کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چهار دستاورد نيروي دريايي ارتش رونمايي شد

اقتدار نظامي ايران در آبهاي خليج فارس و درياي عمان

8 آذر 1391 ساعت 21:21


پيشرفت‌هاي جمهورري اسلامي ايران در زمينه نظامي و خودکفايي در توليد تجهيزات و تسليحات نظامي يکي از عواملي است که باعث بازدارندگي دشمنان مي‌شود.
ايران اسلامي با تکيه بر خلاقيت‌هاي داخلي و همت نيروهاي متخصص کشورمان در صنايع نظامي توانسته است پيشرفت‌هاي چشمگيري در اين زمينه به دست آورد.
دستيابي و توليد سامانه‌هاي موشکي برد بلند و کوتاه، موشک‌هاي زمين به زمين بالستيک، موشک‌هاي پدافند هوايي، ساخت و توليد ناوشکن‌هاي پيشرفته همچون ناو جماران و اکنون رونمايي از چهار دستاورد دريايي در حوزه نظامي از ديگر اقداماتي است که نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي براي اقتدار و پاسداري از کيان ايران اسلامي به آن‌ها دست يافته‌اند.
سفر ناوهاي جنگي ايران به آبهاي فرامنطقه‌اي يکي از موارد اقتدار نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران است که بار‌ها اين کار انجام شده و اکنون نيز ناو جنگي جماران به زودي در بندر سودان لنگر مي‌اندازد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش در آيين رونمايي از اين دستاوردهاي نظامي دريايي با اشاره به افزايش توان دفاعي نيروي دريايي گفت: شناورهاي ناوشکن موشک‌انداز پيشرفته در کلاسهاي بالا‌تر از ناوشکن جماران در صنايع دفاعي و کارخانجات نداجا در حال ساخت است.
دريادار حبيب‌الله سياري که در بندرعباس از چهار دستاورد نيروي دريايي رونمايي کرد با بيان اينکه هر آنچه که داريم از محرم است، اظهار داشت: با رهنمودهاي مقام معظم رهبري و استفاده از علم و صنعت داخلي شاهد ساخت انواع شناورهاي سطحي و زيرسطحي هستيم.
اميرسياري تصريح کرد: پس از پيروزي شکوه‌مند انقلاب اسلامي و خروج مستشاران، برآورد دشمنان آن بود که توانايي نظامي و بهينه‌سازي تجهيزات را نداريم و جنگ تحميلي را با هدف محاصره دريايي و قطع صادرات نفتي ايران به راه انداختند. وي افزود: دستاوردهاي نظامي و دفاعي نيروي دريايي حاصل باور توانمندي‌ها از زمان جنگ تاکنون است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: علم و دانش ساخت زيردريايي ارتش آنچنان با سرعت پيش مي‌رود که با دانش و صنعت اندک کشورهايي که دو دهه از ما جلو‌تر هستند برابري مي‌کنيم.
اميرسياري با تاکيد بر توانمندي ساخت انواع ناوهاي موج‌شکن موشک‌انداز در کشور، افزود: رونمايي از شناور موشک‌انداز سهند نشانگر توانمندي و علم صنعتگران داخلي است و در حال ساخت انواع شناورهاي پيشرفته با توجه به نياز دفاعي کشور هستيم.
در رونمايي از اين دستاورد‌ها دو فروند زير سطحي کلاس غدير و عملياتي شدن اين زيرسطحي‌ها در ناوگان اين نيرو فرمان الحاق دو فروند هوا ناو SRN۶ و BH۷ صادر شد. بر روي هواناو BH۷ براي نخستين بار در دنيا سيستم پرتاب موشک نصب شده است که قابليت تهاجمي اين هواناو را بالا برده است.
اين هواناو‌ها همچنين به سيستم مسلسل دوشکا تجهيز شده‌اند، هواناو به عنوان يک وسيله دومنظوره قابل استفاده در دريا و خشکي قابليت‌هاي بسياري از جمله توانايي پشتيباني از جزاير مخصوصا جزاير بدون اسکله، انجام گشت شناسايي، تجسس و نجات، تاخت آبي - خاکي، مين‌ريزي، ماموريت‌هاي کمين و حمله، استفاده به عنوان آمبولانس دريايي را دارد.
همچنين از فاز دوم ساخت ناوشکن جمهوري اسلامي ايران (سهند) شامل نصب روسازه و ساير متعلقات آن و همچنين پرده‌برداري از سازه ناوچه موشک‌انداز سيناي ۷ که در مرحله پايان ساخت سازه و روسازه قرار دارد رونمايي شد. تغييرات عمده در روسازه ناوشکن سهند و افزايش مدت‌زمان ماندگاري آن در دريا اين ناوشکن را از ساير ناوشکن‌ها متمايز ساخته است.
معاون ستاد کل نيروهاي مسلح نيز درباره پيشرفت‌هاي نيروي دريايي ارتش گفت: حضور مقتدرانه و نقش‌پذيري نيروي دريايي ارتش در آبهاي بين‌المللي و دوردست بيانگر ظرفيت‌هاي راهبردي جمهوري اسلامي در نقش‌آفريني‌هاي فرامنطقه‌اي است.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رساني ستاد کل نيروهاي مسلح، سردار سيدمسعود جزايري معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به فرا رسيدن روز نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: ماموريت حفاظت از منافع جمهوري اسلامي ايران در آب‌هاي بين‌المللي، نيروي دريايي ارتش را از جايگاهي راهبردي برخوردار کرده است به گونه‌اي که اين نيرو با حضور هوشمندانه در آب‌هاي فرامنطقه‌اي و خطوط مواصلاتي اقتدار ايران اسلامي را نمايان کرده است.
سردار جزايري در ادامه با اشاره به قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي نيروي دريايي ارتش و سپاه پاسداران براي روزآمدکردن و کيفي‌سازي سازمان و سامانه‌هاي دفاعي خود خاطرنشان کرد: نيروي دريايي ارتش و نيروي دريايي سپاه در چارچوب دکترين دفاعي جمهوري اسلامي ايران موثر‌ترين گام‌ها را براي تحکيم اقتدار نيروي دريايي کشور در آب‌هاي سرزميني در خليج فارس و درياي عمان برداشته‌اند.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي کشور با تجليل از تلاش نيروي دريايي ارتش تصريح کرد: روند رو به تکامل نيروي دريايي ارتش با عبور از فرآيند بازسازي، نوسازي و بهينه‌سازي حوزه‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري پس از جنگ تحميلي اينک با اتکاء به توانمنديهاي بومي و دانش متخصصين متعهد و کوشاي خود به نقطه‌اي رسيده است که با ساخت و به‌کارگيري سامانه‌هاي پيشرفته و مدرن در صحنه ماموريت‌هاي محوله، تاثيرات انکارناپذيري را در ارتقاي قدرت بازدارندگي و توان دفاعي کشور سبب شده است.


کد مطلب: 78571

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/78571/اقتدار-نظامي-ايران-آبهاي-خليج-فارس-درياي-عمان

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir