گزارش سیاست روز و به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی شامگاه شنبه و در آستانه روز ملی صنعت و معدن با حضور در برنامه صف اول در شبکه خبر، اظهار کرد: روز شنبه دهم تیرماه در همایش روز ملی صنعت و معدن برای نخستین مرتبه بسته حمایتی تولید و تجارت، یادمان شهید جمهور رونمایی شده و موجب انسجام همه جابنبه بین تشکل‌های تولیدی خواهد شد.

وی، با بیان اینکه بسته پیشنهادی کاملا کاربردی است، اضافه کرد: این بسته با درخواست تشکل‌های بخش تولید جمع بندی شده و در حوزه‌های مختلف به بررسی درخواست‌های بخش خصوصی می پردازد.
رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت به عملکرد سال گذشته وزارت صمت پرداخت و گفت:از ابتدای دولت  چهار هزار و ۶۲۰ واحد صنعتی در داخل شهرکها و نواحی صنعتی احیا شد.
معاون وزیر صمت و رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت گفت: بسته حمایت از تولید و تجارت با عنوان بسته یادگار خادم الرضا به زودی رونمایی شده و مشکلات بخشی  از صنایع را برطرف می‌سازد.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی شامگاه شنبه با حضور در برنامه صف اول در شبکه خبر، اظهار کرد: روز شنبه دهم تیرماه در همایش روز ملی صنعت و معدن برای نخستین مرتبه بسته حمایتی تولید و تجارت، یادمان شهید جمهور رونمایی شده و موجب انسجام همه جابنبه بین تشکل‌های تولیدی خواهد شد.
وی، با بیان اینکه بسته پیشنهادی کاملا کاربردی است، اضافه کرد: این بسته با درخواست تشکل‌های بخش تولید جمع بندی شده و در حوزه‌های مختلف به بررسی درخواست‌های بخش خصوصی می پردازد.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عملکرد سال گذشته وزارت صمت پرداخت و گفت: سال گذشته چهار هزار و ۶۲۰ واحد صنعتی احیا شد و برای سال جاری نیز یک هزار و ۸۱۰ واحد صنعتی برنامه ریزی شده تا مجددا احیا شود.
به گفته مقیمی، امروز ۵۴ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی داریم که میزان توقف آن‌ها به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: برای حل مشکلات واحدهای صنعتی در قالب تدوین بسته حمایتی "خادم الرضاء" ۱۷ گروه شکل گرفته که ۱۰ تشکل از اتاق بازرگانی تا خانه صنعت، معدن جوانان بودند و ۲۰۰ پیشنهاد نیز دریافت کردیم.
مقیمی، ادامه داد: برای حل مشکلات صنعتی ۷۷ پیشنهاد داشتیم که دستگاه‌های اجرای و برای سال جاری نیز یک هزار و ۸۱۰ واحد صنعتی برنامه ریزی شده تا مجددا احیا شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به مشکلات واحدهای راکد اشاره کرد و گفت: برخی از این مشکلات به مالک واحد برمی‌گردد چون برخی از مالک‌ها در دسترس نیستند، برخی از واحدها نیز چرخه صنعتی آن‌ها به پایان رسیده و باید تغییر رویه دهند، بررسی‌ها نشان می‌دهد که مشکل بعضی‌ها مدیریتی است و برخی نیز به دستگاه‌های اجرایی مشکلات دارند.
مقیمی، خاطرنشان کرد: بسته حمایتی تولید و تجارت بسترهای لازم برای بودجه ۱۴۰۴را فراهم می‌سازد و همچنین می تواند زمینه تامین مالی جدید در برنامه هفتم توسعه را محقق سازد.
مقیمی یادآور شد: ما باید سرمایه گذاری را به بخشی که ارزش افزوده بالایی دارد، هدایت کنیم، مثلا تولید ارزش افزوده کمتری نسبت به طراهی و مهندسی دارد، به عبارت دیگر با تحقیق و توسعه می توانیم خودمان را نسبت به فناوری خارج از کشور بیمه کنیم، این همان فرآیند تحقیق و توسعه است که بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: سال گشته ۶ همایش دانش بنیان برگزار کردیم و در میدان عملی با فعالیت فن بازارها بیش از ۶۰۰ نیاز فناورانه شناسایی شده است، در حوزه فناورانه چند ده برابر چیزی که آورده نخستین محسوب می‌شود، ارزش افزوده ایجاد خواهد شد و همچنین استقلال و عدم وابستگی را به دنبال دارد.


کد مطلب: 129939

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/129939/بسته-حمایت-تولید-خادم-الرضا-مشکل-بخشی-صنایع-برطرف-می-کند

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir