کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با برگزاری اختتامیه در آستانه روز قلم؛

بیست و دومین جشنواره «قلم زرین» برگزیدگان خود را شناخت

13 تير 1403 ساعت 18:55

بیست و دومین جشنواره قلم زرین در آستانه روز قلم عصر امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ماه در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در آستانه روز قلم‌، آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره قلم زرین عصر امروز با حضور یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، راضیه تجار، رئیس انجمن قلم ایران، جواد کامور بخشایش، دبیر و داوران این جشنواره و چهره‌های فرهنگی و ادبی کشور در سالن جلسات‌ کتابخانه‌ی مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.
 
در بیانیه پایانی این جشنواره ضمن متعهد خواندن و تمجید از قلم هایی که در این زمانه از ظلم و جنایت و ستم و خون از مظلومیت غزه و فلسطین نوشته اند، آمده است: قلم می تواند متبلور کننده ظلم ظالمان و مظلومیت مظلومان باشد و خود را برای انسانیت انسان فدا نماید. و همین قلم است که می‌تواند پیام‌آور آزادی و عدالت باشد و جهان را به عدالت و راستی سوق دهد. در ادامه بیانیه آمده است: امروز گرد هم آمده‌ایم تا درباره قلم و بارقه‌های آن سخن بگوییم و درباره هنر و ادبیات متعهد حرف بزنیم. چه خرسندیم از این که در این دوره از جشنواره قلم زرین هم با اندیشه‌های نابی که از قلم‌های متعهد جوشیده‌اند بیشتر آشنایی یابیم و این آثار ارزشمند را به جامعۀ امروز و فردا معرفی کنیم.
 
در پایان این بیانیه با معرفی ۵ کارگروه جشنواره، در بخش های شعر بزرگسال، داستان بزرگسال، شعر کودک و نوجوان، داستان کودک و نوجوان و نقد و پژوهش های ادبی، داوران هر بخش نیز به تفکیک اعلام شدند.
گفتنی است برگزیدگان جشنواره به شرح ذیل است:
 
بخش داستان کودک و نوجوان به داوری مجید ملامحمدی، هادی خورشاهیان و یوسف قوجق: پاک کن جادویی/ زهرا اخلاقی/ انتشارات جمکران و آتش در آشیانه‌ی اژدها/ رویا منوچهری/ انتشارات قدیانی؛
 
بخش شعر بزرگسال به داوری رضا اسماعیلی، حسین اسرافیلی و نغمه مستشار نظامی: شامِ اَوَد/ علیرضا قزوه/ انتشارات شاعران پارسی زبان؛
 
بخش داستان بزرگسال به داوری محمدرضا سرشار، احمد شاکری و رحیم مخدومی: ماه و بلوط/ محسن مؤمنی شریف/ انتشارات سوره مهر؛
 
بخش نقد و پژوهش ادبی به داوری محمود بشیری، محمدرضا سنگری و مهدی کاموس: واکاوی پدیده روسپیگری در رمان‌های فارسی دورۀ پهلوی/ کامران پارسی‌نژاد/ انتشارات صاداز متن تا معنا/ بتول واعظ - محمدرضا حاجی آقا بابایی/ انتشارات مهراندیش؛
 
بخش شعر کودک به داوری احمد میرزاده، کبری بابایی و محمد عزیزی: بهار از کوچ برگشت/ بابک نیک طلب/ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.


کد مطلب: 129979

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/129979/بیست-دومین-جشنواره-قلم-زرین-برگزیدگان-خود-شناخت

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir