کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با خودزنی رژیم صهیونیستی در جولان و اتهام زنی واهی علیه حزب‌الله مطرح شد

هشدار ایران نسبت به ماجراجویی جدید در قبال لبنان

7 مرداد 1403 ساعت 18:28


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در قبال لبنان به بهانه حادثه «مجدل شمس» هشدار داد و گفت: هرگونه اقدام جاهلانه این رژیم می‌تواند زمینه‌ساز آتش جنگ در منطقه‌ شود و رژیم اسرائیل مسئول پیامدها و واکنش‌های پیش‌بینی نشده چنین رفتار احمقانه‌ای خواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی هفتم مرداد نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در قبال لبنان به بهانه حادثه «مجدل شمس» واقع در منطقه جولان اشغالی هشدار داد.منابع اسرائیلی دیروز شنبه خبر دادند که در پی اصابت یک موشک به منطقه «مجدل شمس» در جولان اشغالی، ۱۱ نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر  زخمی شدند و حزب‌الله را عامل این حمله خواندند. ادعایی که از سوی حزب‌الله رد شد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مقاومت اسلامی لبنان، هیچ ارتباطی با این حادثه ندارد. ما به صورت قاطع، ادعاهای دروغین در این زمینه را تکذیب می‌کنیم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در همین رابطه با اشاره به بیانیه حزب‌الله لبنان و نیز مواضع برخی مقامات عالیرتبه این کشور در نفی هرگونه نقش خود در حمله به مجدل شمس گفت: رژیم آپارتاید اسرائیل پس از ۱۰ ماه کشتار جمعی در نوار غزه و قتل عام کودکان و زنان فلسطینی، با یک سناریوی ساختگی، به دنبال انحراف افکار عمومی و توجهات جهانی از جنایات گسترده خود در فلسطین است.
کنعانی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از کمترین صلاحیت اخلاقی برای اظهارنظر و قضاوت در خصوص ماجرای رخ داده در منطقه مجدل شمس برخوردار نیست و ادعاهای این رژیم علیه دیگران نیز مسموع نخواهد بود.
وی حمایت از ثبات و امنیت لبنان و منطقه در مقابل ماجراجویی‌های رژیم متجاوز صهیونیستی را وظیفه‌ جامعه جهانی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواند و تاکید کرد: هرگونه اقدام جاهلانه رژیم صهیونیستی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه دامنه بی‌ثباتی، ناامنی و آتش جنگ در منطقه‌ شود که در این صورت رژیم یاد شده مسئول قطعی و اصلی پیامدها و واکنش‌های پیش‌بینی نشده چنین رفتار احمقانه‌ای خواهد بود.سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت آمریکا توصیه کرد به جای تسلیح مستمر رژیم صهیونیستی به جنگ‌افزارهای کشتار جمعی و نیز تجلیل از نخست وزیر جنایتکار این رژیم پس از ۱۰ ماه جنایات مستمر علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه و کرانه غربی، به مسئولیت بین‌المللی و اخلاقی خود در قبال صلح و امنیت جهانی عمل کند و رژیم صهیونیستی را از دست زدن به آتش افروزی جدیدی که شعله‌های آن دامنگیر صهیونیست‌ها خواهد شد، بازدارد.به گزارش فارس، مقامات ایران پیش از این هم نسبت به ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی علیه لبنان هشدار داده بودند از جمله علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه که لبنان را جهنم بی بازگشت برای این رژیم خوانده بود.
همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به کشتار ‌ده‌ها غیرنظامی در مدرسه سیده خدیجه در غزه، این فاجعه را تازه‌ترین دستاورد حمایت بی قید و شرط دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی دانست.
 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان  در واکنش به کشتار "مدرسه سیده خدیجه" در غزه توسط رژیم صهیونیستی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: در حالی که نخست وزیر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در کنگره آمریکا بارها و بارها ایستاده تشویق می‌شود و درخواست دریافت تسلیحات بیشتر می‌کند، جنگنده‌های این رژیم مدارس و اردوگاه‌های محل اسکان آوارگان بی‌دفاع در غزه را مورد هدف قرار می‌دهند.کنعانی ادامه داد: کشتار "مدرسه سیده خدیجه" در "دیرالبلح" که هزاران آواره فلسطینی در آن ساکن بودند، تازه‌ترین دستاورد حمایت بی قید و شرط دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و کف زدن‌های مکرر برای نخست‌وزیر جنایتکار این رژیم در کنگره آمریکاست.وی همچنین نوشت: استمرار جنگ علیه غزه و کشتار و مجروح کردن روزانه ده‌ها و صدها نفر از فلسطینیان، جنگ و جنایت علیه همه بشریت و عبور از همه خطوط قرمز قانونی است و حمایت از این جنایات، زیر پا گذاشتن همه قوانین و مقررات بین‌المللی و اصول انسانی و اخلاقی است.
رژیم اسرائیل در تداوم سیاست کشتار جمعی علیه فلسطینیان، یک مدرسه‌ را در دیرالبلح واقع در مرکز غزه که محل اسکان هزاران آواره بود، هدف قرار داد که بر اثر آن، 31 نفر به شهادت رسیدند.منابع بیمارستانی فلسطین در نوار غزه همچنین گفتند که بیش از 100 نفر در این حمله به مدرسه خدیجه واقع در اردوگاه دیرالبلح مرکز غزه، زخمی شده‌اند که حال بسیاری از ‌آن‌ها وخیم گزارش شده است. مقامات دولتی در غزه می‌گویند: بین شهدا 15 کودک و هشت زن وجود دارد. حماس در واکنش به این جنایت گفت: قتل‌عام مدرسه خدیجه جنایت وحشتناکی است که نشان می‌‌دهد دشمن صهیونیست از همه ارزش‌های انسانی تهی شده است و همه قوانین جنگ را به چالش می‌کشد.از سوی دیگر مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت شنبه شب در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان گفت: ما به دنبال جنگ نیستیم، و همواره از صلح و ثبات در منطقه حمایت کرده ایم. امانی افزود: صرف نظر از نمایشی که دشمن صهیونیستی به راه انداخته، همچنان موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تهدیدات به گسترش جنگ در "نه" های سه‌گانه خلاصه می‌شود.نخست اینکه انتظار جنگ را نداریم و امکان وقوع آن به دلیل معادلات قدرت تحمیل شده بسیار کم است.وی تاکید کرد: دوم اینکه ما به دنبال جنگ نیستیم، زیرا جمهوری اسلامی ایران همواره در تلاش برای کاهش تنش و درگیری‌ها در منطقه بوده است.وی تصریح کرد: سوم اینکه ما هیچ ترسی از جنگ نداریم و دشمنان ما باید تصور کنند با توجه به قدرت و اقتداری که داریم و دفاعی که از مقاومت به عمل می‌آوریم چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.شامگاه شنبه بود که منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی هدف حمله موشکی قرار گرفت که در جریان آن تاکنون ۱۱ تن کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.
در این میان در ادامه جوسازی‌ها با محوریت ادعای برجام منطقه‌ای نانوشته، وال‌استریت‌ژورنال به نقل از برخی مقام‌های عربی و اروپایی نوشت، مسوولان آمریکایی با همتایان خود در اراضی اشغالی و لبنان برای فرو نشاندن تنش‌ها در تماس هستند و همچنین پیام‌هایی را با ایران مبادله کرده‌اند. در پی تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، برخی مقام‌های عربی و اروپایی اعلام کردند مسوولان آمریکایی با همتایان خود در اراضی اشغالی و لبنان به منظور آرام کردن تنش‌ها در ارتباط هستند.روزنامه وال‌استریت ژورنال با اعلام این مطلب همچنین مدعی شد که مقام‌های آمریکایی پیام‌هایی را با ایران برای آرام کردن تنش‌ها در منطقه غرب آسیا مبادله کرده‌اند.


کد مطلب: 130210

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130210/هشدار-ایران-نسبت-ماجراجویی-جدید-قبال-لبنان

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir