کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پزشکیان: قول می‌دهم با تمام وجود به مردم خدمت کنم

7 مرداد 1403 ساعت 12:19

رئیس جمهور پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود گفت: قول می‌دهم با تمام وجود به این مردم خدمت کنیم و قول می‌دهیم راه شهیدمان و راه کسانی که برای این کشور زندگی خو درا کف دست گذاشتند و پای این مملکت جان خود را گذاشتند را ادامه دهیم.


مسعود پزشکیان رئیس جمهور صبح امروز یکشنبه در حسینیه امام خمینی (ره) پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری، اظهار داشت: سپاسگزار رهبر انقلاب و خاک پای ملت شریف ایران هستم. یاد شهیدان قاسم سلیمانی، رجایی، باهنر و شهید خدمت آیت الله شهید رئیسی را گرامی می‌داریم.
وی افزود: مردم آگاهانه رای دادند و بار سنگینی را به دوش بنده گذاشتند.اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ بنده و بنا بر رای ملت و امضای حکم ریاست جمهوری، این بنده کوچک خدا را رسما به مسئولیتی بزرگ در قبال ملت ایران منصوب فرمودند.
رئیس جمهور گفت: آنچه که مسئولیت قانون اساسی بر عهده ما گذاشته است در مسیر روشنی که مقام معظم رهبری فرموند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و قانون برنامه است که ما به طرف آن حرکت کنیم. چشم انداز ما کشوری توسعه یافته و متکی بر اصول اخلاقی، حفظ کرامت، دانش پیشرفته، متکی بر منابع انسانی است.
پزشکیان ادامه داد: قانون چشم انداز برنامه توسعه، ایرانی را تصویر می‌کند که کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی علمی و فناوری در سطح منطقه است؛ از این رو طبق سند چشم انداز باید کشورمان توانا در تولید علم و فناوری متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی باشد.
وی افزود: ایران کشوری امن مستقر و مقتدر و با سامانه دفاعی مبتنی بر بازداندگی همه جانبه و برخوردار از سلامت باشد.
پزشکیان تصریح کرد: فرصت‌های برابر و توزیع مناسب درآمد و بدور از فقر و تبعیض و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب و برخوردار از وجدان کاری و با تاکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم و رسیدن به اشتغال کامل باشد.
رئیس جمهور ادامه داد: ایران کشوری دارای تعامل سازنده و موثر با جهان بر اساس اصول عزت حکمت و مصلحت باشد و یک دولت و حکومتی قدرتمند را که بار سنگین را بر اساس قانون و چارچوب‌های قانونی می‌نهد و ما مسئول هستیم به این طرف حرکت کنیم.
وی بیان داشت: قول من و دولت آینده تعهد به آن چشم‌اندازی است که مقام معظم رهبری فرمودند و سیاست‌های کلی که ابلاغ فرمودند و قانون برنامه است که در مناظرات تاکید داشتم.
 پزشکیان گفت: باید چارچوب‌های سیاست‌های کلی رهبری را در اجرا عملیاتی کنیم این جز با همگرایی وحدت و انسجام ملی امکان‌پذیر نیست.
رئیس جمهور ادامه داد: آن چیزی که ما را از رفتن باز می‌دارد و باید مواظب باشیم هوای نفس است. تمام اختلافاتی که الان وجود دارد به خاطر هوای نفس است. راه روشن است و سیاست مشخص است و ما باید در چارچوب آن سیاست و چشم‌انداز حرکت کنیم تا جایی باشیم که شایسته و لایق آن هستیم.
وی با بیان اینکه وحدت و انسجام ماست که ما را به جایگاه اصلی ما می‌رساند، تاکید کرد: قول می‌دهم با تمام وجود به این مردم خدمت کنیم و قول می‌دهیم راه شهیدمان و راه کسانی که برای این کشور زندگی خو درا کف دست گذاشتند و پای این مملکت جان خود را گذاشتند را ادامه دهیم و دست به دست هم بدهیم این عزت و افتخار را به کشور بازگردانیم. جز با اتحاد قانون گرایی و وحدت امکان پذیر نیست. ما باید دست به دست هم بدهیم تا پاسخگوی دغدغه‌های مردم کشورمان باشیم.
وی ادامه داد: مجددا از محضر مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی می‌کنم و برای پیشبرد سیاست همگرایی دولت وفاق ملی کمک کنند و در مسیر پاسخگویی حمایت خودشان را از ما دریغ نفرمایند.
پزشکیان ادامه داد: موفقیت دولت در پاسخ مناسب به انتظارات مردم و ضرورت تحول و اصلاح امور کشور، توفیق نظام و نشانه دوراندیشی و اقتدار رهبری معظم انقلاب است. همچنین از نظام حکمرانی کشور، نخبگان، نهادهای مدنی، جریانات سیاسی و یکایک ملت شریف و بزرگوار ایران می‌خواهم که دست به دست هم دهیم تا فضای احیای نشاط و امید و اعتماد امروز مردم برای آینده ایران پایدار و ماندگار بماند.
 
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه خاک پای ملت هستم و می‌کوشم فرزند خلفی برای ملت باشم، گفت: از رهبری معظم انقلاب و ملت بزرگوار ایران که همچنان خالق فرصت‌های نو برای سربلندی ایران هستند، می‌خواهم که مرا یاری کنند تا بتوانم بخشی از رنج‌های مردم و نگرانی‌ها برای ایران را کم کنم؛ من همچنان شریک دردهای مردم و پوینده راه پیشرفت و اعتلای ایران خواهم بود.
پزشکیان در پایان بیان داشت: از شورای محترم نگهبان و سرپرست ریاست جمهوری برادرمان آقای مخبر و وزیر کشور که نقش عمده‌ای در برگزاری انتخابات بر عهده داشتند تشکر می‌کنم؛ سپاسگزار شخصیت‌های ملی و جریانات سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب، تحول‌خواه، زنان، جوانان و مردان عزیز در سراسر ایران و ایرانیان خارج از کشور هستم که با حضور موثر خود بر میزان مشارکت ملت در انتخابات و ابراز جمهوریت نظام افزودند و مسئولیت جدیدی در برابر همه کارگزاران کشور نهادند. خدایا چنان کن سرانجام کار، تو خشنود باشی و ما رستگار.
 


کد مطلب: 130202

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130202/پزشکیان-قول-می-دهم-تمام-وجود-مردم-خدمت-کنم

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir