کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور نوجوانان تهرانی

پویش «نذری اربعین» در فرهنگسراهای تهران برگزار می‌شود 

3 شهريور 1403 ساعت 21:40


همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی و برگزاری آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران، پویش «نذری اربعین» با مشارکت نوجوانان فرهنگسراهای پایتخت برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ پویش «نذری اربعین» امسال در قالبی متفاوت و با مشارکت نوجوانان حلقه‌های بچه‌های فرهنگسرا و موکب‌داران نوجوان، برگزار می‌شود.
در این پویش که با هدف تربیت نسل نوجوانان کنشگر فرهنگی برگزار می‌شود، نوجوانان فعال در حلقه‌های بچه‌های فرهنگسرا و موکب‌داران نوجوان، با حمایت‌های مردمی اقلام پذیرایی را برای تهیه‌ی لقمه «نذری اربعین» خریداری می‌کنند و سپس با تسهیلگری و نظارت مسئولان فرهنگسراها بر اساس امکانات موجود هر منطقه، اقدام به پخت و بسته‌بندی لقمه‌های پذیرایی «نذری اربعین» می‌کنند.
در بخش بعدی این پویش، نذورات مردمی که توسط نوجوانان تهیه و بسته‌بندی شده است، در موکب‌های مستقر در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی بین عزاداران توزیع خواهد شد.
نوجوانان علاقه‌مند برای پیوستن به پویش «نذری اربعین» و عضویت در حلقه‌ی بچه‌های فرهنگسرا می‌توانند به نزدیک‌ترین فرهنگسرای محل سکونت خود مراجعه کنند.
چهاردهمین آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، با شعار «لشکر حسین (ع)، لشکر قدس»، یکشنبه ۴ شهریور ماه، پس از نماز صبح با قرائت زیارت شریف اربعین از میدان آیینی امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود.


کد مطلب: 130504

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130504/پویش-نذری-اربعین-فرهنگسراهای-تهران-برگزار-می-شود

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir