?>?> سیاست روز - نقش بی‌بدیل فعالان عرصه خبر در توسعه اقتصادی - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت

نقش بی‌بدیل فعالان عرصه خبر در توسعه اقتصادی

16 مرداد 1403 ساعت 21:19

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در پیامی به مناسبت 17 مردادماه روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز بر نقش و رسالت فعالان عرصه خبر و رسانه در بهبود وضعیت اقتصادی و رشد و توسعه کشور تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، متن پیام مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت به مناسبت 17 مرداد، روز خبرنگار به شرح ذیل است:
 
۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور درج شده است که هرساله بهانه‌ای برای تقدیر از تلاشگران عرصه خبر و رسانه است. واقعیت این است که در دنیای امروز و عصر ارتباطات و با توسعه ابزارهای هوشمند اطلاع‌رسانی، همچنان خبرنگاران، رسانه‌ها و فعالان عرصه خبر، نقش تاثیرگذاری در این عرصه دارند. گسترش ابزارها و تکنولوژی‌های پیشرفته و رونق شبکه‌های اجتماعی، اگرچه مزیت‌های متعددی در تسهیل و تسریع دسترسی به اخبار، اطلاعات و منابع دارد، اما در این شرایط نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در دستیابی به اطلاعات موثق و دقیق و ارائه بازخورد و تحلیل، بی‌بدیل و دو چندان است.
 
از همین رو معتقدم خبرنگاران به ویژه خبرنگاران حوزه اقتصادی، رسالت مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی و رشد و توسعه کشور دارند. نگاه ریزبین، نکته‌سنج و دقیق خبرنگاران و روزنامه‌نگاران این حوزه، رصد آمارها و تحولات اقتصادی و تجاری، انعکاس دقیق مشکلات و موانعی که در مسیر فعالیت اقتصادی، تولید و تجارت کشور وجود دارد و ارائه بازخوردهای سازنده به مسئولان و مدیران، در فضای تعاملی سازنده با دستگاه‌های دولتی و خصوصی، می‌تواند به تسهیل و تسریع فرایندها منجر شود و با رفع موانع، زمینه‌ساز بهبود و ارتقای عملکرد مدیران و دستگاه‌ها و نهایتا رونق اقتصادی شود.
 
در حوزه تجارت و در راستای اهدافی همچون توسعه صادرات غیرنفتی و کالاهای با ارزش افزوده بیشتر و در شرایطی که کشور با موانعی همچون تحریم و محدودیت دسترسی به برخی بازارهای بین‌المللی رو به روست، خبرنگاران و رسانه‌ها با انعکاس دقیق مشکلات، انتشار اطلاعات و تحلیل‌های اقتصادی دقیق، بررسی و رصد آمارها و بازارها و… نقش تاثیرگذاری در اصلاح خطاها، ایجاد شفافیت، بهبود وضعیت اقتصادی و حل مشکلات فضای کسب و کار می‌توانند ایفا کنند. این نقش از مسیر تاثیر بر رفتار سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران، بهبود عملکرد دستگاه‌ها و تاثیرگذاری بر رفتار فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران می‌تواند ایفا شود. از همین رو معتقدم خبرنگاران و رسانه‌ها، یاری‌رسان سازمان‌ها و دستگاه‌ها در ایفای وظایف و رسالت‌ها هستند و زمینه‌های حضور و همراهی آنها باید بیش از پیش فراهم و تقویت شود.
 
در پایان، 17 مردادماه، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه صمیمانه تبریک می‌گویم و از همراهی آنها با سازمان توسعه تجارت ایران و انعکاس اخبار و نقدهای سازنده در این حوزه نهایتا قدردانی را دارم.


کد مطلب: 130319

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130319/نقش-بی-بدیل-فعالان-عرصه-خبر-توسعه-اقتصادی

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir