کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان با چندین مجروح

27 شهريور 1403 ساعت 21:36


رسانه لبنانی از انفجار دستگاه‌های ارتباطی در این کشور و مجروح‌شدن شماری از شهروندان خبر داده است.
 ده‌ها لبنانی بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» که حامل آن‌ها بودند، زخمی شدند.خبرگزاری اسپوتنیک گزاش داد این انفجارها در پی حمله سایبری به وقوع پیوسته و این حمله بیشتر مناطق لبنان را در بر گرفته است.خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش کرد رژیم صهیونیستی به دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم در تعدادی از مناطق این کشور نفوذ کرده است.
در پی این انفجارها که به طور همزمان، متوالی و در مناطق مختلف لبنان صورت گرفت، تاکنون بیش از ۴۵ لبنانی زخمی شده‌اند اما هنوز گزارشی از جان‌باختن شهروندان این کشور منتشر نشده است.وزارت بهداشت لبنان از همه بیمارستان‌ها خواست در حالت آماده‌باش حداکثری قرار گیرند و سطح آمادگی خود را افزایش دهند.این وزارت‌خانه از شهروندانی که دستگاه‌های پیجر دارند، خواست فورا آن‌ها را دور بیندازند.
«نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت موقت لبنان که در جریان جلسه کابینه از این حادثه مطلع شد، از «فراس الابیض» وزیر بهداشت خواست فورا جلسه را ترک و سرویس‌های وزارتخانه را برای پیگیری و درمان زخمی‌ها در آماده‌باش قرار دهد. صلیب سرخ لبنان اعلام کرد بیش از ۳۰ آمبولانس به محل انفجارها در جنوب لبنان، منطقه البقاع و ضاحیه جنوبی بیروت منتقل شدند و تمام مراکز در جبل لبنان و بیروت در حالت آماده‌باش هستند.شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرد که مشاور نتانیاهو در توییتی به صورت تلویحی به دشت داشتن این رژیم در این حادثه امنیتی اشاره کرد اما دقایقی بعد آن را حذف کرد.
شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم از اغصای کابینه رژیم خواسته در مورد این حادثه امنیتی در لبنان، مصاحبه یا اظهارنظر نکنند.صابرین نیوز گزارش کرد دستگاه‌های پیجر در لبنان و سوریه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند اما به دلیل اینکه سیستم آن‌ها ابتدایی است و به راحتی هک می‌شوند، در نهادهای خاص مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.
آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام لبنانی گزارش کرد گمان می‌رود هدف قرار دادن وسایل ارتباطی نتیجه حمله رژیم صهیونیستی باشد.رویترز به نقل از منابع امنیتی مدعی شد بیش از ۱۰۰۰ نفر در لبنان در انفجار دستگاه‌های ارتباطی زخمی شدند.
در این میان شبکه‌های غربی برآن شده ‌اند تا این انفجارها را دستاورد صهیونیست‌ها علیه حزب‌الله عنوان کنند چنانکه رادیو فردا مدعی شده برخی منابع خبری از مجروح شدن مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان در پی حمله گسترده سایبری در لبنان خبر داده‌اند.بر اساس گزارش‌های منتشر شده، «صدها» عضو گروه حزب‌الله لبنان، شامل جنگجویان و امدادگران، بر اثر انفجار همزمان «پیجرهای» همراه آن‌ها زخمی شده‌اند.


کد مطلب: 130703

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130703/انفجار-دستگاه-های-ارتباطی-لبنان-چندین-مجروح

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir