کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام‌های یک سفر

7 خرداد 1403 ساعت 21:19


یدیعوت آحارنوت به نقل از منابع خود اعلام کرد که این هیأت به ریاست مدیرکل وزارت جنگ این رژیم بزودی برای گشایش در پرونده تسلیحات که تاکنون معلق مانده، به آمریکا سفر خواهد کرد. هیأت امنیتی همچنین برای انعقاد قرارداد‌های تسلیحاتی بیشتر که اسرائیل به آن نیاز دارد، تلاش خواهد کرد.
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا ۱۹ اردیبهشت ماه اعلام کرد که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.رئیس پنتاگون ادامه داد: آمریکا به صراحت گفته است که اسرائیل باید غیرنظامیان را برای انجام یک عملیات نظامی درنظر بگیرد. آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در این شهر باشد و تمرکز بر روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است. این اظهارات به اصطلاح صلح طلبانه از سوی آمریکایی ها در حالی مطرح شده بود که چندی پس از آن کنگره آمریکا مصوبه‌ای مبنی بر لزوم افزایش کمک ها به تل آویو داشته است. رویکردی که سفر کنونی هیات صهیونیستی می‌تواند در این چارچوب باشد.
با توجه به آنچه این روزها در غزه جریان دارد این سفر چند پیام به همراه دارد. اولا آنکه اقدام آمریکا نشانگر واهی بودن ادعاهای بشر دوستانه این کشور مبنی بر مخالفت با کشتار در رفح می باشد چنانکه این سفر پس از جنایت اخیر صهیونیست ها در این منطقه صورت گرفته است. در همین حال دادگاه لاهه نیز برلزوم توقف حملات به رفع و افزایش امداد رسانی به غزه تاکید کرده که اقدام آمریکا رسما دهن کجی به این حکم بین المللی است. این رفتار آمریکا یعنی آنکه این کشور هیچ رویکردی به صلح ندارد و خود بخشی از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی است. ثانیا سفر هیات صهیونیستی هر چند بیانگر عمق حمایت آمریکا از این رژیم می باشد اما با توجه به عملیات اخیر فلسطینی ها در شمال غزه که به کشته شدن و حتی اسارت چندین سرباز صهیونیست منجر شد، بیانگر عمق ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت است که پس از 8 ماه جنگ و در حالی که صهیونیست‌ها مدعی تسلط بر غزه و نابودی اکثریت نیروهای حماس شده اند این عملیات با موفقیت در کنار حملات موشکی به شهرک‌های صهیونیست نشین برگزار شد.
با توجه به این شرایط سفر مذکور در کنار آنکه ابعاد شکست صهیونیست ها در میدان نبرد را نشان می‌دهد در عین حال بیانگر ماهیت ضد بشری آمریکاست که نقشی گسترده در نسل کشی غزه ایفا می‌کند.
 
سید مهدی لنکرانی


کد مطلب: 129644

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/129644/پیام-های-یک-سفر

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir