کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسعود پزشکیان:

کمبود مدارس در استان‌های محروم با همکاری بسیج حل می‌شود

17 شهريور 1403 ساعت 21:02


رئیس‌جمهور گفت: می‌توانیم مشکلات کمبود مدارس در مناطق محروم را در عرض یک سال با نگاه بسیجی حل کنیم، فقط مصالح، کار، فعالیت و نقشه را می‌دهیم و دانشجویان و بسیجیان برای ساخت آن اقدام می‌کنند.
رئیس جمهور در حاشیه بازدید از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) که فرمانده سپاه پاسداران، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز حضور داشتند به مشکل بی آبی و مهاجرت گسترده به تهران اشاره کرد و گفت: توسعه تهران با بی‌آبی که وجود دارد، هر کاری کنیم فقط داریم وقت خود را تلف می‌کنیم. وی ضمن تشکر از تلاش‌ها و اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، ادامه داد: ما هم جزو شما هستیم و ما هم بسیجی بودیم، هستیم و خواهیم بود، نگاه بسیجی به معنای واقعی می‌تواند مملکت را نجات دهد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: ان‌شاءلله دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که مردم ما افتخار کنند به ما و شما و به کسانی که رفتند و جان دادند و زندگیشان را گذاشتند تا استقلال و آزادی را برای ما به ارمغان بیاورند.
پزشکیان اضافه کرد: باید جلسه‌ای با دوستان بسیج برای ساختن مساجد مدارس بگذاریم، ما در تبریز به صورت بسیجی تجربه‌ای برای ساخت خانه‌های بهداشت داریم، به طوری که در عرض ۶ ماه، حدود ۶۰۰ خانه بهداشت را همین طور با مشارکت بسیج ساختیم و ما فقط مصالح می‌دادیم، اما مردم و مهندسین داوطلبانه کار می‌کردند.
وی تأکید کرد: تصور می‌کنم اگر جلسه‌ای بگذاریم، می‌توانیم مشکلات کمبود مدارس را در مناطق محروم در عرض یک سال به اتمام برسانیم، فقط مصالح و کار و فعالیت و نقشه را می‌دهیم و دانشجویان و بسیجیان برای ساخت آن اقدام می‌کنند.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: تصور می‌کنم خیلی راحت با کمک مناطقی که مدارس نیاز دارند و نقشه‌هایی که ما داریم و کمک‌هایی که هست، کل مشکلات کمبود مدارس در مناطق محروم را می‌توانیم با نگاه بسیجی حل کنیم.
پزشکیان تأکید کرد: در عرض یک سال با کمترین قیمت آن موقع خانه بهداشت را ۸ میلیون می‌ساختند، ما با یک و نیم میلیون ساختیم، آنها دو ساله می‌ساختند و ما ۶ ماهه ساختیم، اگر با نگاه بسیجی جلو برویم، مشکل ساخت مدارس در مناطق محروم را حل می‌کنیم.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ساخت مدارس چند کلاسه از طریق بسیج حل می‌شود، خودمان پای کار می‌آییم، کارمندان هم می‌آیند و مردم هم کمک می‌کنند.
مسعود پزشکیان صبح شنبه با حضور در محل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای این مجموعه در حوزه‌های زیرساختی کشور، بازدید کرد. رئیس جمهور در جریان این بازدید از فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در بخش‌های دانش و پژوهش، صنعت، معدن، راه، راه‌آهن و مترو، راه و شهرسازی، آب و نیرو، بنادر و سازه‌های ساحلی، نفت، گاز و پتروشیمی، عملیات دریایی و فراساحلی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی و آبزی‌پروری (امنیت غذایی)، مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی و نیز فعالیت‌های زیربنایی برون‌مرزی دیدن کرد و با توضیحات کارشناسان و مسئولان بخش‌های مختلف از جزئیات پروژه‌ها و اقدامات در دست اجرای این مجموعه مطلع شد. همچنین در مرکز فرماندهی و پایش این مجموعه با محل اجرای 15 پروژه بزرگ زیربنایی به شکل مستقیم ارتباط ویدئویی برقرار شد و مسئولان و دست‌اندرکاران پروژه‌ها آخرین وضعیت آنها را تشریح کردند.
پالایشگاه مهر خلیج فارس، پروژه آبرسانی به زاهدان از دشت تهلاب، پروژه راه‌آهن چابهار به زاهدان، سکوی A13  پارس جنوبی، پروژه‌های کشتی‌سازی و تاسیسات دریایی جزیره صدرا در بوشهر، فولاد بافت 2، تونل انتقال آب کانی‌سیب، خط 2 مترو تبریز، پالایشگاه NGL3200، پروژه آب ارس، سد نرماب، جاده جلفا-آق‌بند، مصلی امام خمینی تهران، پروژه فاضلاب اهواز و خط 3 مترو مشهد 15 پروژه از مجموع 370 پروژه در دست اجرای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بودند که در این مراسم گزارشی از آخرین وضعیت آنها به رئیس جمهور ارائه شد.قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) دارای 7 هلدینگ است که متناظر با متناظر با وزارتخانه‌های کشور در 46 رشته تخصصی مشغول اجرای پروژه‌های زیربنایی، زیرساختی و عمرانی هستند.


کد مطلب: 130596

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130596/کمبود-مدارس-استان-های-محروم-همکاری-بسیج-حل-می-شود

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir