کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قلات کجاست؟ / تفریحات و جاهای دیدنی قلات

12 تير 1403 ساعت 11:11

اگر در فصل گرم سال هوس یک جای خنک و دل‌پذیر را کردید؛ درنگ نکنید و قلات شیراز را برای سفر انتخاب کنید. چرا که روستای قلات خنک‌ترین آب و هوا را در فصل تاسبتان دارد و جزو توریستی‌ترین روستاهای گردشگری در شیراز شناخته شده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با هم جاهای دیدنی قلات را بشناسیم.


 

قلات کجاست؟

همانطور که اشاره شد قلات در استان فارس، شهرستان شیراز، بخش مرکزی در دهستان دراک است. با رفتن به این روستای زیبا در فصل تابستان می‌توانید اوقات فراغت خوشی را سپری کرده و نهایت لذت را ببرید. برای رفتن به روستای قلات می‌توانید از هواپیما، قطار و اتوبوس کمک بگیرید.
اگر قصد سفر به روستای قلات با هواپیما را دارید؛ بهتر است بلیط هواپیما شیراز را از سایت‌های معتبر گردشگری تهیه کنید. بعد از رسیدن به شیراز با هواپیما لازم است با تاکسی به سمت جاده شیراز به سپیدان بروید. بعد از 25 کیلومتر طی کردن مسیر با تاکسی این روستای سرسبز و دل‌انگیز به چشم می‌خورد.
اگر از سمت مشهد به شیراز می‌روید؛ لازم است ابتدا بلیط هواپیما مشهد شیراز ماهان را تهیه کنید. سپس بعد از رسیدن به شیراز، با تاکسی خودتان را به این روستای دل‌ربا برسانید. برای تهیه بلیط هواپیما ارزان قیمت هم بهتر است بلیط‌های چارتری یا لحظه آخری را در برنامه‌ریزی سفرتان قرار دهید. همچنین بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف هم وجود دارد. برای تهیه بلیط ارزان قیمت، تنها کافیست به جستجوی بلیط‌های ارزان قیمت در سایت‌های معتبر گردشگری بپردازید.
سفر با قطار و اتوبوس هم به همین شکل است. ابتدا بلیط قطار شیراز را تهیه کرده و بعد از رسیدن به راه آهن با تاکسی راهی جاده سپیدان و روستای قلات شوید.
اگر با ماشین شخصی خودتان قصد سفر به این روستای زیبا را دارید؛ ابتدا لازم است از جاده قم و کاشان به سمت شیراز زیبا راهی شوید. مسیر تهران تا شیراز با ماشین چیزی حدود 10 الی 12 ساعت است. بعد از رسیدن به شیراز کافیست وارد جاده سپیدان شوید تا این روستا را ببینید. از آنجایی که مسیر روستا سنگ فرش شده است باید ماشین خود را در اواسط روستا پارک کرده و باقی مسیر را پیاده‌روی کنید. این روستا در طبیعتی بکر و سرسبز قرار گرفته است؛ به همین علت برای گشت و گذار در آن باید بین مسیری باریک و طولانی پیاده‌روی داشته باشید.

تفریحات و جاهای دیدنی قلات شیراز

حال که می‌دانید قلات کجاست و چگونه باید به این روستای سرسبز رفت؛ اکنون بیاید تا با جاهای دیدنی و تفریحات قلات هم آشنا شویم. برخی از جاذبه‌های گردشگری روستای قلات می‌توان اشاره کرد به: از دیگر جاذبه‌ها و تفریحات روستای قلات می‌توان به مسجد تک مناره، بازار قدیمی سنگ فرش، منازل مسکونی قدیمی، آسیاب‌های آبی، اشاره کرد.

اقامت و رزرو هتل در قلات شیراز

برای اقامت در روستای قلات می‌توانید در یکی از خانه‌های قدیمی قلات مهمان روستاییان باشید یا اگر قصد اقامت تنهایی دارید؛ می‌توانید به شهر شیراز رفته و هتل آپارتمان شیراز ارزان قیمت را انتخاب کنید. البته اگر دست و بال تان باز است و بودجه زیادی برای سفر به قلات کنار گذاشته‌اید؛ بهتر است هتل‌های شیراز را برای رزرو در نظر داشته باشید. از بهترین هتل‌های شیراز هم می‌توان به هتل زندیه شیراز و هتل بزرگ شیراز اشاره کرد.

در نهایت ناگفته نماند که با رفتن به این روستای دل‌انگیز می‌توانید تجربه‌های زیبایی را کسب کنید. این تجربه‌ها شامل موارد زیر است: از آنجایی که این روستا آب و هوای سردی دارد؛ بهتر است در فصل‌های گرم سال مثل فصل تابستان یا ماه خرداد به این روستا سفر کنید. در فصل تابستان بهترین تجربه سفر برای‌تان ساخته می‌شود و از تک تک لحظات سفرتان لذت می‌برید. اکنون که با روستای قلات و جاذبه‌هایش آشنا شده‌اید؛ حال شما بگویید آیا تا به حال به روستای قلات سفر کرده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است؛ لطفا از تجربیات خود با ما و مخاطبان سایت سیاست روز صحبت کنید.
 


کد مطلب: 129962

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/129962/قلات-کجاست-تفریحات-جاهای-دیدنی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir