کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۴باطله ترسناک وخطرناک؟!

8 خرداد 1403 ساعت 22:05


روز گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، برای انتخاب رئیس مجلس دوازدهم رأی گیری شد که آراء نمایندگان با این ترکیب به صندوق‌های رأی ریخته شد.محمدباقرقالیباف ۱۹۸ رای، مجتبی ذوالنور۶۰ رای، منوچهر متکی ۵ رای و «آراء باطله ۲۴رأی» بود!
در نتیجه این رأی گیری قالیباف به عنوان رئیس برگزیده شد و همه زور و توان جبهه پایداری نیز در همین شروع کار مجلس دوازدهم ۶۰ رأی بود که اندازه و وزن این گروه را نشان می‌دهد.
اما آنچه که در این فرصت به آن خواهیم پرداخت موضوع آراء باطله آن هم ۲۴ رأی که تاکنون در ادوار مختلف مجلس شاهد این پدیده نبودیم. هر چند که آراء ممتنع در هنگام اخذ رأی نمایندگان به کرات داشته‌ایم، اما به نظر می‌رسید، آراء باطله یک پدیده نوظهور، عجیب و خطرناک در این دوره است.
این که از تریبون مجلس کلمه آراء باطله قرائت شود در حقیقت به رسمیت شناختن «رای باطله» در سپهر سیاسی ایران است که عملاً می‌تواند عرصه انتخابات کشور را با یک چالش جدی روبرو کند.
از یک منظر دیگر ریختن ۲۴ رأی باطله در صندوق رأی مجلس، در حقیقت خبر از اعلام موجودیت یک «اقلیت تندرو» در مجلس می دهد که می‌تواند طی چهار سال آینده مزاحمت‌ها و مخاطراتی را چه برای مجلس و چه برای کشور ایجاد کند.
این گروه اقلیت را که می‌توان در همین ابتدا «مرتجع ترین» نمایندگان مجلس دانست که با این رأی شان عملاً مقابل پیام و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی جبهه گرفتند که اگر شورای نگهبان و معاونت نظارت بر رفتار نمایندگان همین ابتدای کار جلوی این نمایندگان را نگیرند معلوم نیست در آینده شاهد چه اتفاقاتی خواهیم بود؟
اما از منظر یک شهروند ایرانی باید از این ۲۴ وکیل باطله! سوالاتی را بپرسم.
۱- دلیل اینکه دراین رأی گیری حساس شرکت نکردید چه بوده است؟
۲-مگر رهبر انقلاب در پیامشان نفرمودند: «خودداری نمایندگان مجلس دوازدهم از تلخ کردن شیرینی تشکیل مجلس جدید» پس چرا شما در روز اول کار رسمی مجلس با رأی باطل خود این حلاوت را به کام مردم تلخ کردید؟!
۳-رعایت تقوا در برخوردهای سیاسی از دیگر توصیه‌های رهبری بود.آیا ریختن ۲۴ رأی باطله نشانه تقوای شماست؟
۴-آقایان «باطله ریز» یقین بدانید اگر بخواهید به این رفتار زشت سیاسی خود ادامه دهید، رسوای خاص وعام می شوید و دیگر حنایتان پیش مردم رنگی ندارد.
 
فرهاد خادمی


کد مطلب: 129658

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/129658/۲۴باطله-ترسناک-وخطرناک

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir