?>?> سیاست روز - پزشکیان: می‌توانیم مشکل مملکت را حل کنیم - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پزشکیان: می‌توانیم مشکل مملکت را حل کنیم

6 شهريور 1403 ساعت 10:56

رئیس‌جمهور در مراسم تکریم و معارفه وزیر بهداشت اظهار کرد: باور داریم که می‌توانیم مشکل این مملکت را حل کنیم لذا اگر اراده کنیم قادر هستیم از بحران خارج شویم و راه آن‌ را هم پیدا خواهیم کرد.


مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور امروز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: باید چارچوب را طوری طراحی کنید که خدمت به مردم در آن شکل بگیرد. امیدوارم مجموعه پزشکی، پرستاری و ارائه خدمات طوری باشد که دست به دست هم دهیم و رضایت مردم را جلب کنیم.
وی افزود: موظفیم کسانی را ببینیم که در این جامعه دیده نمی‌شوند، باید به فکر کسانی باشیم که علمش را ندارند و وقتی گرفتار می‌شوند نمی‌دانند کجا باید بروند. صدای بی‌صدایان باشیم و چشم کسانی باشیم که چشمی آنان را نمی‌بیند.
رئیس‌جمهور بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم برخی اوقات مدیری به فردی جوان مسئولیتی داده، اما همان جوان به پیشکسوت خود بی احترامی کرده است.
پزشکیان گفت:‌ من رئیس‌جمهور شدم و خیال نمی‌کنم کسی شدم هنوز هم احترام اساتید را حفظ می‌کنم و تصور نمی‌کنم عددی شدم که برای کسی قیافه بگیرم.وی خاطرنشان کرد:‌ همچنان به بزرگان احترام می‌گذاریم و قدر آنها را خواهم دانست و اگر این عزیزان به ما کمک کنند می‌توانیم کاری انجام دهیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه هر مدیری سر کار آمد نباید تصور کند که کسی شده است، تأکید کرد:‌ ما وظیفه داریم که احترام اساتید و بزرگان را تا آخر حفظ دهیم وبه پیشکسوتان و بزرگان بی‌احترامی نکنیم.
پزشکیان گفت: باور داریم که می‌توانیم مشکل این مملکت را حل کنیم، اگر اراده کنیم می‌توانیم از بحران خارج شویم و راه آن را پیدا خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه ما با نخبگانی سر و کار داریم که نشدن برای آنان معنا ندارد، گفت: امیدوارم که با کمک شما و حضور بزرگان و پشتیبانی که وجود دارد و با چارچوب قانونی که تلاش می‌کنیم در ارتباط با منابع شکل بگیرد و امیدواریم وزارت بهداشت آن را اجرا کند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: چهار دوره است که قوانین و برنامه نوشته می‌شود ولی کامل اجرا نمی‌شود،‌ قرار نیست دولت راه و مسیر را دائما عوض کند  و گام در مسیر غلط بر دارد.
پزشکیان گفت: در گذشته اینگونه بود که مدیر را اخراج می‌کردند و شاگرد وی را جایگزین می‌کردند. اما آیا این امکان وجود دارد از فردی که خودم او را آموزش دادم تبعیت کنم.
وی ادامه داد: حتی اگر آن شاگرد خواست ریاست کند باید با احترام و قدردانی از آن استاد این کار انجام شود. چرا که ایام و روزگار به نحوی است که امروز من در این جایگاهم و فردا فرد دیگری در آن رتبه قرار دارد.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: بودن ما برای پاسخگویی به مردم و حل مشکلات آنان است و امیدواریم خداوند کمک کند تا شرمنده مردم نشویم و امیدی که در مردم ایجاد شده به ناامیدی تبدیل نشود.
پزشکیان عنوان کرد: کشور را قرار نیست کارخانجات درست کنند آدم‌ها می‌سازند یعنی این آدم‌ها هستند که کارخانجات، صنعت و امنیت را می‌سازند ما اگر به نخبگان، دانشمندان و اساتید احترام بگذاریم آن وقت می‌توانیم مملکت را به رشد و شکوفایی برسانیم.
وی افزود: کسیکه در این مملکت نخبه و عالم است باید درد مردم، درد آن شود ولی باید ما هم بدانیم که این آدم برای این مملکت و این آدم کار می‌کند و نباید آنها را فراری دهیم و برای آنها امر و نهی کنیم.
رئیس‌جهور بیان کرد: درخواستم از شما این است که کاری کنیم در این دولت بتوانیم سلامت مردم را در چهارچوب‌های علمی و با شاخص‌هایی که وجود دارد اصلاح کرده و جلو ببریم.
پزشکیان تصریح کرد: با وجود نخبگان کشور اگر اراده کنیم قادر هستیم همه مشکلات را حل کنیم.
 


کد مطلب: 130528

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130528/پزشکیان-می-توانیم-مشکل-مملکت-حل-کنیم

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir