کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرفسور اسرائیلی: پزشکان و استادان دانشگاه‌ها اسرائیل را ترک می‌کنند

فرار بی‌بازگشت

29 مرداد 1403 ساعت 21:13


یک پرفسور اسرائیلی با اشاره به موج گسترده مهاجرت در فلسطین اشغالی می‌گوید مقامات اسرائیلی باید کاری بکنند و جلوی مهاجرت را بگیرند.
«پزشکان ارشد دارند از بیمارستان‌ها ناپدید می‌شوند. دانشگاه‌ها به‌سختی می‌توانند اعضای هیأت علمی در رشته‌های حیاتی استخدام کنند.» این اظهاراتی است که پرفسور اسرائیلی «آهارون چیخانور» طی نشستی در شهرک «نیر عوز» (جنوب سرزمین‌های اشغالی) در اشاره به موج گسترده مهاجرت از فلسطین اشغالی بیان کرده است.
به گزارش فارس این اظهارات در گزارشی که روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» آن را (دوشنبه) به قلم «متان تسوری» منتشر کرده است، مطرح شده است.یدیعوت آحارانوت در این گزارش به موج بزرگ مهاجرت نیروهای مشاغل مهمی مانند پزشکی، مهندسی و تدریس در دانشگاه‌های اسرائیلی پرداخته است و به سخنان چیخانور استناد کرده است.
آهارون چیخانور می‌گوید: «زمانی که 30 هزار نفر از این افراد اسرائیل را ترک کنند، دیگری اسرائیلی وجود نخواهد داشت!»منابع اسرائیلی طی ماه‌های گذشته خبر داده‌اند که هزاران نفر از شهرک‌نشینان به دنبال وقوع جنگ در اراضی اشغالی مهاجرت کرده‌اند. وبگاه اسرائیلی «والا» ماه گذشته در این باره گزارش داد تنها هزاران اسرائیلی بعد از عملیات «طوفان الاقصی» فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند و به کشور کانادا رفته‌اند.
یدیعوت آحارانوت اشاره می‌کند که آهارون چیخانور در ادامه صحبت‌هایش از سکوت «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اسرائیل خشمگین می‌شود و به او می‌گوید: «پاشو و کاری بکن!»چیخانور ادامه می‌دهد: «بازگردانی اسرا هدف اصلی اسرائیل است. اگر صورت نگیرد، گره بنیادین میان جامعه، کابینه و ارتش از بین می‌رود و آن وقت، هر مادر عبری خواهد فهمید که زندگی فرزندانش را به رهبرانی تقدیم کرده که فرزندانشان را به حال خود رها کرده‌اند.»
او می‌گوید: «موج مهاجرت عظیمی که اسرائیل شاهد آن است، مسئله ثانویه بعد از مسئله اسراست که باید جزء اولویت‌های کابینه قرار بگیرد.»این پرفسور اسرائیلی در پایان می‌افزاید: «نباید به اینانی که اسرائیل را ترک می‌کنند، تفاله انسان گفت، چراکه آن‌ها می‌خواهند در جایی دموکراتیک و لیبرال و آزاد زندگی کنند و نه در جایی که کابینه قدرت را به‌زور در دست گرفته است.»


کد مطلب: 130464

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130464/فرار-بی-بازگشت

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir