کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وعده وزارت راه برای نظارت کامل بر حمل و نقل‌های اربعین

گران‌فروشان بلیت اربعین نقره داغ می‌شوند؟

16 مرداد 1403 ساعت 21:01


این روزها همزمان با اوج‌گیری سفرهای اربعین، وزارت راه و سازمان هواپیمایی بر نظارت کامل بر بلیت فروشی‌های حمل و نقل زمینی و هوایی تاکید کرده‌اند و وعده داده‌اند که گران‌فروشان نقره داغ خواهند شد.
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال گذشته پرواز و عملیات  اربعین به خوبی انجام شد، امیدواریم امسال به خوبی انجام شود. ۳۰ درصد از عملیات اربعین از ترمینال سلام انجام شده و از ۲۶ نقطه فرودگاهی پرواز اربعین خواهیم داشت‌. وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: تاکید کرده ام کسی که برای اربعین حسینی بخواهد در بخش بلیت تخلف و یا گران فروشی کند، برخورد جدی صورت گیرد.وی افزود: امسال برآورد ها  حاکی از آن است که ۱۵ درصد در انجام عملیات اربعین رشد داشته باشیم و مدیریت برای جابه‌جایی ۹ میلیون نفر مسافر انجام شود.
در همین حال سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به ابلاغ بخشنامه ممنوعیت نمایش و عرضه بلیت اربعین بالاتر از نرخ های تعیین شده، گفت: تعلیق از یک تا سه ماه و معرفی به مراجع قضایی در انتظار گرانفروشان است. "جعفر یازرلو" از ابلاغ بخشنامه ممنوعیت نمایش و عرضه بلیت اربعین بالاتر از نرخ های تعیین شده به همه دفاتر فروش برخط و دفاتر خدمات مسافرت هوایی منتخب خبر داد.وی اظهار داشت: فروش همه بلیت‌های بازه زمانی اربعین ۱۴۰۳ در کل کشور از طریق سایت رسمی شرکت های دفاتر آنلاین فروش بلیت (‌OTA) و دفاتر خدمات مسافرت هوایی منتخب معرفی شده توسط شرکت های هواپیمایی به این سازمان انجام می شود.یازرلو تصریح کرد: بنابراین هرگونه نمایش، عرضه و فروش بلیت بازه اربعین بالاتر از قیمت های تعیین شده ذیل بخشنامه های سازمان هواپیمایی کشوری تخلف محسوب نی‌شود.سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه‌داد: با متخلفان برخورد آئین نامه‌ای به صورت تعلیق یک تا سه ماه فعالیت دفتر مختلف و معرفی به مراجع قضایی و سایر مراجع ذیصلاح انجام می شود.
وی بیان‌داشت: بنابراین به منظور اجتناب از تعلیق و بروز ضرر و زیان ناشی از آن باید همه تعهدات لازم در این خصوص توسط مدیران عامل این دفاتر اندیشیده شود.
مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران  در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره آمادگی حمل و نقل عمومی برای سفرهای اربعین  گفت:از ٢۶ فرودگاه کشور علمیات پروازی انجام خواهد شد و برای انجام ١۵٠٠ پرواز برنامه‌ریزی شده است و که به صورت رفت وبرگشت می شود نسبت به سال گذشته یک رشد قابل توجهی را شاهد هستیم که البته روزهای پایان اربعین پروازهای فوق‌العاده به این اعداد اضافه می‌شود.وی با اشاره به قیمت بلیت گفت: قیمت بلیت مصوب و اعلام شده‌است و سازمان هواپیمایی باید نظارت کامل بر عرضه بلیت داشته باشد و هیچ بخشی بدون نظارت سازمان هواپیمایی عرضه نخواهد داشت و هر شرکت و واسطه‌ای بخواهد خارج از چارچوب عرضه کند با آن برخورد خواهد شد.
همچنین  رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در بازه زمانی کمتر از یک ماه و در جریان سفرهای ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر به عتبات‌ عالیات و مشهد مقدس، حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به حدود هشت میلیون مسافر خدمات‌رسانی می‌کند. "داریوش امانی" در نشست هماهنگی اجرایی خادمین حمل‌ونقل اربعین حسینی، اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد جابه‌جایی بار، مسافر و ترانزیت کالا از طریق شبکه راه‌های کشور و در سایه تعامل فعالان خستگی‌ناپذیر حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود.وی از فعالان این عرصه به‌عنوان بازوان اجرایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یاد کرد و ضمن تقدیر از آنها به‌رغم مشکلاتی که در حوزه کاری خود دارند، گفت: در ایام سفرهای اربعین نیز باید با محوریت هم‌افزایی و هم‌فکری، همه تلاش خود را برای ارائه خدمات شایسته به زائران به کار گیریم.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به تصمیم ستاد مرکزی اربعین مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی کرایه‌ها اشاره کرد و گفت: اقدامات مناسبی در راستای تقویت زیرساخت‌ها در پایانه‌ها و محورهای منتهی به مرزهای اربعینی انجام شده است.امانی عنوان کرد: در این راستا علاوه بر اصلاح نقاط حادثه‌خیز، عبور از گره‌های ترافیکی و کاهش زمان معطلی رانندگان، اقدامات دیگری مانند ایجاد ۱۵ هزار مترمربع سایبان، مه‌پاش و تونل‌های سرد در پایانه‌های مرزی منتهی به کشور عراق انجام شده است.وی با اشاره به تکمیل پایانه برکت در مرز مهران، افزود: افزایش خوابگاه‌های رانندگان، توسعه سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و آب‌سردکن‌ها از دیگر اقداماتی است که به‌منظور افزایش رفاه و رضایت مسافران و رانندگان در پایانه‌های مرزی رقم خورده است.


کد مطلب: 130314

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130314/گران-فروشان-بلیت-اربعین-نقره-داغ-می-شوند

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir