کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با دستور معاون اول اجرا مي شود

کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومانی محصولات سایپا و ایران خودرو

20 اسفند 1391 ساعت 21:49


كاهش ۵۰۰ هزار توماني تا ۴ ميليون توماني خودرو هاي پرتيراژ داخلي خبري بود كه روزگذشته در حاشيه مراسم رو نمايي از محصولات جديد شركت سايپا اعلام شد .خبري كه بر متن چيره شد وبه سرعت به خبر اول اقتصادي كشور تبديل شد.
اين در حالي بود كه پس از دستور رييس جمهر براي كاهش قيمت خودرو؛ بالاخره شوراي رقابت به عنوان مسئول اصلي تعيين مكانيزم تعيين خودرووارد ميدان شد.به هرترتيب دستور نهايي كاهش قيمت خودرو در حاشيه مراسم مذكور توسط معاون اول رئیس جمهور صادر شد وبلا فاصله مديران عامل سايپا وايران خودرو با اعلام آمادگي ،وعده تحقق كاهش قيمت هاي مد نظر معاون اول را از امروز دادند.

معاون‌اول رئیس‌جمهور خواستارکاهش ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیونی قیمت خودرو شد
محمد رضا رحیمی ديروزدر مراسم رونمایی از سه محصول جدید سایپا خطاب به مدیران عامل ایران خودرو و سایپا اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به بهار و آغاز سال نو از شما می‌خواهیم، تا با حمایت از مردم به ویژه قشر متوسط، امروز قیمت خودرو را بشکنیم و با کاهش قیمت‌ها به مردم عیدی دهیم. وی ادامه داد: با توجه به جلسات مکرری که با وزیر صنعت و خودروسازان از تیرماه تاکنون داشته‌ایم، امروز پیشنهاد ما به مدنی مدیرعامل سایپا و نجم‌الدین مدیرعامل ایران خودرو این است که قیمت محصولات خود را ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومان کاهش دهند.
وی با تأکید بر اینکه باید در صنعت خودروسازی رتبه‌ای تک رقمی در دنیا داشته باشیم، ابراز امیدواری کرد، شرکت‌های ایران خودرو و سایپا باید روزی قادر به تولید هواپیما باشند. وی افزود: در آستانه بهار شرکت‌های خودرو ساز باید با کاهش قیمت‌های خود به مردم عیدی دهند.

کاهش قیمت خودرو از امروز اعمال می‌شود
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به کاهش ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومانی قیمت محصولات این شرکت، گفت: کاهش قیمت ها از فردا قابل اعمال است. به گزارش ایرنا، جواد نجم الدین روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سه محصول جدید سایپا، با بیان این که کاهش قیمت های اعلام شده از سوی معاون اول رییس جمهوری از امروز اعمال خواهد شد، اظهار داشت: قراردادهای اول اسفند به بعد نیز شامل این کاهش قیمت می شود.
نجم الدین در پاسخ به این سئوال که آیا سال آینده نیز کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت، گفت: به شرطی که به خودروسازان ارز مبادله ای پرداخت شود و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار گیرد، می توانیم شاهد ادامه این کاهش قیمت در سال آینده باشیم.
مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به این سئوال که با توجه به افزایش ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصدی قیمت خودرو ، کاهش ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومانی قیمت قانع کننده نیست ، گفت: ۴ میلیون تومان کاهش ، رقم بالایی است، زیرا قیمت مواد اولیه و ارز سه برابر شده، ولی قیمت هیچکدام از خودروها دو برابر نشده است.
وی افزود: اگر قیمت مواد اولیه تولید خودرو ،نهاده های تولید و عوامل تولید کاهش یابد و ارز مبادلاتی و تسهیلات بانکی کافی در اختیار خودروسازان قرار گیرد، قیمت خودرو می تواند باز هم کاهش داشته باشد.

قیمت های جدید سايپا روی سامانه ۱۲۴
همچنين سعید مدنی مدیر عامل سایپا از اعلام قیمت های کاهش یافته و جدید خودرو ديروزدر حاشیه رونمایی از سه محصول گروه خودروسازی سایپا در جمع خبرنگاران،گفت: به دستور معاون اول رئیس جمهوری، کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی تا چهار میلیون تومانی انواع خودرو انجام خواهد شد.
وی با بیان این که، این کاهش قیمت ها برای قراردادهای قبلی نیز اعمال خواهد شد، افزود: این که کمترین و بیشترین کاهش قیمت مربوط به کدام خودرو خواهد بود، مشخص شده و قیمت های جدید و کاهش یافته انواع خودرو بر روی سامانه اطلاعات قیمتی کالا و خدمات ۱۲۴ قرار مي گيرد.
مدنی در خصوص خودروهای جدید نیز تصریح کرد: خودرو تیبا ۲ از اواخر سال آینده و وانت جدید نیز از مهر سال آینده به بازار خواهد آمد.

معرفي محصولات جديد سايپا
گفتني است در مراسم روز نمايي از محصولات جديد شركت سايپا سه محصول جديد ،شامل ايکس۱۰۰ AMT، سايپا ۱۵۱(وانت کارا) و پروژه ۲۱۱(تيبا۲) رونمايي و معرفي شد.
به گزارش سايپا نيوز مرتضي شفيعي معاون مهندسي سايپا، در مراسم رونمايي از محصولات جديد سايپا گفت: خودرو تيبا۲ دومين خودرو از نسل تيبا است که توسط متخصصان سايپا توليد خواهد شد و البته هنوز به صنعتي سازي نرسيده است.
وي با بيان اينکه تيبا۲ محصول تغيير شکل يافته خودرو تيبا است، از برنامه توليد سالانه ۱۰۰هزار دستگاه از اين خودرو خبر داد.
به گفته شفيعي، سرمايه گذاري براي تيبا۲ افزون بر ۸۵ميليارد تومان است و در اين پروژه ۲۱۸ قطعه تغيير کرده است.
معاون مهندسي سايپا، در خصوص خودروي ايکس ۱۰۰ اي.ام.تي که از خانواده خودروهاي ايکس ۱۰۰ سايپا است و در اين مراسم رونمايي شد، بيان کرد: اين خودرو يک محصول گيربکس دستي اتوماتيک مي باشد که هشت ميليارد ريال براي برنامه ريزي و اجراي اين پروژه هزينه شده است.
وي از ۴۰درصد ارزان بودن اين نوع خودرو در مقايسه با خودرويي که به گيربکس اتوماتيک تجهيز است خبر داد و افزود: مصرف سوخت در اين مدل خودرو نسبت به خودروهاي اتوماتيک کمتر است.
شفيعي همچنين خودرو سايپا ۱۵۱ با عنوان وانت کارا از جمله خودروهاي سبک کار شرکت سايپا دانست که تا ۴۰۰ کيلوگرم ظرفيت بار دارد.
به گفته معاون مهندسي سايپا ۱۰۵ ميليارد تومان در اين پروژه سرمايه گذاري شده است و در اين خودرو ۳۵۰ قطعه جديد به کار رفته است.
وي از توليد سالانه ۳۰هزار دستگاه وانت سايپا در سايت بن رو خبر داد.


کد مطلب: 80410

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/80410/کاهش-قیمت-۵۰۰-هزار-۴-میلیون-تومانی-محصولات-سایپا-ایران-خودرو

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir