کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرهنگ میدانی تشریح کرد

اهداف برگزاری دوره توانمندسازی اساتید عقیدتی سیاسی و معارف قرآنی ارتش

18 تير 1403 ساعت 13:07

سرهنگ میدانی با اشاره به اهداف برگزاری دوره توانمندسازی اساتید و معلمان عقیدتی سیاسی و معارف قرآنی و دینی ارتش عنوان کرد: برگزاری این دوره‌ها در زمان و مکان مناسب و همچنین بهره‌گیری از اساتید مجرب، می‌تواند اثرگذاری بالایی از لحاظ علمی و همچنین معنوی بر روی اساتید این حوزه داشته باشد.


سرهنگ «مهدی میدانی» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تشریح اهداف دوره توانمندسازی اساتید و معلمان عقیدتی سیاسی و معارف قرآنی و دینی ارتش که در مرکز آموزش بصیرت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در شهر مشهد مقدس در حال برگزاری است، گفت: در روز اول این دوره، کلاس «اخلاق مدرسی» با تدریس استاد «راشد یزدی» برگزار شد، کلاس «راهبردهای تربیتی در حوزه استادی» را نیز حجت الاسلام والمسلمین «الله قلی» معاونت تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی تدریس کرد.
وی ادامه داد: در روز دوم این دوره با دعوت از استاد «چیت‌چیان» بحث های مربوط به تدبر در قرآن کریم در دو جلسه متوالی پی گیری شد و هدف از طرح این بحث آن بود که بتوانیم مباحث مربوط به تدبر در قرآن کریم و نحوه به‌کارگیری آن در زندگی را در سطح خانواده ها، کارکنان و دانشجویان‌مان گسترش دهیم.
سرهنگ میدانی افزود: در روز سوم این دوره نیز میزبان استاد «فلاح» بودیم که به بیان روش های تحلیل سیاسی با اشاره به مسائل منطقه ای به‌ویژه اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در اجرای موفق عملیات «وعده صادق» و همچنین جنبش دانشجویی شکل گرفته در دانشگاه های آمریکا حول محور مسئله فلسظین، پرداختند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی این دوره جذب حداکثری جوانان به نماز است، اظهار داشت: در راستای تحقق جذب حداکثری جوانان به نماز، تفاهم نامه ای با ستاد اقامه نماز منعقد شده است؛ همچنین در این دوره ما میزبان استاد سبحانی نیا، مسئول ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی نیز بودیم که به بیان راهکارهای موثر جذب حداکثری جوانان به نماز پرداختند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه های مختلف تصریح کرد: در این کارگاه های برنامه ها و فعالیت هایی که در حوزه قرآن، عترت و نماز تبیین، می شوند، همچنین برگزاری این کارگاه های تخصصی موجب توانمندی سازی و ارتقای آگاهی های علمی، سیاسی و بصیرتی معلمان مان در ادامه روند تدریس شان خواهد شد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: یکی از فواید بسیار مهم برگزاری این کارگاه های تخصصی، مطرح شدن ایده های نو از سوی اساتید در زمینه های قرآن، عترت و نماز است که ما با دسته بندی و بررسی این ایده‌ها، آن دسته از ایده هایی که قابلیت اجرایی شدن را داشته باشند به عنوان یک برنامه جدید در دستور کار خود قرار می‌دهیم.
سرهنگ میدانی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد: برگزاری دوره توانمندسازی اساتید و معلمان عقیدتی سیاسی و معارف قرآنی و دینی ارتش در زمان و مکان مناسب و همچنین بهره‌گیری از اساتید مجرب، می تواند اثرگذاری بالایی از لحاظ علمی و همچنین معنوی بر روی اساتید داشته باشد؛ اما آنچه که در اینجا بسیار مهم است، استمرار این دوره ها در دوره های زمانی کوتاه تر است که به طور مثال می توان این دوره ها را به صورت فصلی و گام به گام برای اساتید اجرا کرد.
وی در پایان با اشاره به چشم‌انداز قرآنی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: برنامه های قرآنی متنوعی همچون برگزاری کلاس های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و تدبر در آیات قرآن کریم و نیز حفظ قرآن کریم در حال اجرا است که با فراهم شدن زمینه، منابع و اساتید مجرب امکان گسترش و همگانی شدن را دارند.
 


کد مطلب: 130026

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130026/اهداف-برگزاری-دوره-توانمندسازی-اساتید-عقیدتی-سیاسی-معارف-قرآنی-ارتش

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir