کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به دروغ‌پرداکنی جاوید رحمان

معاندین با جعل واقعیت نمی‌توانند سابقه سیاهشان را پاک کنند

4 مرداد 1403 ساعت 10:02


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به انتشار گزارش کذب جاوید رحمان گزارشگر سابق شورای حقوق بشر علیه ایران تاکید کرد که معاندین با سوء استفاده از نهادهای بین‌المللی نمی‌توانند سابقه سیاه اقدامات ضد انسانی و تروریستی خود را پاک نمایند.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه انتشار گزارش کذب جاوید رحمان گزارشگر سابق شورای حقوق بشر را شدیدا محکوم کرد و آن را تلاش دشمنان ایران برای خدشه دار کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران دانست.  کنعانی تاکید کرد: این گزارشگر سابق با اتکا به عنوان بین‌المللی و در ادامه خدمات خود به گروهک تروریستی منافقین در آخرین روزهای دوره کاری‌اش، منویات این گروهک تروریستی را دنبال کرده و بدیهی است ادعاهای وی فاقد هرگونه وجاهت قانونی بوده و کاملا مردود است. سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف شدید از این‌که این فرد براحتی از جایگاه سازمان ملل متحد سوء استفاده کرده و اخبار کذب منتشر می‌کند، اظهار داشت: مقامات سازمان ملل متحد به ویژه دفتر کمیسر عالی حقوق بشر مسئولیت قانونی دارد تا مانع از سوء استفاده و مهیا سازی زمینه برای پیگیری اهداف مغرضانه شخصی و یا گروهی علیه کشورها شود و جمهوری اسلامی ایران حق قانونی خود را برای اعتراض به این روند غلط در برخی از نهادهای حقوق بشری محفوظ می‌داند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه اظهار داشت: معاندین مردم ایران که از طریق تروریسم، تشویق تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و سایر اقدامات ایذائی نتوانستند ملت ایران را به زانو درآورند، امروز نیز با سوء استفاده از نهادهای بین المللی و جعل واقعیت نمی‌توانند سابقه سیاه اقدامات ضد انسانی و تروریستی خود را پاک نمایند.کنعانی در پایان تاکید کرد: تجارب چند دهه گذشته به روشنی گواه این است که دشمنان ملت ایران خوار و رسوا شده و حرکت عزتمندانه مردم ایران برای پیشرفت و اقتدار کشور قدرتمندانه تداوم دارد.
خبر دیگر در حوزه سیاست خارجی آنکه نماینده ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت ضمن رد ادعاها علیه ایران در خصوص وضعیت یمن تاکید کرد که سکوت سه عضو شورای امنیت، آمریکا، انگلیس و فرانسه در برابر تجاوزات رژیم اسرائیل به یمن شرم‌آور است.
امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت اتهامات بی اساس آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه ایران در خصوص وضعیت یمن را محکوم کرده و تاکید کرد ایران به شدیدترین شکل ممکن حملات تروریستی و اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل به بندر حدیده در یمن را که غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار داده است، محکوم می‌کند.
در حوزه ارتباطات سیاست خارجی خبر دیگر آنکه  آندری رودنکو معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه بنیان دوستی ایران و مسکو مستحکم است، تاکید کرد که هیچ کسی نمی‌تواند میان این دو کشور شکاف ایجاد کند. رودنکو در مصاحبه‌ای با تاس که بامداد چهارشنبه منتشر شد، گفت: ایران به عنوان یک کشور مستقل حق دارد سیاست خارجی خود را هر گونه که مناسب می‌بیند، دنبال کند.وی افزود: ما به نوبه خود معتقدیم که روابط میان روسیه و ایران بر بنیان مستحکم دوستی و همسایگی استوار است و دشمنان ناجوانمردانه با استفاده از همه ابزارها تلاش می کنند که بین دو کشور اختلاف ایجاد کنند.
رودنکو اظهار کرد، اعضای ارشد دولت ایران از جمله هیاتی که اخیرا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری دیدار کرد، به وی درباره «آمادگی خود برای تقویت مناسبات در تمام زمینه‌ها و اجرای پروژه‌های سودمند و متقابل دولت قبلی مطابق مسیر راهبردی که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است»، اطمینان دادند.این مقام روس پیشتر به تاس گفته بود که روسیه و ایران پیش‌نویش توافق جامع مشارکت راهبردی را به اتمام رسانده‌اند و این سند در آینده نزدیک امضا خواهد شد. از سوی دیگر سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با معاون وزیر نیروی ایران گفت: تلاش داریم بدون هدر رفت آب رودخانه هیرمند، حقابه ایران را تامین کنیم و آب کافی از هیرمند به سمت ایران جاری شود.حافظ ضیاء احمد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان از دیدار مولوی امیرخان متقی سرپرست این وزارت با هیاتی به ریاست معاون وزارت نیرو ایران در کابل خبر داد.


کد مطلب: 130172

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130172/معاندین-جعل-واقعیت-نمی-توانند-سابقه-سیاهشان-پاک-کنند

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir