?>?> سیاست روز - «حیدر حیدر» بدرقه راه شهید نیلفروشان - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«حیدر حیدر» بدرقه راه شهید نیلفروشان

24 مهر 1403 ساعت 19:52


مردم تهران با حضور گسترده خود پیکر شهید سردار نیلفروشان را که در لبنان در کنار سید حسن نصرالله به شهادت رسید تشییع کردند.
سردار شهید عباس نیلفروشان، ششم مهرماه امسال در حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در منطقه ضاحیه لبنان همراه با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان به شهادت رسید. تلاش‌ها برای شناسایی پیکر این شهید سر ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل پیکر او شناسایی و برای تشییع ابتدا به عراق و سپس به ایران منتقل شد.
مردم تهران صبح دیروز با حضور در میدان آئینی امام حسین تشییع پیکر این شهید را برگزار کردند.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم تشییع سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان گفت: رژیم صهیونیستی بداند به رغم شهادت سردار نیل فروشان، مکتب حاج قاسم نهادینه‌تر خواهد شد و جبهه مقاومت و حزب الله با عزمی قوی‌تر و راسخ‌تر بر صهیونیست‌ها می‌تازد و لحظه‌ای کوتاه نخواهند آمد.
رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه مردم در تشییع این شهید بزرگ پیمان می‌بندند که همچنان سرباز رهبرمعظم انقلاب باشند، خاطرنشان کرد: همه ما مردم و شاگردان شهید نیلفروشان در میدان رزم و دانشگاه پیمان می‌بندیم که تا زمان پایان ظلم و اقامه نماز در مسجد الاقصی به امامت رهبر انقلاب و میلیون‌ها رزمنده، همچنان بر سر عهد و پیمان خود بمانیم.
سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه نیز در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم تشییع گفت: میدان و دیپلماسی با هم هماهنگ‌تر و مستحکم‌تر شده‌اند این در حال حاضر بروز بیشتری دارد و گرنه همواره روال ما این بوده که هیچ مسیری را برای پیروزی بر جبهه کفر آمریکا و همراهانش نبسته‌ایم. جبهه میدان و دیپلماسی همواره باز بوده است. وی افزود: عملکرد جبهه مقاومت بی نظیر است. در این یک سال یک جبهه بزرگ درست شده است. این خبیثان عالم فکر می‌کردند ما ذره ذره در جاهای مختلف هستیم، اما کل منطقه امروز در اختیار جبهه مقاومت است. وقتی ایران سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن به عنوان یک ید واحده دارند عمل می‌کنند یعنی ما با سرعت رو به جلو هستیم.
پس از چند روز شایعه سازی از سوی رسانه‌های دشمن درباره سرنوشت سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، او دیروز در مراسم تشییع همرزم خود حاضر شد و به همه شایعه پراکنی ها پایان داد.  مردم حاضر در مراسم تشییع سرلشکر شهید نیلفروشان، با دیدن سردار قاآنی شعار حیدر حیدر سر دادند.
حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران نیز در این مراسم با بیان اینکه شهید نیلفروشان برای سیدحسن نصرالله رفیق و پشتوانه بود، گفت؛ شهید نیلفروشان کسی بود که با تأیید رهبری انقلاب به یاری سیدحسن نصرالله در میدان حاضر شد و در اوج درگیری‌ها حاضر بود. او رفیق نیمه راه سیدحسن نشد و تا شهادت با وی ماند.
مسعود پزشکیان، رئیس جمهور که در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان شرکت کرده بود در حاشیه مراسم تشییع گفت: ما تا آخر ایستاده‌ایم. غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه نیز در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان در میدان امام حسین (ع) حضور یافت.


کد مطلب: 131022

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/131022/حیدر-بدرقه-راه-شهید-نیلفروشان

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir