کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیاده روی اربعین در عراق و ایران

گرما شرمنده عاشقان «حسین(ع)» شد

4 شهريور 1403 ساعت 20:36


آیین پیاده روی اربعین حسنی در عراق با حضور بیش از 20 میلیون عاشق اباعبدالله الحسین که از همه جای دنیا و با هر دین و آیینی شرکت کرده بودند برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی سیاست روز، تفاوت اربعین امسال همدلی و همبستگی مردم مسلمان ازادگان جهان با مردم مظلوم فلسطین و غزه بود که در راهپیمایی به خوبی دیده می‌شد.
مردم با همراه داشتن پرچم‌ فلسطین و استفاده از چفیه فلسطینی که نشانی از مقاومت مردم مظلوم این کشور مقابل رژیم جعلی و موقتی اسرائیل است خشم و نفرت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی نشان دادند و خواهان پاسخ قاطع به این رژیم به دلیل ترور شهید هنیه شدند.
در همین حال آیین پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان حسینی از میدان آیینی امام حسین (ع) آغاز و عاشقان حسینی تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری پیاده روی کردند. مردم تهران و دیگر شهرهای کشور که از پیاده روی اربعین حسینی جام انده بودند بدون توجه به گرمای شدید هوا پیاده روی جاماندگان اربعین را برگزار کردند.
ایران دیروز شاهد برپایی راهپیمایی و پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی بود که چند سالی است سنت زیبای این روز در کشور شده است.
میلیون عاشق اباعبدالله الحسین(ع) از بامداد روز اربعین با حضور در میدان امام حسین(ع) راهپیمایی خود را به سوی حرم عبدالعظیم الحسنی آغاز کردند و این مسیر 17 کیلومتری را با پای پیاده به یاد پیاده روی اربعین حسینی طی کردند.
اربعین حسینی بار دیگر شور و حرارتی در دل عزاداران و عاشقان سیدالشهدا ایجاد کرده است. میلیون‌ها عزادار اباعبدالله الحسین از کشورهای مختلف، خود را به سرزمین نینوا رساندند تا هم‌پای جابر در سال 61 هجری، زائر سیدالشهداء در روز اربعین شهادتش باشند. این روزها کربلا، جمعیت بسیار زیادی را در دل خود جا داده و جمع زیادی از انسان‌ها با فرهنگ‌ و آیین‌های مختلف در سوگ شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش عزاداری می‌کنند. میلیون‌ها تن از مردمی که از نقاط گوناگون دنیا راهی عراق شده بودند،‌ با حضور خود در پیاده روی اربعین حسینی لشکر اربعین اباعبدالله را تشکیل دادند و دشمنان با دیدن چنی لشکر عظیمی وحشت و ترس بر جانشان چیره گشت.
در تهران حال و هوای اربعینی برقرار بود؛ مردمی که از کاروان اربعین جا مانده بودند و به هر دلیلی نتوانستند زائر کربلا شوند، به یاد کاروان اسرا و قافله سالار عشق، حضرت زینب سلام‌ الله علیها با پای پیاده، راهپیمایی کردند و به عزاداری پرداختند.
جمعیت انبوه مردم تهران که از میدان امام حسین (ع) عازم شهر ری شدند، به سمت قبله تهران در حرکت بود و در طول مسیر به این جمعیت افزوده می‌شد تا به خیل جمعیتی که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، منتظر مراسم ظهر اربعین بودند،‌ پیوستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه دیروز همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران که با حضور پرشور آحاد مردم و خانواده‌ها در مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد شرکت کرد.
جوانان و نسل کنونی نیز با حضور چشمگی خود در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی نشان دادند که به اباعبدالله الحسین و قیام او پایبندند و در رکاب ایشان هستند. حدود 14 کیلومتر از مسیرهای شهر تهران برای این برنامه پیش‌بینی شده و بیش از 2 هزار موکب در این مسیر برپا بود تا از مردم پذیرایی کند.
مواکبی که در آن‌ها خدماتی اعم از پذیرایی از زائران و عزاداران و برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده بود.
کاروان جا ماندگان اربعین حسینی پس از طی مسیر تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، هنگام اذان ظهر روز اربعین، نماز جماعت را برپا کردند و سپس مراسم عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان با نوحه خوانی و عزاداری مردم همراه شد.


کد مطلب: 130512

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130512/گرما-شرمنده-عاشقان-حسین-ع

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir