کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود؛

تقدیر از پیرغلامان توسط نوجوانان در ویژه‌برنامه «پرده عشاق»

14 مرداد 1403 ساعت 14:12

ویژه‌برنامه «پرده عشاق» با هدف تقدیر از پیرغلامان توسط نوجوانان از ۱۶ مرداد ماه در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: ویژه‌برنامه «پرده عشاق » آیینی است که به منظور تجلیل از مفاخر، پیشکسوتان و فعالان هیئات حسینی شهر تهران در سنوات گذشته در سازمان فرهنگی هنری اجرا شده است و سابقه طولانی دارد. 

وی ادامه داد: اجرای این آیین، امسال با رویکرد تجلیل نوجوانان از پیرغلامان و خادمان حسینی (آقایان و بانوان)، مداحان، ذاکران، شاعران، نویسندگان، سخنرانان، فعالان و خادمان حوزه هیئت، حسینیه، تکیه داران و... با حضور بزرگان و چهره‌های مردمی محله و منطقه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص نحوه برگزاری این مراسم گفت: در این برنامه نوجوانان عضو حلقه «بچه‌های فرهنگسرا » در هر یک از مراکز، تمامی بخش‌های مراسم از شناسایی و دعوت از پیرغلامان تا اجرای مراسم و تولید محتوای مستند و رسانه‌ای را برعهده دارند و همکاران ما در فرهنگسراها فقط در نقش هدایت و نظارت بر عملکرد آنان، فرایندهای اجرایی را تسهیل خواهند کرد.

وی افزود: بار فرهنگی این آیین برای نوجوانان عضو «حلقه بچه‌های فرهنگسرا » که بخشی از آنان در کسوت کنشگر و بخشی دیگر در کسوت مخاطب برنامه‌های فرهنگی با فرهنگسراها در تعامل هستند، هم‌نشینی با مفاخر حسینی و الگوپذیری از آنان خواهد بود. همچنین تقویت ارزش خادمی سیدالشهدا (ع) در ذهن نوجوانان، زمینه‌ساز شوق خدمتگزاری آل الله در نسل امروز می‌شود. از طرفی حضور بزرگترهای محله و راهنمایی نوجوانان موجب تعامل خوبی بین نسل‌ها و انتقال تجربیات خواهد بود. 

خونویی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای شرکت در این مراسم گفت: نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند برای عضویت در «حلقه بچه‌های فرهنگسرا» و مشارکت در برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی و هنری به نزدیک‌ترین فرهنگسرای محل سکونت خود مراجعه کنند.

ویژه‌برنامه «پرده عشاق» همزمان با دهه اول ماه صفر، از ۱۶ مرداد ماه به مدت یک هفته در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.


کد مطلب: 130279

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130279/تقدیر-پیرغلامان-توسط-نوجوانان-ویژه-برنامه-پرده-عشاق

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir